kertokaa kehen otan yhteyttä,tukiopetuksesta?

Mulla ekaluokkalainen lapsi joka on todella huono lukee ja open kanssa jo hiukan keskusteltu että jos ei enen koulun loputtua osaa lukea käy ekan uusiksi. Tukioeptusta ei pysty itse antaa kun on ihan erilainen lukujärjestys,siis suoraa sanottuna ei aikaa antaa tukiopetusta. Eikö koulun kuulu hommata joku antamaan sitä tukioeptusta lapselle jos se sen tarvii??
Itse muistan koulu ajoiltani että ei oma ope antanut tuki oeptusta vaan sen antoi ihan joku muu. Että mua ottaa päähän. Lapsi ei käy omaa koulua kun luokka olisi ollut liian suuri hänelle,käy pienryhmää tällä hetkellä ja siellä on ylimääränen avustaja.
Lapsi tarvii sen tuki opetuksen,kenen otan yhteyttä.
Kotona tehdään nyt jatkuvasti luku tehtäviä,luetaan pienet sanat kun aikaa ja netissä tehdään ja tehtäviä. Lapsi ei vaan muista kaikkia kirjaimia ja sekottaa tavuissa kirjaimet. Itse olen ollut todella huono koulussa ja koulukisattu ym. Ikävää lapselleni jos joutuu kokemaan saman kuin minä pienenä.

mulla oli sama tilanne viimevuonna ja päädyin opettajan kanssa siihen tulokseen että parempi kerrata ekavuosi niin saa vahvan pohjan kouluun ,nyt sit käydään uudestaan tätä ekaa ja menee kyl paremmin mut vielki aika takkusta.Kotona meki harjotellaan lukemista ja kirjottamista ,itse kyselin kanssa tukiopetusta mutta koululla ei ole antaa :kieh: eli se siitä.Onko teillä mitään kuntoutusta? Me jonotamme nyt neropsykologiseen kuntoutukseen josta on kuulemma hyötyä mutta jonoa on n.2-3v

kannattaisi alkaa tiukkaan kyselemään meillä ainaki sanoivat sairaallalla että hyötyä on sitten siitä (kun sinne sitten joskus päästään) kun kirjoituksestasi päätellen teillä olisi lukemisen suhteen sanlaisia ongelmia kuin meillä .
Niin ja pienluokalla mekin ollaan peräti 7 oppilasta ja open lisäksi avustaja ,mut tuntuu et ei siel saada mitään aikaseksi

Meillä tokaluokalla oleva poika oppi lukemaan ekaluokalla mut nyt on kirjoituksen kanssa ongelmia ja saa siihen kyllä välillä opelta tukiopetusta jos pystyy antamaan. Kyläkoulu kyseessä. Tehtäviä tehdään kotonakin, on Ekapeli ja sitten Josefiinan kirjainviidakko. Ope patisteli psykologille et jos on lukihäiriötä ja huomenna on viimeinen käynti. Katotaan sitten tokan tuplaaminen.

Ota asia puheeksi kouluterveydenhoitajan tai - psykologin kanssa että olisiko tarve tehdä lisätestejä.

Ota esim.rehtoriin yhteyttä että voi tsekata muiden opettajien lukujärkät että kuka vois tukkaria antaa. Tosin tukiopetusta annettaisiin ehkä kerran viikossa, eli ei sillä kyllä ihmeitä tehdä. Miettikää tarkkaan kannattaisko ottaa lisävuosi alkuopetuksessa, nykyään ei välttämättä puhuta luokalle jättämisestä, ja muutenkin nykyään on niin paljon enemmän henkilökohtasia systeemejä oppilailla että luokan kertaaminen ei sillä tavalla "korostu" kuin ennen vanhaan. Voihan lapsen itsetunnolle olla sekin hyväksi, että jos vuotta nuorempien porukassa pärjää, kun taas omien joukossa menee kaikesta "rimaa hipoen". Jos asia huolettaa paljon, kannattaa hakeutua perheneuvolaan, joka tekee oppimistasotestit, jotka kertoo kyllä aika paljon, ja esim. sen, milä osa-alueella oppimisvaikeus on, hahmottamisvaikeus vai mikä... Ja ei välttämättä ole mitään muuta kuin että toiset kypsyy oppimiselle eri aikaa kuin toiset ja siksi olis tärkeää että olis oman tasoisessa porukassa.

Alkuperäinen kirjoittaja tityytikki:
Meillä tokaluokalla oleva poika oppi lukemaan ekaluokalla mut nyt on kirjoituksen kanssa ongelmia ja saa siihen kyllä välillä opelta tukiopetusta jos pystyy antamaan. Kyläkoulu kyseessä. Tehtäviä tehdään kotonakin, on Ekapeli ja sitten Josefiinan kirjainviidakko. Ope patisteli psykologille et jos on lukihäiriötä ja huomenna on viimeinen käynti. Katotaan sitten tokan tuplaaminen.

Ota asia puheeksi kouluterveydenhoitajan tai - psykologin kanssa että olisiko tarve tehdä lisätestejä.
Meillä ei ole vielä koostetta pidetty että mitä mieltä psykologi on. Muutaman kerran käynyt nyt tukiopetuksessa sen jälkeen. Odotellaan.

Yhteistyössä