Kertokaa kaikki mitä tiedätte raskausdiabeteksestä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa

Vieras
Kertokaa kaikki mitä tiedätte raskausdiabeteksestä!! Mistä syystä tuli, milloin huomattiin. Miten hoidettiin. Yms.

Minulla rv 28 ja neljä plussaa pissassa. Rasitukseen joudun. Kolme edellistä raskautta mennyt normaalisti, painoindeksi ennen raskautta 20, mutta raskaus aikana lihon runsaasti. Eli mitään kokemuksia ja tietoa ei ole kyseisestä vaivasta.

Niin ja mitä tuo neljä plussaa edes tarkoittaa? Onko se paljon vai vähän?

Neljä plussaa on tosi paljon.

Saat ruokavalio-ohjeet ja mittarin kotiin. Mittarilla seuraat ohjeiden mukaan sokereitasi ja pystyt muokkaamaan ruokavaliotasikin sen mukaan, miten mikäkin ruoka sokeriarvoihin vaikuttaa. Jos tiukka ruokavaliokaan ei auta, insuliinin pistäminen tulee mukaan kuvioon.

Alkuperäinen kirjoittaja Tihis:
Neljä plussaa on tosi paljon.

Saat ruokavalio-ohjeet ja mittarin kotiin. Mittarilla seuraat ohjeiden mukaan sokereitasi ja pystyt muokkaamaan ruokavaliotasikin sen mukaan, miten mikäkin ruoka sokeriarvoihin vaikuttaa. Jos tiukka ruokavaliokaan ei auta, insuliinin pistäminen tulee mukaan kuvioon.

Voi herkku... Ja minä kun olen niin herkkusuu ja huolimaton kaikennäköisen seuraamisen suhteen..

Sokeri pissassa ei aina automaattisesti tarkoita raskausdiabetesta Mull aon joka raskaudessa tukkut 30-viikon tienoilla sokeria pissaan, joskus toisaan jopa 4 plussaa, joka on paljon. Mut mulla ei siis ole ollut diabetestä. Se on vaan jokin munuaisten toinintahäiriö, joka on merkityksetön. Toivotaan että sullakin olis kyse tästä... Sokerirasituksessa se selviää. Mulla oli siinä ihan normaalit arvot.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Sokeri pissassa ei aina automaattisesti tarkoita raskausdiabetesta Mull aon joka raskaudessa tukkut 30-viikon tienoilla sokeria pissaan, joskus toisaan jopa 4 plussaa, joka on paljon. Mut mulla ei siis ole ollut diabetestä. Se on vaan jokin munuaisten toinintahäiriö, joka on merkityksetön. Toivotaan että sullakin olis kyse tästä... Sokerirasituksessa se selviää. Mulla oli siinä ihan normaalit arvot.

Toivotaan tosissaan! Ottaa oikeesti niin syvästi päähän jos joudun syömisiäni vahtimaan! Ja laskemaan jotain hiilareita ja mittaamaan sokeria. Kyllähän siitä selviää mutta ihan riittävästi on muitakin ongelmia aina raskausaikana niin ei lisää kyllä enää kaipais.

No mulla just huomattiin vähän sokeria virtsassa, raskausviikko 34 meneillään. Ja terkkari ei sitten käskenyt mua edes sokerirasitukseen vaan sain suoraan mittarin kotiin jolla mittaan nyt kolmena päivänä arvot aterian jälkeen sekä paastoverensokerin aamuisin. Ja sitten katsotaan miltä arvot näytti. Terkkari sanoi jo heti vastaanotolla, että ei mulla luultavasti mitään sokeritautia ole, kunhan vaan on päässyt liukenemaan sokeria virtsaan, kun verensokeri sillä hetkellä näytti hyvältä. Ja nyt kun olen mitannut kotona niin normaali luvuissa mennään joten tuskin mulla mitään on :) Toivottavasti säkin pääset yhtä vähällä!

Yhteistyössä