Kertokaa Inseminaatiosta!

Joo eli kerron alussa vähn itsestäni. Olemme mieheni kanssa kohta 2v yritetty saada omaa lasta... tuloksetta... Testeissä käytiin ja huonoja uutisia tuli... spermassa ei ole oikeastaan lainkaan liikkuvia. Mutta jos on(uusi näyte pitää viedä), niin ilmeisesti IUI edessä.

Kertokaahan, että minkälainen tämä inseminaatio on, mitä siinä tapahtuu, kauanko kestää ja maksaa?
Omakohtaiset kokemuksetkin ovat tervetulleita.

*sniif*
 
"kokenut"
Hinta riippuu siitä, oletteko julkisella vai yksityisellä puolella.
Meille julkisella puolella tehty inseminaatio maksoi poliklinikkamaksun + spermankäsittelymaksun.
Meillä ei IUI ollut oikea hoitomuoto, kun sperma oli kerta kaikkiaan huonoa.
Kovemmat hoidot saivat raskauden aikaan, mutta lapsi on kyllä melkoisen sairas. Alkioita on vielä pakkasessakin ja tämä oli huippu alkio. En tiedä uskalletaanko enää omilla soluilla yrittää lasta, kun tuntuu kummankin suvun puolella olevan kaikenlaista periytyvää sairautta.
 
"wiiwii"
Hinnoista en osaa sanoa, julkisella oli jotain käyntimaksuja ja lääkkeet ym. Ite operaatio on ihan yksinkertainen eli mies vetää purkkiin, tavarasta seulotaan valiopalat ja ruutalla emännälle sisään ovulaatioaikana. Minulla oli ovulointiongelmia niin siihen lääkitys millä saatiin ovulaatio aikaiseksi mm. napapiikit. Kysy mitä haluat tietää?
 
PCO
Muutaman sata euroa maksoi yksityisellä. Ellei ollenkaan ole liikkuvia niin aika hassulta kuulostaa kyllä, mutta jos jonkin verran on niin inssillä saattaisi onnistua. Spermahan pestään ennen sisään laittamista niin että vain hyvät siittiöt jäävät jäljelle.

Meillä inssi tehtiin niin että pistin lääkettä jonkun aikaa vatsanahkaan munasolujen kasvattamiseksi, sitten laitettiin munasolun irrottava piikki ja seuraavana päivänä inssi. Miehen osaksi jäi tavaran laitto purkkiin silloin aamulla. Mulle toimenpide ei ollut sen kummemman tuntuinen kuin normaali gynen tutkimus. Ei siis mitään kipuja tai muuta. Inhottavinta koko prosessissa oli se pistely, mutta toisillahan se hoidetaan ihan pillerilääkityksellä, tai jopa ilman lääkkeitä. Sen jälkeen käytettiin vielä pari viikkoa emätinpuikkoja.

Sinänsä inssi ei mun mielestä ollut paha, meillä se vielä onnistui kertalaakista. :heart: Kamalampaa se oli pitkässä juoksussa syödä Clomeja ja sekstailla pakolla mahdollisina tärppipäivinä vaikka ei olisi yhtään kiinnostanut.
 

Yhteistyössä