Kertokaa joku OIKEESTI hyvä kissanhiekka, joka EI haise niin hirveelle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tuo meidän kissan paskalaatikko vaan käryää aivan järkyttävälle heti, kun on siellä pari kertaa käynyt tarpeillaan, tai vaikka aamulla kun on yön aikana käynyt muutaman kerran.
Olen raskaana, ja oksennus tulee vähemmästäkin.
Onko mikään hiekka ollut sellaista, että haju olisi hiukan vähemmän järkyttävä, eikä leijailisi koko kämpässä. Oksettavaa.. :X

hajustettuja hiekkoja on markkinoilla, itse en ole niitä koskaan kyllä kokeillut mutta kuullut että käyttäjät olleet tyytyväisiä. Itse käytän PeeWee laatikkoa ja siinä pellettiä ja tykkään

Eläinkaupasta me haetaan hiekat, eikä kyllä haise samalta kuin monet halpishiekat. Osta sellasta, missä on joku talkin (? ) haju. En muista niitä merkkejä, mitä meillä ollut.

osta musti&mirri eläinkaupasta O´dor (tai o´dour) nimistä kissanhiekkaa, ei haise kumpikaan tavara, ja hiekka itsessään ei haise millekkään. Jos hiekassa on joku "vauvatalkin" tms keinotekoinen haju, se haisee vielä hirveämmälle kun sinne on tarpeet tehty. tuota hiekkaa moni kehunut, itse en muuhun vaihtaisi. 2 sisäkissaa on meillä.

mekin vaihdettiin pellettiin, ja kissa vaihtoi pissapaikakseen sängyn... ei auttanut edes vaiheittainen vaihto eikä eri pellettien kokeilu. eläinkaupan hiekkoja ostellaan, eivät lemua.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
kristallihiekka.. maksaa 10e pussi. Tos mun vieres on ilmastoitu kissanvessa ja eikä haise.

onko nää niitä valkosia "helmiä"? imeekö ne sen hajun ja pissan vai? pelkät kakat kerätään pois ja välillä vaihdetaan kaikki?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kristallihiekka.. maksaa 10e pussi. Tos mun vieres on ilmastoitu kissanvessa ja eikä haise.

onko nää niitä valkosia "helmiä"? imeekö ne sen hajun ja pissan vai? pelkät kakat kerätään pois ja välillä vaihdetaan kaikki?

just niitä, käteviä on.

ever clean ei mun mielestä oo niin hyvää että maksaisin siitä tuplahinnan muihin eläinkaupan hiekkoihin nähden.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meilä ihan halpis olikohan Rainbow-merkkistä hiekkaa, ei kyllä mun mielestä haise järkyttävälle. Paakkuuntuvaa.

meillä olllut rainbow ja pirkka valkoinen paakkuuntuva, aivan järkky lemu.
cassius oli kans huonoa. nyt on seuraavan merkin kokeilun aika..

Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Ever clean on tosi hyvä, paakutkin ihan kivi kovia :D

toi on kyllä hyvä, että se pissa pysyy kasassa, eikä leviä lapion raoista takasin laatikkoon haisemaan. taidan koittaa tätä seuraavaksi. :) Kiitos kaikille vinkeistä!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

just niitä, käteviä on.

ever clean ei mun mielestä oo niin hyvää että maksaisin siitä tuplahinnan muihin eläinkaupan hiekkoihin nähden.

Olen vähän samaa mieltä. Toisaalta olen kokeillut useita muita mikrohiekkoja, eikä niistä mikään ole kuitenkaan ollut niin riittoisaa kuin Ever Clean. Mulle nyt kuitenkin riittää vähän heikompikin laatu, kun Ever Clean on sen hintaista kun on. Tällä hetkellä laatikoissa on epämääräinen sekoitus eri mikrohiekkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Mä kannatan kans tätä!

Mun mielestä kristallihiekka toimii kyllä pissin kanssa, mutta kiinteämpää jätettä on tosi inhottava siivota. Mieluummin niitä kakkoja siivoilee mikrohiekasta.

Mä en noista perinteisistä kissanhiekoista pidä ollenkaan, haisevaa, paakkuuntuvaa ja raskasta.. Pitkään oli sitten pellettejä, jotka ei juuri haissut, mutta noita puruja sitten levisi kokoajan ympäriinsä.. Nyt käytän vaan noita, mitä nyt ovatkaan, kristallikissanhiekkaa, ja se on kyllä aivan parasta kuiviketta, eikä haise yhtään. Haisevat kakkakikkareet kyllä kerään heti pois, nehän kyllä haisee kaiken hiekan seassa.. Hinta muistaakseni hivenen kalliimpi kuin muissa, mutta toisaalta kestävät myös mielestäni pitkään.

Yhteistyössä