Kertokaa lapsistanne, jotka näkevät henkimaailmaan. Näkevät esim. edesmenneitä sukulaisia yms.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Siis minkä kohinan peitossa? Onko tämä nyt joku tieteellinen testi, jossa kuva oikeista kasvoista on piilotettu jonkun "kohinan" taakse niin, että kuva on todella epäselvä? Ja ne joilla dopamiinia erittyy enemmän, pystyvät sen oikean kasvokuvan sieltä huomaamaan, kun taas ne, joilla on dopamiinin vajetta ja ovat skeptikkoja, eivät sitä kasvokuvaa kohinan takaa näe? Mutta kun heille antaa L-dopaa, he kykenevät löytämään ne kasvot?
Ihmettelen kanssa tuota juttua.
 
Siis minkä kohinan peitossa? Onko tämä nyt joku tieteellinen testi, jossa kuva oikeista kasvoista on piilotettu jonkun "kohinan" taakse niin, että kuva on todella epäselvä? Ja ne joilla dopamiinia erittyy enemmän, pystyvät sen oikean kasvokuvan sieltä huomaamaan, kun taas ne, joilla on dopamiinin vajetta ja ovat skeptikkoja, eivät sitä kasvokuvaa kohinan takaa näe? Mutta kun heille antaa L-dopaa, he kykenevät löytämään ne kasvot?
Testattu monella erilaisella kohinalla, toisessa epäselvempi, toisissa ei. Yksi esimerkki on, että näytetään nopeasti kuvia vääristyneistä kasvoista esim. niin, että suu onkin otsassa ja sitten joukossa on myös normaalien kasvojen kuvia. Taikauskoiset näkevät helposti myös vääristyneet kasvot normaaleina ja skeptikot taas myös normaalit kasvot vääristyinenä. Voi olla myös esim maisemakuva tai mikä tahansa kuva, jossa näkyy kasvoja.
 
Viimeksi muokattu:
Ketju on hiljentynyt. Henna vaikuttaa mukavalta tyypiltä. Jos tuollaiset asiat ois totta, että nimenomaan joku tietty henki ilmestyy lapsille tai aikuisille, niin siinä jää miettimään että miksi. Onko henki yksinäinen? Eikö tiedä kuolleensa? Jos tietää kuolleensa, miksi ilmestyy eritoten kun ei ole sukua. Jne jne.
 
"jiijii"
Mua huvittaa rteen suhteutuminen tähän. Selvästikin aihe kiinnostaa, kun noin jaksaa keskustella täällä. Miksi pitää niin jyrkästi kieltää koko asia? Mitä pelkäät?

Mä uskon, että sielu jatkaa eloaan, vaikka ruumis kuolee. En ole sen enempää aiheeseen perehtynyt, mutta uskon kuitenkin näin.

Mulla on muutama "yliluonnollinen" kokemus. Yksi oli sellainen, että eräs ei minulle mikään läheinen sukulainen kuoli. Olin silloin 12-vuotias. Näin selkeän unen, jossa tämä ihminen tuli minua kadulla vastaan ja sanoi että "minulla on kaikki hyvin". Se jäi mieleen, koska en ollut kauheasti miettinyt tätä ihmistä, koska ei ollut sillä tavalla läheinen minulle, mutta oli kuitenkin hyvin läheinen mummolleni.

En muista, milloin uskalsin kertoa tämän äidilleni ensimmäisen kerran, mutta ainakaan silloin en siitä puhunut. Myöhemmin kyllä ja kerroin siitä myös mummolleni.

Toinen kokemus oli sellainen, sattui n. 4 vuotta sitten, että kaivoin keittiöliinoja kaapista. Sitten ajatuksiini vain tuli lauseita, jotka oli mummoni sanomia. Hän vaan kertoi, kuinka iloinen oli sen hetkisestä elämäntilanteestani. Keittiöliinat olivat mummolta lahjaksi saatuja kauan, kauan sitten.

Noikin molemmat tapahtumat voi selittää järjellä. Eli unta nyt voi nähdä mistä tahansa ja ehkä alitajuntani tajusi, että mummon antamat liinat -- mummo -- mitähän se sanoisi mulle, jos eläisi. No, oli mityen oli, minulle nuo tapahtumat on jääneet mieleen "yliluonnollisina".
 
