Kertokaa kokemuksia raskausoireista!!

Hei kaikille,

Olen raskaana, ensimm. kk takana. oireitakin on ollut, etova olo, huimaa, syön kokoajan, pissattaa, kohtu turpea, väsyttää.. mutta niin ihanaa!!

milloin itse teitte raskaustestinne?

oliko teillä oireita?

milloin raskaustesti on luotettava tehdä?

mitä vitamiineja yms pitäisi ottaa? mitä välttää?

hyvää joulua kaikille!

t. Sanna

Tein itse vasta tänä viikonloppuna raskaustestin. Ensin perjantaina ja kun en ollut uskoa asiaa todeksi, uuden vielä lauantaina ja positiivista näyttivät molemmat. Huomenna aamulla pitäisi soittaa neuvolaan, hui jänskättää! Itse sain neuvon, että testin voi tehdä (tai silloin tulos varmimmin vasta näkyisi) heti ensimmäisenä päivänä kun kuukautiset jäävät pois. Kaikilla vuodot eivät jää heti pois, et kai sen muut oireet sitten kertovat. Mulla ollu ainoastaan rinnat hellät. Ei vielä muita oireita. Mutta raskauskin vasta ehkä kuudennella viikolla. Vähän itseä pelottaa, kun alavatsassa ollut viikonlopun ajan pientä "kipua", kuin kuukautisten aikana. Toivottavasti saan pian ekan lääkäriajan. Onko muilla ollut vastaanvanlaisia tuntemuksia?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.12.2006 klo 21:55 Sanna kirjoitti:
Hei kaikille,

Olen raskaana, ensimm. kk takana. oireitakin on ollut, etova olo, huimaa, syön kokoajan, pissattaa, kohtu turpea, väsyttää.. mutta niin ihanaa!!

milloin itse teitte raskaustestinne?

oliko teillä oireita?

milloin raskaustesti on luotettava tehdä?

mitä vitamiineja yms pitäisi ottaa? mitä välttää?

hyvää joulua kaikille!

t. Sanna
Mie tein pikkukakkoselta testin vasta sitten, kun kuukautiset olivat viikon myöhässä. Mutta miun kuukautisilla on tapana olla hiukka epäsäännölliset, joten otin varman päälle, ja plussahan sieltä pärähti! =)
Minkäänlaisia oireita miulla ei ollut. Ei rintojen kiristystä, ei pahoinvointia....vain aavistus väsymystä.
Mie en tainnut tän kakkosen kohdalla syödä kuin rautaa, jota neuvolasta sitten sain... mitään monivitamiinia tai muita en ottanut. Niissäkin on oltava sitten tarkka. Neuvolasta sain hyvät ohjeet.
Nauti vaan olostasi satasella, raskaana on ihana olla!! =)

Raskaustestin tein kun kuukautiset oli viikon myöhässä.
Varmistukseksi tein kun muutenkin oli "semmoinen" tunne
;)
Paha olo oli noin 3 kuukautta,varsinkin automatkat oli ihan hirveitä.
Väsytti kovasti ja hb laski.Rautatablettia ja monivitamiinia söin.
On se ihan taivaallisen ihana tunne kun kuulee eka kerran sydänäänet ja ekat liikkeet tuntee. :heart:

Ensimmäisen kohdalla havahduin katsomaan kalenteria ja neuvolaan ajelin jo samana päivänä. Viikkoja oli kasassa 8+3, olin vain väsynyt, mutta oletin sen johtuvan elämäntilanteesta muutenkin.

Toisen kohdalla oksensin sisuskalunikin pihalle viikosta 4+5 lähtien, joten osasin jo arvella mistä tämä johtuu kun kuukautiset ei tulleetkaan pillereiden poisjättämisen jälkeen.

Lepää, liiku sopivasti, syö vähärasvaista kuitupitoista ruokaa ja lepää vähän lisää. Vältä raakaa kalaa, äyriäisiä, isoa määrää muutakaan sisävesien kalaa, jos mahdollista kokonaan tupakkaa ja alkoholia ja ei muuta kuin nauttimaan tulevista kuukausista uutta elämää odotellessa.

:hug:

Yhteistyössä