Kertokaa hyviä pannukakun ohjeita poropeukalolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipurityttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leipurityttö

Vieras
Haluaisin tehdä pannukakkua, mutta silloin aina kun yritän niin pannarista tulee ohut löttyrä tai jää muuten oudoksi.

Kertokaahan teidän reseptit millä sais hyvän pannukakun!

Sellanen resepti mis tulee pellillinen, tänks!

Mitähän mä siihen laitan, vissiin 4 munaa, litran maitoa, 4,5 dl vehnäjauhoja, sopivasti sokeria (joku semmonen kourallinen), ripaus suolaa ja vähän vaniljasokeria tuomaan makua. Makeutta voi säädellä itse, ja tuosta tulee siis kohtuupaksu, pellillinen. Uuniin joku parisataa astetta ja parikymmentä minuuttia tai kunnes on kivan ruskea.

Tuo on siis makea pannukakku. Jotkut tekee suolaisempia, mutta sitä mä en oo ymmärtänyt ikinä :D

[QUOTE="vieras";24661951]Mitähän mä siihen laitan, vissiin 4 munaa, litran maitoa, 4,5 dl vehnäjauhoja, sopivasti sokeria (joku semmonen kourallinen), ripaus suolaa ja vähän vaniljasokeria tuomaan makua. Makeutta voi säädellä itse, ja tuosta tulee siis kohtuupaksu, pellillinen. Uuniin joku parisataa astetta ja parikymmentä minuuttia tai kunnes on kivan ruskea.

Tuo on siis makea pannukakku. Jotkut tekee suolaisempia, mutta sitä mä en oo ymmärtänyt ikinä :D[/QUOTE]

Niin, ja tärkeä lisäys: sen pitää antaa vetäytyä vähän aikaa uunista ottamisen jälkeen, niin kuin mielestäni minkä tahansa ruoan. Ei pidä alkaa leikellä paloiksi ihan heti.

Ja jos tarvit vielä ohjeet itse tekemiseen, niin ensin munat rikki vispilällä, sitten maito sekaan koko ajan sekoittaen ja sitten jauhot vähän kerrallaan ja sekoitellen, niin menee kaikki tasaisemmin sekaisin. Sitten vaan mausteet ja sekoitus. Taikinan voi antaa vähän aikaa seistä ennen kuin kaataa pellille, muttei ole pakko.

Tää on nimensä veroinen ja helppo tehdä: tehdä http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/574/Maailman%20paras%20pannukakku/

Päälle hilloa ja kermavaahtoa. Nam!

Mä en tykkää sellaisesta liian paksusta pannarista, niinpä laitan noin 8 dl maitoa pellilliseen. Puolet siitä jauhoja eli n. 4 dl, tl suolaa ja sokeria noin 0,5 dl (-1, jos pitää makeammasta) sekä vaniljasokeria 1 rkl.
Ja laitan myös voisulaa taikinaan, noin vajaa 50 g.
:)

Muoks. ja tosiaan laitanhan mä muniakin. :D 4 kpl.

Viimeksi muokattu:
Juuri tein omppupannaria, johon siis normaalin (itse teen ton 8dl maitoa ohjeen mukaan) pannaritaikinan päälle laitoin omenaviipaleita ja vähän ruokosokeria, nam!

Yhteistyössä