Kertokaa kokemuksianne kuoritakeista

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Pitääkö ne todellaki vettä? Se on mulla se pääasia miks tuollaasen takin laitoon tilaukseen. Tokihan neki varmaan kastuu jossaki vaihees läpitte jos oikeen kaatamalla sataa ja on sateessa pitkään?

Mä tarvitten hyvän takin syksyä varte ku pitää työmatkat pyöräällä. Varmaan pitää jotkut housutki hommata, mutta laitoon ny ekaksi takin tilaukseen.
Vega kuoritakki - Erätukku

Sitte ku sais viä silmälaseihin samanlaaset pyyhkijät mitkä on autojen tuulilaseis. :xmas:

Icepeakin kuoritakki löytyy ja olen ollut todella tyytyväinen,kaatosateessa en ole koskaan joutunut pitkiä aikoja olemaan mutta nuo sateet joissa olen ollut niin hyvin on veden ulkopuolella pitänyt.

Mulla ollu olisko icepeakin (kallis) kuoritakki, musta se oli tosi hiostava ja sen jälkeen en oo mielellään lapsillekaan ostanu goretexiä kuivan sään käyttöön.
Mutta kyllä mun icepeak piti veden, ihan siis kaatosateenkin, eli tuollaiseen työmatkapyöräilyyn olis ollu omiaan sateella.
Itse kuitenkin pyrkisin siihen et kuivalla säällä olis joku muukin takki pyöräilyyn, ellei töissä ole suihkumahdollisuutta. (Ja näin ollen melkein harkitsisin perustakkia ilman gore-ominaisuuksia ja pieneen tilaan mahtuvaa hyvää sadetakkia siihen päälle, mut tosiaan itse en ole oikein vakuuttunut kuorihommeleista enää nykyään.)

Älä todellakaan osta erätukusta! Tilasin sellaisen joskus monta vuotta sitten ja lähti heti palautukseen. Kahiseva ja epämukava materiaali eikä kovin laadukas.

Ostin sitten adidaksen 400 euron (oli tarjouksessa 200 eurolla) goretex kuoritakin ja se on vieläkin kuin uusi 4 vuotta myöhemmin. Ja todellakin pitää vettä. Käytän takkia ympäri vuoden, talvella sitten villlaa ja fleecea alle niin tarkenee. Laatuun kannattaa panostaa. Esim. haglöfs ja adidas ovat laadukkaita merkkejä.

Älä todellakaan osta erätukusta! Tilasin sellaisen joskus monta vuotta sitten ja lähti heti palautukseen. Kahiseva ja epämukava materiaali eikä kovin laadukas.

Ostin sitten adidaksen 400 euron (oli tarjouksessa 200 eurolla) goretex kuoritakin ja se on vieläkin kuin uusi 4 vuotta myöhemmin. Ja todellakin pitää vettä. Käytän takkia ympäri vuoden, talvella sitten villlaa ja fleecea alle niin tarkenee. Laatuun kannattaa panostaa. Esim. haglöfs ja adidas ovat laadukkaita merkkejä.

Ei mulla oo ny ainakaa varaa mihinkää 200 euron takkiin, saati sitte 400 euron. Ja syksyksi se takki kuitenki pitääs olla. No kattoo ny minkälaanen takki tuolta tulee.

Näitä on alessa useinkin, ja oikein hyvissäkin alennuksissa. Sellaisia siis sinuna yrittäisin etsiä.

No netistä pitääs tuollaasia löytää koska ei täällä tuollaasia myydä ja on huonot mahdollisuudet lähtiä muualle ostoksille kesän aikana. Eli saa laittaa linkkiä hyviin nettikauppoihin!

Ääni North Facelle täältäkin. Pari takkia on ja hintansa väärti. Toinen jo 4v vanha ja edelleen pitää kaatosateenkin, laatuun kannattaa satsata. Osta alesta, niin mäkin oon aina tehnyt. Kohta on ale joka kaupassa,nyt jo ainaki Stockalla (verkkokauppa myös). Kato että vesipilari on 10.000.

Kaatosateesen laittaisin ihan kumisen sadetakin ja housut. Minulla on Umbron vettähylkivä tuulipuku jossa on hupussa oikein sellainen sadelippa. Kun pyöräilin rankkasateessa niin koko puku hupusta nilkkoihin imaisi heti vedet sisään ja viiden minuutin päästä olin täysin läpimärkänä. Jopa selästä valui vesi läpi vaikka pyörällä ajaessa selkäpuoli kastuu vähemmän. Edestä olin kuin uitettuna.

Kuorivaatteet | Haglöfs Brand Outlet

Tässä haglöfsin sivut, mutta menee kyllä pääosin yli 200€ vaikka alessa onkin.

No mä ny eka katton minkälaanen takki sieltä erätukusta tulee. Mutta jos se ei oo hyvä ja pitää kalliimpi hommata, niin sitte pitää siirtää tilaamista heinä-elokuulle koska ekasta tilistä on pakko ostaa tietokone. Tämä rakkine ja näyttö ku vetelee viimeisiään.