"Uskis"
Miten musta tuntuu että uskovana kun sekaantuu tämäntyylisiin keskusteluihin niin on varsinainen ilonpilaaja.:)
Tämä lähinnä Kastanjalle, kommentoin jo sun aloittamaan ketjuun, mutta jäin miettimään vielä asioita. Siis ei lapsetkaan valitettavasti ole suojattuja sielunvihollisen henkivaltojen ilmestymisiltä. Onhan monta tarinaa, jossa lapset ovat nähneet kummituksen, paholaisen tai tumman hahmon, jota ovat säikähtäneet toden teolla, eli ne olentojen tapaamiset eivät ole aina mitään herttaisia edesmenneen ukin tai mummin näkemisiä. Mistä ne ikävämmät olennot tulevat--->onko olemassa pahoja henkiolentoja?

En ole jokaista tapausta kahlannut läpi, mutta usein nämä hypnoosi-ja astraalijutut kertovat joko edellisestä elämästä tai jostain lempeästä astraalimaailmasta. Miksei myös kerrota myös niistä ikävämmistä hahmoista joita lapset ja aikuiset näkee?
Ja sitten: jos kristinuskoa ja sen piirissä kerrottuja asioita epäillään, niin voidaan kysyä myös, että mitä todistetta kellään on aikaisemmasta elämästä, eli inkarnoitumisesta? Hypnoosissa nyt voi nähdä vaikka lehmän lentävän.

Jotenkin ajattelisin että ne jotka näkevät yliluonnollisia lapsuudestaan asti, ovat jotenkin semmoisille luonnostaan herkkiä, en tiedä että johtuuko se sitten aivoista joissa joku rööri on enemmän auki tuommoisille, kun suurimmalla osalla ihmisistä se väylä on enemmän kiinni. Usein sitten kun tällainen näkijä/new age-ihminen tulee uskoon niin se näkyherkkyys säilyy, mutta ne astraalinäyt loppuvat ja tilalle tulevat hyvin raamatulliset näyt. Mistä herää kysymys, että eikö Jumala hyväksykään astraali-ja new age -näkyjä?

Se että joku meedio osaa vaikka oikeasti luetella kaikki asiat pikkutarkasti, johtuu siitä, että sielunvihollinen tietää meistä (Jumalan ohella) erittäin paljon asioita ja on viisaampi kuin me. Ja tietää aika paljon tulevaisuuttakin, tosin ei kaikkea; Jumala tietää kaiken.

Onpas "leppoisa" aihe, varsinkin tähän aikaan yöstä. :)
 
[QUOTE="Uskis";25392449]Miten musta tuntuu että uskovana kun sekaantuu tämäntyylisiin keskusteluihin niin on varsinainen ilonpilaaja.:)
Tämä lähinnä Kastanjalle, kommentoin jo sun aloittamaan ketjuun, mutta jäin miettimään vielä asioita. Siis ei lapsetkaan valitettavasti ole suojattuja sielunvihollisen henkivaltojen ilmestymisiltä. Onhan monta tarinaa, jossa lapset ovat nähneet kummituksen, paholaisen tai tumman hahmon, jota ovat säikähtäneet toden teolla, eli ne olentojen tapaamiset eivät ole aina mitään herttaisia edesmenneen ukin tai mummin näkemisiä. Mistä ne ikävämmät olennot tulevat--->onko olemassa pahoja henkiolentoja?

En ole jokaista tapausta kahlannut läpi, mutta usein nämä hypnoosi-ja astraalijutut kertovat joko edellisestä elämästä tai jostain lempeästä astraalimaailmasta. Miksei myös kerrota myös niistä ikävämmistä hahmoista joita lapset ja aikuiset näkee?
Ja sitten: jos kristinuskoa ja sen piirissä kerrottuja asioita epäillään, niin voidaan kysyä myös, että mitä todistetta kellään on aikaisemmasta elämästä, eli inkarnoitumisesta? Hypnoosissa nyt voi nähdä vaikka lehmän lentävän.

