Kertokaa EHKÄISYvälineistä/valinnoista

Kiinnostaisi tietää mm. ehkäisypiikistä (hinta+kuinka usein jne) ja kaikki muutkin konstit tervetulleita...
Meillä käytetään kumia ja mietinnässä muut vaihtoehdot...

Nyt meen lämmittään saunaa ja tuun myöhemmin katsomaan, mitä kaikkea ehdottelette! =)
 
kapselit. Laitetaan käsivarteen ihonalle. Vaihdetaan 3-5 v välein. Alhainen hormoni määrä ei aiheuta niin helposti mielialan vaihteluita kuin pillerit, ei tarvi muistaa mitään, jää usein menkat kokonaan pois jne. Olen hyvin tyytyväinen
 
Äiti x 2
Mulla on hormonikierukka ollut käytössä nyt 1v6kk ja olen tosi tyytyväinen. Huomaamaton, ja kuukautiset jäänyt kokonaan pois. Hinta taisi olla yli 100?, mutta kestää 5vuotta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
kapselit. Laitetaan käsivarteen ihonalle. Vaihdetaan 3-5 v välein. Alhainen hormoni määrä ei aiheuta niin helposti mielialan vaihteluita kuin pillerit, ei tarvi muistaa mitään, jää usein menkat kokonaan pois jne. Olen hyvin tyytyväinen
kerro lisää! paljonko maksaa, missä laitetaan, onko kuukautiskipuja, runsaampi vuoto, epäsäännöllinen vuoto... ym ym.
ja mitäs jos haluaakin raskaaksi?
 
A shadieeyah
ehkäsy piikki käytössä 3vuotta ja melkein saman verran ei ole ollut menkkoja ollenkaan.
Ei ole sivuvaikutuksia tullut(en ole ainakaan huomannut).Paitsi tietty no halut kasvaneet ja ei oo sama hormoonihirviö ku ennen.
Iloisempi ja vapautuneempi olo sen myötä kun ei tarvii ottaa pillereitä(mulla otettiin piikki sen takia kun maha ei kestänyt hormonivalmisteita).

7,40e/piikki ja joka kolmas kuukausi joka habaan tai perslihakseen laitetaan.

Sivuoireita voi tietty tulla ja niitä ei saa niin helposti pois päältä (mutta niinhän se on riskit muissakin).

http://www.tohtori.fi/?page=3328096&id=9501561
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/9/56799.shtml
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
kapselit. Laitetaan käsivarteen ihonalle. Vaihdetaan 3-5 v välein. Alhainen hormoni määrä ei aiheuta niin helposti mielialan vaihteluita kuin pillerit, ei tarvi muistaa mitään, jää usein menkat kokonaan pois jne. Olen hyvin tyytyväinen
kerro lisää! paljonko maksaa, missä laitetaan, onko kuukautiskipuja, runsaampi vuoto, epäsäännöllinen vuoto... ym ym.
ja mitäs jos haluaakin raskaaksi?
on aika kallis olisko ollu 200e tienoilla. Tk:ssa laittavat. Ei ole kuukautiskipuja ja mulla on vuodot tullu ihan säännöllisesti (vaikka olivat ensin 2 vuotta pois). Kapselit voi poistattaa ihan koska vaan ja raskauden yrittäminen voi alkaa samantien.
 
ison perheen mamma
Minulle ei laastari käynyt lainkaan ja jos käy vaikkapa enemmän uimassa niin ei meinaa pysyä paikallaan!!! Aika paljon tuli sivareita...esim. lihassärkyjä ja etova olo.
Tällä hetkellä hormoonikierukka ja hyvin toiminut. Sivareita ei ole juuri lainkaan, minulla tosin tulee menkat niukkana mutta menkkakipuja ei ole. Tätä voin suositella muillekkin:)!
 
Kiitos vastauksista, mm. toi ehkäisypiikki vaikuttaa hyvältä jutulta, kokeilemisen arvoiselta, vaan kun on pelko piikkejä kohtaan, mutta eiköhän sen kestä hyvän asian puolesta :D ja noi laastarit kanssa kiinnostaa!
 

Yhteistyössä