Kertokaa mielipiteenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lenkille???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lenkille???

Vieras
Kertokaa mulle, että miten pääsen lenkille kahden isomman lapsen kanssa. Uusi paikkakunta, ei lapsenlikkoja. Lapset 3- ja 5-vuotiaat. Olen miettinyt kaksostenrattaita, mutta pystyykö noin isoja työntelemään vaunuissa? Kevät tulee, joten pulkaakaan ei enää kauan voi käyttää. Ja lasten kävelyvauhti on sellainen, ettei se oikein lenkistä käy! Olisiko nuo rattaat huono idea?

Onko ajatus metsästä ihan mahdoton? Se on maastona vaativa ja siinä missä lapset touhuavat yhdessä paikassa ehdit säntäilemään mättäiden yli monet kerrat lasten ympärillä. Kuntosi kohenee siten paremmin kuin pilaamalla jalkasi kovalla tienpinnalla. Saat metsässä koko kehoon kohdistuvaa treeniä, lapsilla on eväiden kanssa kivaa jne. Vai meneekö liian vaikeaksi?

Minä pilasin jalkani kovalla asfaltilla ja maksanut isot rahat saadakseni kävelykyni takaisin. Siksi suosittelen metsää, jonne harva enää osaa mennä.

Tuo pyörä ois kyllä yksi vaihtoehto. Tarkoitus ois nyt ihan kuntoilla kunnolla, saada itseä vähän kuntoon. Ja jos ajattelee, että tahtoo kunnolla kuntoilla säännöllisesti, niin epäilen, että 5 vuotias kyllä ei jaksa tuota lenkkiä ihan säännöllisesti.

Tavallista lenkkiä meille tulee ihan arjessa kun tehdään kauppareissut sun muut kävellen, mutta se ei oikein auta tuossa kuntoon pääsemisessä. :(

Meillä ainakin viime kesänä jo 2v6kk ja vajaa 4-vuotias pyöräilivät, kun mä kävin lenkillä. Ihan reipasta kävelytahtia sai pitää yllä, kun nuo pyöräilivät reipasta vauhtia. Sellasta n. 3-4km jaksoivat hyvin polkea, joten pyörää mäkin ehdottaisin.

Taidan kallistua noihin pyöriin. Ehkäpä niitä työntäessä hikikin tulee. :D Vedetään nyt pulkkia siihen asti kun kelit suosii. Tuolla hiekoitetuilla teillä se käy ihan kuntoilusta. Voihan olla, ettei viisi vuotias, enää suostuisikaan istumaan rattaissa, kun jo useamman vuoden on kävellyt. Se voi olla niinkin. :)

Yhteistyössä