Jotenkin ajattelisin että ne jotka näkevät yliluonnollisia lapsuudestaan asti, ovat jotenkin semmoisille luonnostaan herkkiä, en tiedä että johtuuko se sitten aivoista joissa joku rööri on enemmän auki tuommoisille, kun suurimmalla osalla ihmisistä se väylä on enemmän kiinni. Usein sitten kun tällainen näkijä/new age-ihminen tulee uskoon niin se näkyherkkyys säilyy, mutta ne astraalinäyt loppuvat ja tilalle tulevat hyvin raamatulliset näyt. Mistä herää kysymys, että eikö Jumala hyväksykään astraali-ja new age -näkyjä?

Se että joku meedio osaa vaikka oikeasti luetella kaikki asiat pikkutarkasti, johtuu siitä, että sielunvihollinen tietää meistä (Jumalan ohella) erittäin paljon asioita ja on viisaampi kuin me. Ja tietää aika paljon tulevaisuuttakin, tosin ei kaikkea; Jumala tietää kaiken.

Onpas "leppoisa" aihe, varsinkin tähän aikaan yöstä. :)[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta! Mulla ei ole röörit auki minkään sortin näkemiselle ikinä ollut. Mutta Pyhän Hengen läsnäolon voin tuntea, samoin joidenkin ihmisten energian. En tiedä mikä tarkoitus sillä on ja se hämmentää mua sillä tuollaisessa tilanteessa juuri haluaisin nähdä tai saada selvyyden tuon energialähteen alkuperästä. Että en joutuisi olemaan hämmennyksissä onko se lähtöisin hyvästä vai pahasta, olen nimittäin joutunut eksytetyksi erään miehen taholta tuollaisen voimakkaan positiivisen energian kautta. Tunsin sen jo kaukaa, ja se "huumasi" mut täysin ja uskoin kaiken mitä mies puhui ja lupaili:( Kaikki olikin valhetta ja huijausta, tarkoitus vain yrittää päästä suomeen naimisiin yms. mikä ei nyt kuulu tähän ketjuun.
Toisaalta kyllä ihmettelen miksi sielunvihollinen haluaisi käyttää niin paljon aikaa ja vaivaa meidän ihmisten eksyttämiseen, että jo lapsiakin kohtaan hyökkäilisi näkyjen muodossa. Mutta niin, ei mulla muuta.
 
"vieras"
Johanna Broman ja Lorna Byrne valottaa tuota pahuus asiaakin kirjoissaan. Johanna Bromanin mukaan ei ole olemassa varsinaisesti pahoja henkiä. On vain pahoja ihmisiä, jotka ovat henkinä samanlaisia. Sielun luonteenpiirteet yms. säilyy siinä sielussakin.
 
"Uskis"
Kiitos vastauksesta! Mulla ei ole röörit auki minkään sortin näkemiselle ikinä ollut. Mutta Pyhän Hengen läsnäolon voin tuntea, samoin joidenkin ihmisten energian. En tiedä mikä tarkoitus sillä on ja se hämmentää mua sillä tuollaisessa tilanteessa juuri haluaisin nähdä tai saada selvyyden tuon energialähteen alkuperästä. Että en joutuisi olemaan hämmennyksissä onko se lähtöisin hyvästä vai pahasta, olen nimittäin joutunut eksytetyksi erään miehen taholta tuollaisen voimakkaan positiivisen energian kautta. Tunsin sen jo kaukaa, ja se "huumasi" mut täysin ja uskoin kaiken mitä mies puhui ja lupaili:( Kaikki olikin valhetta ja huijausta, tarkoitus vain yrittää päästä suomeen naimisiin yms. mikä ei nyt kuulu tähän ketjuun.
Toisaalta kyllä ihmettelen miksi sielunvihollinen haluaisi käyttää niin paljon aikaa ja vaivaa meidän ihmisten eksyttämiseen, että jo lapsiakin kohtaan hyökkäilisi näkyjen muodossa. Mutta niin, ei mulla muuta.
Mäkin mietin että koen ihmiset jotenkin erilailla. Jonkun koen olevan valoisampi, täynnä iloa, kun taas jonkun päällä tuntuisi aina olevan synkkiä pilviä vaikka se itse ihminen yrittäisi olla leppoisa ja iloinen. Monesti näiden "valoisampien" ihmisten ongelmatkin on jotenkin arkisempia ja helpompia, kun taas nämä synkemmät joutuvat ikävämpiin juttuihin.
Olisiko se jotain ihan tavallista vaistoa ihmisestä, ilman mitään kummempia auroja?
Sitten vielä varmuuden vuoksi täytyy sanoa, että en luokittele ihmisiä, ja Jumalalle kaikki ovat samalla viivalla. Ja jokainen meistä on syntinen.
Mutta ehkä jotkut suvut ja perheet ovat vähän valoisampia ja pärjäävämpiä (juu meidän suku ei kuulu niihin :-D) kun toisissa suvuissa on jatkuvasti jotain synkkyyttä ja vääriä käyttäytymismalleja.

