Kertokaa hyviä reseptejänne, mitä voisi tehdä suikalelihasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja virvatuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon vaan laittanut ne uunivuokaan veteen, sitten porkkanaa pilkkonut, mahdollisesti sipulia, muutama pippuri ja laakerinlehti sekä lihaliemikuution/pari tai lihafondia, ja antanut vain muhia pari tuntia uunissa. Sitten perunamuussia kyytipojaksi..

Minä teen lihakastikkeen näin: ruskistan naudan(joskus possun)lihat pannulla kunnolla kypsäksi,lorautan joukkoon kuuman lihaliemen,annan purpattaa kunnes ovat mureita.Sipulia pitää olla reilusti,mutta se ei ole pakollinen.Haudutteluaikana joukossa saa olla laakerinlehti.Sitten teen perusruskeakastikkeen,jonka lisään lihan ja lihaliemen joukkoon.Lihalientä ei tarvii olla paljon,vain niin että liha mukavasti mahtuu hautumaan. Mausteena pippuri ja suola.
Määriä,mittoja en osaa sanoa,en käytä niitä kokkauksessa.

Voi laittaa ihan lopussa joukkoon. esim kuutioitua suolakurkkua tai lorauksen kermaa

Mä kirjotin tän tonne yhteen ketjuun ja nyt kopsasin sulle...*laiska minä*

• Tykkää
Reactions: Pinki
Tee lihapataa.
Ruskista pannulla lihat ja hieman jauhoja suurukseksi, laita uuniastiaan.
Lisää kuorittuja ja pilkottuja perunoita ja kasviksia sekä sipulia.
Vettä, suolaa tai lihalientä, mausteita ja kypsennä uunissa hitaasti.
Loppuvaiheessa sekaan voi laittaa vaikka kermaa tai tuorejuustoa tai sulatejuustoa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Laina elämää
Tee lihapataa.
Ruskista pannulla lihat ja hieman jauhoja suurukseksi, laita uuniastiaan.
Lisää kuorittuja ja pilkottuja perunoita ja kasviksia sekä sipulia.
Vettä, suolaa tai lihalientä, mausteita ja kypsennä uunissa hitaasti.
Loppuvaiheessa sekaan voi laittaa vaikka kermaa tai tuorejuustoa tai sulatejuustoa.

Tätä kyllä meinaan ensimmäiseksi kokeilla. Kuulostaa hyvältä. :) Olisi vielä kiva saada vinkkiä uunin lämpötilasta ja kypsennysajasta.

Chilipossua teen itse suikaloimastani lihasta, yleensä possun ulkofileestä.

Sitruunaa tai limeä, silputtua chiliä, raastettua inkivääriä, pippuria, soijakastiketta ja mitä milloin sattuu tekemään mieli laittaa marinadiliemeen, missä ne suikaleet saa olla hetken ennen paistamista.

Suikaloitua sipulia ja paprikaa tulee yleensä aina joukkoon, minimaissia (mieluiten tuoretta, joskus purkista). Väliin tulee jotain muuta ja joku noista voi puuttua. Pakastewokkisekoituksiakin menee joskus joukkoon.

Paistetaan wokissa ja lopuksi suurustetaan maizenalla. Syödään yleensä munanuudeleiden kera.

Itse ruskistan lihan pannulla ja laitan ne kannelliseen uunivuokaan. Ripaus suolaa lihojen päälle. Maun mukaan ruskistan myös sipulia ja lisään vuokaan pari valkosipulinkynttä. Rosepippuri sopii myös hyvin joukkoon. (valkopippuriakin voi laittaa) Sitten vaan vettä, niin että lihat peittyy ja uuniin 175 astetta, pari-kolme tuntia. Lopuksi lisään kermaa ja annan vielä hetken hautua. Niin on hyvää ja helppoa.

En tällä kännykällä saa laitettua linkkiä, mut googleta "yhteishyvä" ja "liharuukku".

Siihen tulee lihasuikaleiden kans sipulia, mustapippurituorejuustoa, kermaa, soijaa. Itse olen joskus lisännyt suolakurkkua. Hyvää on. :p

Virvatuli, mie oon laittanut ensin 250 asteeseen n 15 -20 minuuttia ja kun ruoka kiehuu, niin puottanut lämmön 150 ja n 1 1/2-2 tuntia.
Riippuu vähän uunistakin paistoaika, kannattaa välillä kokeilla lihan kypsyyttä ja mureutta.

Yhteistyössä