Kertokaa kokemuksia eri ehkäisymuodoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Eli pillereitä käytin ennen raskautta, ne sopivat hyvin eikä mitään ongelmia ollut no lapsen syntymän jälkeen osotin muutamat kuukautiset ja sen jälkeen taas jatkoin saman merkkisten pillereiden syöntiä, no nyt ne olivat kaikkea muuta kuin hyvät! Vuosin 2kk koko ajan, ja runsaasti, päätä särki jatkuvasti ja naama kukki! Lopetin pillerit ja nyt olen yli kk ollut ilman mitään hormonaalista ehkäisyä.

Kertokaa kokemuksia, mitä kannattaisi kokeilla nyt jos pillerit on pois suljettu vaihtoehto.

Itse olen ollut varsin tyytyväinen kuparikierukkaan, joka asennettiin reilu kolme kuukautta sitten. En halunnut missään nimessä hormonaalista ehkäisyä, voimakkaiden sivuvaikutusten vuoksi.

Laittaminen sattui vähän. Asettamisessa oli vähän ongelmia (kokematon lääkäri, ensiksi kokeiltu merkki ei mennyt paikalleen). Kipu kuitenkin meni suht nopeasti ohi. Olin myös ottanut etukäteen useamman kipulääkkeen.

Sivuoireita ei ole juurikaan ollut. Kuukautisvuoto ehkä ihan vähän lisääntynyt. Kivut samanlaisia kuin ilman.

Suosittelen.

Yhteistyössä