Sielunvihollisesta vielä, että se on aika ahkera, Raamatun mukaan jatkuvasti häärii ympärillä. Pystyy naamioitumaan valkeuden enkeliksi. En epäile lasten enkelikokemuksia, mutta joidenkin aikuisten enkelikokemukset on kyllä aika potaskaa...
 
"vieras"
Muotoilin hassusti. Eli sielun luonteenpiirteet ilmenee fyysisessä ihmisessä ja kun ihminen kuolee, sielu on edelleen se sama. Tajusitteko? Johanna Bromanin mukaan henkimaailmassa on tiukka kuri. Eli jos joku hullu ja sairas läheinen kuolee, ei pidä pelätä, että se tulee riivaamaan läheisiä. Tuollaiset häiriintyneet henget laitetaan "kasvamaan" muualle ja he voivat ottaa yhteyttä omaisiinsa vasta sitten, kun ovat henkisesti kasvaneet ja oppineet "käyttäytymään".

Lorna Byrne sanoo, että jos henki haluaa näyttäytyä jollekkin, hän voi näyttäytyä sellaisena, kun hän oli nuori tai sellaisena kun oli vanha. Ihan miten itse henki haluaa. Esim. Lornan mies näyttäytyi Lornalle nuorena, sen näköisenä, kun Lorna hänet tapasi. Jos hengellä oli kuollessaan lyhyt tukka, mutta joskus aiemmin elämässään hänellä oli pitkä tukka, hän voi valita, että hänelä on henkimaailmassa pitkä tukka.
 
"vieras"
Minä itse uskon yliluonnolliseen ja mieheni on todella skeptinen ja minulle niitä myös omasta mielestäni tapahtuu. Yksi tapaus oli tällänen että mieheni ja anoppi monta päivää etsivät yhtä koneenosaa isosta varastosta, romua puolillaan. Luovuttivat, appi oli kuollut, anoppi tiesi että se on siinä varastossa se osa mutta ei että mihin appi sen on laittanut. Menin sitten seuraavana päivänä varaston ovelle, sanoin edesmenneelle apelle ajatuksissani että no niin Väinö, kerroppa missä se on. Marssin suorinta tietä erään pöydän luokse ja vedin sen irti seinästä ja otin osan sen pöydän takaa. Mies ei voinut muuta kuin pyörittää päätään, olihan hänkin sitä etsinyt jo tunteja edellisenä päivänä. Sanoin että Väinö sen näytti, pitää osata vähän ottaa signaaleja vastaan.
 
"Uskis"
[QUOTE="vieras";25393495]Muotoilin hassusti. Eli sielun luonteenpiirteet ilmenee fyysisessä ihmisessä ja kun ihminen kuolee, sielu on edelleen se sama. Tajusitteko? Johanna Bromanin mukaan henkimaailmassa on tiukka kuri. Eli jos joku hullu ja sairas läheinen kuolee, ei pidä pelätä, että se tulee riivaamaan läheisiä. Tuollaiset häiriintyneet henget laitetaan "kasvamaan" muualle ja he voivat ottaa yhteyttä omaisiinsa vasta sitten, kun ovat henkisesti kasvaneet ja oppineet "käyttäytymään".
[/QUOTE]

No juu, se on totta että meidän sielu on tavallaan "me" itse, muistoinemme ja ajatuksinemme. Mutta sitten tuo loppu oli vähän ristiriitaista. Miten selität että jos jossain talossa joku on tehnyt vaikka itsarin, niin siellä on voinut alkaa pian kummitella? Usein ihmiset selittävät sen asian niin että nyt se vainaja palasi sinne meuhkaamaan, se on levoton sielu jne.
 