Sekin vähän riippuu mitä kukin laskee kaatosateeksi ja kauanko sielä on. Jollekin jo vähän sellainen ropiseva sade on kaatosadetta. Mulle rankkasade on sellainen jossa pisarat piiskaavat kunnon paineella vaatteita. Sellaista juuri tuo Umbro ei pidä yhtään. Pienemmäsä sateessa saa olla jonkun aikaa ennen kuin alkaa tulla läpi. Tässä kerran kun kävelin rankkasateessa niin vettä tuli kuin saavista ja kastuin ihan käden käänteessä likomäräksi alusvaatteitani myöten. Hupun ja hartioiden alueelta vettä oikein tulvi sisään. Sellaista suihkua ei varmaan olis kuoriasukaan pitänyt ainakaan muutamaa minuuttia pidempään.

Kerro toki Scarlet kokemuksesi, Erätukun asuja minäkin olen joskus katsellut sillä ne maksavat vain suunnilleen saman kuin tämä nykyinen Umbron puku. Josko ne pitäisivät edes vähän paremmin vettä.

mulla on erätukusta hankittu kalvopuku ollut nyt 3vuotta oon päikyssä töissä ja se pitää veden, hinta nyt tolla vihreellä puvulla mikä mulla on on 50e hiostava lämpimällä mut pyöräillessä ja sateella ja varsinkin syksyllä todella hyvä Suosittelen( dylan kalvopuku)

Alkuperäinen kirjoittaja määh;28617406:
Sekin vähän riippuu mitä kukin laskee kaatosateeksi ja kauanko sielä on. Jollekin jo vähän sellainen ropiseva sade on kaatosadetta. Mulle rankkasade on sellainen jossa pisarat piiskaavat kunnon paineella vaatteita. Sellaista juuri tuo Umbro ei pidä yhtään. Pienemmäsä sateessa saa olla jonkun aikaa ennen kuin alkaa tulla läpi. Tässä kerran kun kävelin rankkasateessa niin vettä tuli kuin saavista ja kastuin ihan käden käänteessä likomäräksi alusvaatteitani myöten. Hupun ja hartioiden alueelta vettä oikein tulvi sisään. Sellaista suihkua ei varmaan olis kuoriasukaan pitänyt ainakaan muutamaa minuuttia pidempään.

Kerro toki Scarlet kokemuksesi, Erätukun asuja minäkin olen joskus katsellut sillä ne maksavat vain suunnilleen saman kuin tämä nykyinen Umbron puku. Josko ne pitäisivät edes vähän paremmin vettä.

No mulle kaatosade on sellaanen, että vettä todellaki tulee taivaan täydeltä. Töihin on matkaa vähä yli 3km eli tuon matkan ajan pitääs takki kestää sadetta.

Jos takki ei vaikuta hyvältä päällä, niin en mä sitä lähde testaamaan sen kummemmin vaan palautan. Kyllähän sen sisällä olles aika nopiaa huomaa, että onko kuinka hiostava. Sadetta ei oikeen voi testata jos takin haluaa palauttaa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja päikkyläinen;28617427:
mulla on erätukusta hankittu kalvopuku ollut nyt 3vuotta oon päikyssä töissä ja se pitää veden, hinta nyt tolla vihreellä puvulla mikä mulla on on 50e hiostava lämpimällä mut pyöräillessä ja sateella ja varsinkin syksyllä todella hyvä Suosittelen( dylan kalvopuku)

Oletko koskaan päässyt testaamaan sitä kunnon rankkasateessa pihalla seistessä tai pyöräillessä? Mulla on työmatkaa reilu puolisen tuntia pyöräillen ja tuolla Umbrolla kastuin viime syksynä läpimäräksi vaikkei se edes ollut kuin vähän tavallista reippaampi sade. Tuo puku maksoi enemmän, lähes satasen. Syksyllä kastumisessa pahinta on se että tulee helposti kylmä kun kylmä vesi pääsee tuulipuvun sisäpuolelle.

Mulla on Marmotin kuoritakki ja Haglöfsin housut taas kohta päällä kun lähden koiran kanssa iltalenkille. Ei haittaa, saa sataa vaikka kaatamalla eikä vesi tule vaatteista läpi. Ei edes naama kunnolla kastu kunhan laittaa lippalakin päähän, kalvotakin hupun sen päälle, Gore-kengät jalkaan ja kalvohanskat käteen.

Esim. tällainen ei ole kovin kallis:
http://www.outnorth.fi/fi/marmot/ws-precip-jacket.php?ref=productpage-nosto-1

Mä ostin viime syksynä tällaisen: http://www.eratukku.fi/ulkoilu/vaatteet/kuoritakit/celeste-lady-kuoritakki-p-14729.html

En ole kaatosateessa kokeillut, mutta piti veden ainakin silloin kun muksujen kanssa ulkoiltiin syyssateissa. Toppatakin tilalla tuo meni aika pitkään, kun pisti lämpökerraston paidan ja fleecen alle. Ei ole mielestäni hiostava, vaan on ollut mulla juoksulenkeilläkin käytössä.

Ei nuo Erätukun vaatteet niin huonolaatuisia ole, vaikka moni niin väittääkin.

Yhteistyössä