Kertokaa kokemuksia raskausoireista!!

Hei kaikille,

Olen raskaana, ensimm. kk takana. oireitakin on ollut, etova olo, huimaa, syön kokoajan, pissattaa, kohtu turpea, väsyttää.. mutta niin ihanaa!!

milloin itse teitte raskaustestinne?

oliko teillä oireita?

milloin raskaustesti on luotettava tehdä?

mitä vitamiineja yms pitäisi ottaa? mitä välttää?

hyvää joulua kaikille!

t. Sanna

äiti ja poika 2 kk
Moi Sanna !
Ollessani raskaana neuvola suositteli minulle Multitabs Special 2+ aina kevääsen asti syötäväksi !!!! Nyt syön D-vitamiiniä ja poika saa oman D-vitamiini annoksensa aamulla lusikalla.
Itselläni ainoa raskausoire oli väsymys, mikä tuli myöhemmässä vaiheessa raskautta. Muuten olo oli loistava, ei aamupahoinvointia. Ruoka maistui hyvin, eikä suuria himoja ollut. Kuuman kesän takia nestettä tuli nautittua paljon. Onnea raskaudellesi ja hyviä vointeja. :wave:

Ruusu75
Onnea heti ensi alkuun! :)

Minä tein raskaustestin rv 6+3. Ensimmäinen merkki oli se, että kuukautiset olivat yli viikon myöhässä. Testin teon aikoihin alkoi myös hirmuinen väsymys, jota kesti noin viikolle 12 saakka. Myös huonovointisuutta oli aamusta iltaan, vaikka ruoka kyllä pysyikin sisällä.

Pissalla juoksin koko raskausajan aika tiuhaan tahtiin, VARSINKIN loppuvaiheessa.

Muutaman kerran mulle iski sellanen "sydämentykytys-kohtaus" eli sydän löi kovasti, tuli kauheen huono olo ja pyörrytti. Se meni aina noin tunnissa ohi. Neuvolassa sanottiin, että se on ihan normaalia, kun aineenvaihdunta muuttuu niin rajusti. Silti se tuntui pelottavalta...

Puolivälin paikkeilla laski hemoglobiini, joten söin rautaa aina synnytykseen saakka. Mitään vitamiineja en syönyt raskausaikana, vaikka kyllähän D-vitamiinia suositellaan pimeinä kuukausina. Kannattaa syödä monipuolista ja terveellistä ruokaa, vaikka herkutkin kyllä maistuivat ainakin minulle...

Nyt minulla on 3 kk:n ikäinen suloinen tyttö! :)

Yhteistyössä