Kertokaa ikäeroista?? :/ Toista halajamme... Ja imetyssuru.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimonmami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mimonmami

Jäsen
13.10.2008
609
0
16
APUA!! Mulla on ihana 3kk vanha tyttö. Samasta päivästä, kun pieni tuli maailmaan, olen kärsinyt valtavasta vauvakuumeesta, varmaankin hormonit sekaisin, oon tuntenut itseni enemmän naiseksi kuin koskaan, olen helvetin ylpee ja onnellinen siitä että saan olla äiti; ja haluaisin antaa elämän toisellekin pienelle, huolehtia, hoivata. Vieläkö olen symbioosieuforiassa? Lapsi on ollut helppo ja ihana, mitä nyt pari korvatulehdusta ollut. Pari kaveria ovat hankkiutuneet raskaaksi 3-6kk sisällä ensimmäisen syntymästä; ja tosiaan minäkin haluaisin, mutta mutta...

Kertokaa kokemuksia, minkälaiset ikäerot teidän lapsilla on? Ne, joilla on kaksi vaippaikäistä, asteikolla 1-10, kuinka raskasta se on? Entä ne, joilla on pari vuotta? (Sen enempää emme aio venyttää; paitsi tietenkin, jos kohtalo päättää ettei vaan toista tule, eihän se ole itsestäänselvyys vaikka ekasta kierrosta tulinkin raskaaksi tämän kanssa :) ...

Seuraavalla kysymyksellä altistan itseni mahdollisille ilkeille vastauksille, mutta pakko kysyä kuitenkin (ehkäpä enemmänki itseltäni) että olenko itsekäs, kun haluisin toisen jo näin pian; ONKO SE ESIKOISELTA POIS? Viekö uus raskaus huomiota niiltä ihanilta ekoila nauruilta, hampailta, askeleilta? Miten koitte sen? Estääkö uusi pieni jotain..? Oon sekasin tän kans. Musta tuntuu et oon kamala äiti kun en vaan keskity ekaan ihanaan vaan haaveilen jo toisesta. No, itse asias mä tiedän jo vastauksen tähän; tunnen sydämessä et meidän kannattaa odottaa semmonen vuosi tästä- ellei sit satu "onnellista vahinkoa" :) Jotenki on vaan niin kamala tyhjä tunne sisällä kun tahtoo ison perheen- mut lapsen etu menee edelle... Onks odottaminen etu vai strebaanko turhaan? Miehen kans ollaan tämä jo juteltu mut tarviin kokemuksia muilta äideiltä :)

Lisäksi vielä tänään tyttö teki tenän tissin kanssa, ei vaan ota ei sit millään, oon rakastanut imettämistä ja meinasin jatkaa niin pitkään ku maitoa vaan olis tullut (kuitenki max siihen asti ku oppii kävelemään) mutta vauva ei vaan halua. Voiko se olla vaan lakko? Tähän asti se on saanut lisämaitoa pullosta (tosi nälkäinen tyttö) mut imenyt myös rintaa ja ihan mieluusti. Kuinka kauan kannattaa koittaa ennenku lopullisesti antaa olla? Pitää vaan kestää se ettei mene niinkuin haluaisi, jos lapsi kerta vaan ei taho :) Ehkä kuitenki ennemmin näin päin ku et lapsi tahtois mut maitoa ei tulis?

Niin ku sitä mä jotenki ajattelinkin! Mul on siskon kans 3 vuotta ja se oli jo jotenki liikaa. Tosin vaikutti siihen meidän erilaiset luonteetki, mä oon avoin ja sisko ei. Mut kuitenkin.. Siitä vauva- ajasta mä kaipaisin jotenkin vinkkiä, miten annatte tasaisesti huomiota esikolle ja vastasyntyneelle.

Mun nuorin veli on 7vee vanhempi.Tosi läheisiä ollaan
Keskimmäinen on 8vee vanhempi.Läheisiä ollaan
Vanhin on 10vee vanhempi,kaikista läheisin :heart
Omat lapset:Tyttö 8vee
Poika 1,5vee erittäin hyvin toimii.Todella rakkaita toisilleen,kuten itse veljieni kanssa aikoinaan,ja vieläkin :heart:

Mulle iski esikoisen jälkeen vauva kuume hänen ollessaan 6kk. Luulin aluksi että oli vahinko käynyt ja siitä iski hullu ajatus että voi kun oisinkin ollut raskaana! Pari viikkoa miehen kanssa mietittiin ja jätettiin ehkäisyt pois. Raskaaksi tulin parin kuukauden päästä ja nyt meillä on kaksi ihanaa tyttöä 1v4,5kk:n ikäerolla :heart: Esikoinen 1,5v, pienin 2kk.
Elämä ei ole ollut vielä rankkaa kahden pienen kanssa, olivat kyllä molemmat kipeinä heti alkuunsa. Onneksi mulla ihana mies joka hoitaa lapsia. Isompi ollut nyt enemmän hänen hoidettavanaan kun minä imetän ja hoidan enemmän vauvaa =)

Mielestäni ei todellakaan ole isommalta pois jos "teette" toisen perään! Meillä ei isompi osaa olla mustis, eikä siis muista aikaa jolloin oli vaan ainut!

Itselläni meni niin päin etten niin keskittynyt raskauteen toisella kerralla kun oli jo lapsi ennenstään jota hoitaa, seurata kehitystä ym!

Ja itselläkin vieläkin vauvakuume. Ei se vauva taida sitä ikinä poistaa :whistle:

Yhteistyössä