"jep"
Kiitos vastauksesta! Mulla ei ole röörit auki minkään sortin näkemiselle ikinä ollut. Mutta Pyhän Hengen läsnäolon voin tuntea, samoin joidenkin ihmisten energian. En tiedä mikä tarkoitus sillä on ja se hämmentää mua sillä tuollaisessa tilanteessa juuri haluaisin nähdä tai saada selvyyden tuon energialähteen alkuperästä. Että en joutuisi olemaan hämmennyksissä onko se lähtöisin hyvästä vai pahasta, olen nimittäin joutunut eksytetyksi erään miehen taholta tuollaisen voimakkaan positiivisen energian kautta. Tunsin sen jo kaukaa, ja se "huumasi" mut täysin ja uskoin kaiken mitä mies puhui ja lupaili:( Kaikki olikin valhetta ja huijausta, tarkoitus vain yrittää päästä suomeen naimisiin yms. mikä ei nyt kuulu tähän ketjuun.
Toisaalta kyllä ihmettelen miksi sielunvihollinen haluaisi käyttää niin paljon aikaa ja vaivaa meidän ihmisten eksyttämiseen, että jo lapsiakin kohtaan hyökkäilisi näkyjen muodossa. Mutta niin, ei mulla muuta.
Eli toisin sanoen joku perusmamu tuli sulle vannomaan rakkautta jotta saisi jäädä Suomeen. Tuohon tuskin mitään sen kummempaa "auraa" vaaditaan, hyväuskoisuuttaa vain sun puolelta.
 
"vieras"
[QUOTE="Uskis";25393630]No juu, se on totta että meidän sielu on tavallaan "me" itse, muistoinemme ja ajatuksinemme. Mutta sitten tuo loppu oli vähän ristiriitaista. Miten selität että jos jossain talossa joku on tehnyt vaikka itsarin, niin siellä on voinut alkaa pian kummitella? Usein ihmiset selittävät sen asian niin että nyt se vainaja palasi sinne meuhkaamaan, se on levoton sielu jne.[/QUOTE]

Miten niin ristiriitaista? Jotkut henget jäävät kuolinpaikkaansa, jos ovat kuolleet väkivaltaisesti tai jos heillä on vielä jäänyt asioita kesken elämässään. Jotkut eivät halua siirtyä eteenpäin, vaan jäävät maan päälle. Esim. just itsarin tehnyt voi jäädä tekopaikkaansa ja voi ns. kummitella. Mutta tarkoitin viestissäni sitä, että jos jonkun väkivaltainen läheinen on kuollut, niin ei pidä pelätä, että sellaiset tulisi häiritsemään ja piinaamaan läheisiä.
 
"Uskis"
[QUOTE="vieras";25393886]Miten niin ristiriitaista? Jotkut henget jäävät kuolinpaikkaansa, jos ovat kuolleet väkivaltaisesti tai jos heillä on vielä jäänyt asioita kesken elämässään. Jotkut eivät halua siirtyä eteenpäin, vaan jäävät maan päälle. Esim. just itsarin tehnyt voi jäädä tekopaikkaansa ja voi ns. kummitella. Mutta tarkoitin viestissäni sitä, että jos jonkun väkivaltainen läheinen on kuollut, niin ei pidä pelätä, että sellaiset tulisi häiritsemään ja piinaamaan läheisiä.[/QUOTE]

Höh. Sori, mut en ymmärtänyt vieläkään. Eikös nimenomaan semmoinen meuhkaava, taloon jäänyt kummitus-vainaja just piinaa läheisiä? Vai onko rentouttavaa siemailla aamukahvia, kun vieressä lentelee iittalat päin seiniä ja joku käppäilee vintillä?
...Vai olisiko niin, että siinä kuolleessa jyllänneet henkivallat jatkaa vaikuttamista siinä samassa paikassa, milloin miksikin naamioituneena?

