kertokaa kaikki konstit miten saan tuon 2,5vuotiaan uskomaan mitä sanotaan?

mamma
meil 2v3kk puree rapii nipistelee heittää tavaroita pomppii sängyssä kiljuu raivoaa. olemme ottaneet käyttöön 2 minuutin jäähyn tuulikaapissa (ovessa iso ikkuna joten näkee meidät, ei pääse ite sieltä pois). eli ensin kielletään reippaasti, jos ei toisella kerralla usko--> jäähylle. välil on jäähyl monta kertaa peräkkäin. katson kellosta 2minuuttia (olen kuullut et jäähy on 1 min/ikävuosi) huutaa siel tuulikaapissa sen ajan ja kun pääsee pois niin haluaa syliin halimaan ja on rauhottunut, välillä ei tarvi kuin sanoa enää et "meetkö sit jäähylle" ni jo rauhottuu.. kokoeile.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
meil 2v3kk puree rapii nipistelee heittää tavaroita pomppii sängyssä kiljuu raivoaa. olemme ottaneet käyttöön 2 minuutin jäähyn tuulikaapissa (ovessa iso ikkuna joten näkee meidät, ei pääse ite sieltä pois). eli ensin kielletään reippaasti, jos ei toisella kerralla usko--> jäähylle. välil on jäähyl monta kertaa peräkkäin. katson kellosta 2minuuttia (olen kuullut et jäähy on 1 min/ikävuosi) huutaa siel tuulikaapissa sen ajan ja kun pääsee pois niin haluaa syliin halimaan ja on rauhottunut, välillä ei tarvi kuin sanoa enää et "meetkö sit jäähylle" ni jo rauhottuu.. kokoeile.
meillä menee ihan samoin. ja etenki se on tärkiää että on kieltänyt jo muutaman kerran ennenku pistää jäähylle. että lapsi ymmärtää että hällä on valinta lopettaa joko siihen ensimmäiseen kertaan tai sitten valinta jatkaa ja joutua jäähylle.

Tuttua on
Meillä kanssa on jäähy käytössä. Tänään veti kamalat raivarit kaupassa. Lähdettiin pois ja jätettiin leikkipuisto väliin. Tultiin siis suoraan kotiin. Ja mä menen yksin kauppaan illalla. Onneks mennään mökille. Siellä on niin paljon muuta puuhaa, ettei ehdi kiukuta.

Yhteistyössä