Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja juuri:No me tehtiin lapsen nimestä anagrammeja ja vieraat sai arvuutella niistä oikeaa nimeä. Tuli muutamia mielenkiintoisia versioita, joita on kiva sitten näyttää tytölle isompana. Lisäksi meillä vieraat saivat halutessaan kirjoittaa viestin tytölle. Nämä viestit laitettiin kirjekuoreen ja kuori annetaan tytölle esim. kun hän täyttää 15.
Alkuperäinen kirjoittaja juuri:No me tehtiin lapsen nimestä anagrammeja ja vieraat sai arvuutella niistä oikeaa nimeä. Tuli muutamia mielenkiintoisia versioita, joita on kiva sitten näyttää tytölle isompana. Lisäksi meillä vieraat saivat halutessaan kirjoittaa viestin tytölle. Nämä viestit laitettiin kirjekuoreen ja kuori annetaan tytölle esim. kun hän täyttää 15.
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:Meillä on nimi tiedossa heti syntymästä, eli siihen liittyvää ohjelmaa ei ole. Alkuun minä pidin puheen, jossa ensin toivotin kaikki tervetulleiksi, nostettiin malja ja jokainen toivoi lapselle mielessään jotain. Sitten kerroin vähän tuntemuksista tuoreena äitinä, ja luin yhden värssyn, jonka olin saanut onnitteluviesteissä. Sitten isä kertoi nimen historiasta ja miksi siihen päädyttiin. Sen jälkeen anoppi piti puheen lapselle (loistava juhlapuhuja, tehnyt sitä myös ammatikseen). Lopuksi vielä esittelin siviilikummit ja miksi heihin päädyttiin. Sen jälkeen sitten syömiset ja kakkukahvit ja mukavaa jutustelua loppuilta. Herkät ja kauniit juhlat, olin todella liikuttunut koko ajan.
Nyt on tulossa hyvin samanlaiset, lisänä vielä on musiikkiesitys.
Alkuperäinen kirjoittaja tuulia:Tää varmaan toimis meilläkin. Kun haluan sen nimen sanoa heti kun lapsi syntyy. Aiemmat lapset on kastettu, mutta nyt ei kasteta, niin on ollut tässä miettiminen, että miten tehtäisiin. Oliko teillä lapsi kastemekossa vai muissa juhlavaatteissa?
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:Alkuperäinen kirjoittaja tuulia:Tää varmaan toimis meilläkin. Kun haluan sen nimen sanoa heti kun lapsi syntyy. Aiemmat lapset on kastettu, mutta nyt ei kasteta, niin on ollut tässä miettiminen, että miten tehtäisiin. Oliko teillä lapsi kastemekossa vai muissa juhlavaatteissa?
Minä ompelin silkkisestä hääpukukankaastani, siis niistä jämäpaloista (ompelin sen itse aikoinani) mekon, johon kirjailin kukkia. Alla oli sitten valkoiset sukkikset. Nyt pojalle aion ommella oman haalariasun samasta kankaasta. Miehellä ei ole mitään perinteistä kastemekkoa, eikä minullkaan ollut mitään, eli ei tarvinnut edes miettiä asiaa. Mutta siis varmaan samaan ratkaisuun olisin päätynyt jokatapauksessa.
Alkuperäinen kirjoittaja tuulia:Kun meillä on sellainen perinteinen kastemekko, joka on tehny äidilleni, niin haluaisin sitä käyttääKaipa se sit sopii...
Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:Meillä on nimi tiedossa heti syntymästä, eli siihen liittyvää ohjelmaa ei ole. Alkuun minä pidin puheen, jossa ensin toivotin kaikki tervetulleiksi, nostettiin malja ja jokainen toivoi lapselle mielessään jotain. Sitten kerroin vähän tuntemuksista tuoreena äitinä, ja luin yhden värssyn, jonka olin saanut onnitteluviesteissä. Sitten isä kertoi nimen historiasta ja miksi siihen päädyttiin. Sen jälkeen anoppi piti puheen lapselle (loistava juhlapuhuja, tehnyt sitä myös ammatikseen). Lopuksi vielä esittelin siviilikummit ja miksi heihin päädyttiin. Sen jälkeen sitten syömiset ja kakkukahvit ja mukavaa jutustelua loppuilta. Herkät ja kauniit juhlat, olin todella liikuttunut koko ajan.
Nyt on tulossa hyvin samanlaiset, lisänä vielä on musiikkiesitys.
Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:Miekin mietin, että kyllä joku puhe vois olla hyvä ja vähän nimen historiasta voisi kertoa. Miun isä on hyvä puhuja ja tekee sitä ammatissaan paljon, joten se varmasti onnistuisi. Maljakin ois oikein hyvä ja juhlava juttu (tosin ei alkoholia, on alkoholisteja suvussa ja lasten nimiäisiin en halua siksi alkoholia)
Ja musiikkiesityskin olis tosi juhlava. Esim joku kehtolaulu tai muuten uuteen elämään liittyvä.