kertokaa mistä tietää että on kihomatoja?

  • Viestiketjun aloittaja aaa
  • Ensimmäinen viesti
se luikertelun tunne persreijässä ei jätä mitään arvailujen varaan. :x
meillä oli alkukesästä, siis mulla ja pojalla, jonka persettä pesin säännöllisesti.
luojan kiitos ne lähti pyrvinillä + tehosteella. olin sillon jo raskaana, muuten olisin joutunut odottamaan matojen kanssa 9kk. :x :x :x
ja siis nimenomaan illalla se luikertelu alkoi, mulla aina siinä kymmenen maissa.
 
aaa
itselläpä hyvinkin! luikertelu jo sanana nostaa niskakarvat pystyyn. hyyyi! lapsi ei tunnusta mitään, kun kyselin häneltä että onko kutittanut. pelkää kaikenlaista lääkäriin ja lääkkeisiin liittyvää. pitäisikö mun käydä illalla kurkkaamassa lapsen housuihin?
 
vieras
pari milliä, pieniä ja ohuita. Kandee vilkasta myös kakat "sillä silmällä", muistan että itellä muksuna luikerteli myös pökäleiden pinnalla. Jos toteat itellä tai jälkikasvulla tartunnan, niin sitten vaan alkkarit tosi usein vaihtoon ja pesu kuudessas kympissä, samoin lakanat ja pyyhkeet, tehosiivousta, pehmolelut pakkaseen tai kuukaudeksi jonnee vintille, kynnet lyhyiksi jne. Inhottava urakka mut kyl niist eroon pääsee!
 
Alkuperäinen kirjoittaja aaa:
itselläpä hyvinkin! luikertelu jo sanana nostaa niskakarvat pystyyn. hyyyi! lapsi ei tunnusta mitään, kun kyselin häneltä että onko kutittanut. pelkää kaikenlaista lääkäriin ja lääkkeisiin liittyvää. pitäisikö mun käydä illalla kurkkaamassa lapsen housuihin?
Yöllä kun lapsi nukkuu, voi kurkata lampun kanssa sinne pyllyreiälle. Siellä ne näkee sitten ihan hyvin.

Googleta kihomato.

Ja jos matoja on, on todella tärkeä huolehtia hyvästä käsihygieniasta! Ne leviää nimen omaan käsien kautta... ensin raaputetaan pyllyä, sitte nuolastaan sormia, munat kulkeutuu elimistöön ja muuttuu madoiksi. Ne sitte munii taas sinne pyllyreiälle josta sama toistuu, kynsien mukana suuhun jne.
 

Yhteistyössä