Mietin tässä just, että miusta tuli kans selvänäkijä: sain tässä hiljattain uudet rillit, optikko laittoi lisää tehoja ja kyllä näkee muuten kaikki likatahratkin huushollista nyt vähän turhankin tarkasti. 8)
 
  • Tykkää
Reactions: Kotilohikäärme
"vieras"
Minä näin joskus alle kouluikäisenä meidän olohuoneen sohvalla isomman ja pienemmän hahmon, ajattelin silloin heidän olevan nukkumatti ja hänen poikansa. Istuin hetken heidän kanssaan ja juttelinkin, enää en muista mitä, mutta tilanne on jotenkin jäänyt mieleen selvästi, vaikken heitä sen koommin nähnyt.
 
"vieras"
Kiitos vastauksesta! Mulla ei ole röörit auki minkään sortin näkemiselle ikinä ollut. Mutta Pyhän Hengen läsnäolon voin tuntea, samoin joidenkin ihmisten energian. En tiedä mikä tarkoitus sillä on ja se hämmentää mua sillä tuollaisessa tilanteessa juuri haluaisin nähdä tai saada selvyyden tuon energialähteen alkuperästä. Että en joutuisi olemaan hämmennyksissä onko se lähtöisin hyvästä vai pahasta, olen nimittäin joutunut eksytetyksi erään miehen taholta tuollaisen voimakkaan positiivisen energian kautta. Tunsin sen jo kaukaa, ja se "huumasi" mut täysin ja uskoin kaiken mitä mies puhui ja lupaili:( Kaikki olikin valhetta ja huijausta, tarkoitus vain yrittää päästä suomeen naimisiin yms. mikä ei nyt kuulu tähän ketjuun.
Toisaalta kyllä ihmettelen miksi sielunvihollinen haluaisi käyttää niin paljon aikaa ja vaivaa meidän ihmisten eksyttämiseen, että jo lapsiakin kohtaan hyökkäilisi näkyjen muodossa. Mutta niin, ei mulla muuta.
Mulla on samat mietteet. Ja uskovainen olen. Huomaan monia asioita, esim läsnäoloa, tai sitten saan voimakkaan ajatuksen jostain ystävästäni ja seuraavana päivänä posti tuo kirjeen (jota on siihen aikaa kirjoittanut), tai otan kännykän käteeni että olisko tekstiviesti tullut niin johan se sitten piippaakin... pienenä on ollut paljon pelkoja, enteitä, yms mutta olen ne halunnut unohtaa, pelottavaa aluetta mulle.

Henkimaailma on meitä lästä, mutta kuolleet läheisemme eivät voi tulla meitä tänne katsomaan, se selviää Raamatusta. Eli kaikki mummot ja vaarit joita nähdään, on oikeasti paholainen valepuvussa :( sitä kans olen miettinyt, miksi? Siitä sen huomaa helpoiten, että jos vetoaa Jeesukseen niiden läsnäollessa, niin ne katoaa :(
 
  • Tykkää
Reactions: Kastanja
[QUOTE="jep";25393658]Eli toisin sanoen joku perusmamu tuli sulle vannomaan rakkautta jotta saisi jäädä Suomeen. Tuohon tuskin mitään sen kummempaa "auraa" vaaditaan, hyväuskoisuuttaa vain sun puolelta.[/QUOTE]

Toki olin myös hyväuskoinen, mutta sinähän et sitä asiaa ollut kokemassa joten et voi tietää puolestani. Ylipäänsä et kenenkään puolesta. Vastaavassa tilanteessa sinä itse vain et olisi kokenut tuota energiaa. Hän ei ollut perusmamu vaan turvapaikanhakija, ja ihan toisella puolella suomea pakolaiskeskuksessa. Saatoin yhtäkkiä ilman kummempaa syytä kokea ikäänkuin olisin ilmassa ja tuli pyörryttävän hyvä olo. Silloin usein se tyyppi soitti ja kertoi ajatelleensa minua ja alkoi livertää rakkaudesta. Kun me sitten lopulta tapasimme, olin jo aivan "koukussa" siihen pyörryttävään rakkauden tunteeseen, mutta samalla vaistosin että jokin mättää eikä tyyppi ole täysillä mukana. No eihän voinut ollakaan, kun oli monta rautaa tulessa yhtä aikaa, moneen eri suuntaan tahkoi rakkauden lupauksiaan. Sai sitten lopulta yhden jopa naimisiin kanssaan. Vastenmielistä. Mutta tämä meni nyt ihan ohi alkuperäisen aiheen, pahoittelen.
 

Yhteistyössä