Kertoisitteko ulkoiluvaatteista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalla74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kalla74

Uusi jäsen
13.01.2008
4
0
1
Moi!

Minun aloitteleva taapertajani (11kk, mutta kävelee) aloittelee nyt ulkoilu-uraansa ja aloitteleva äiti on aivan sekaisin kaiken maailman haalareista. Eli olisin todella kiitollinen jos joku ehtisi opastaa. Minkälaisia haalareita villille pojanviikarille pitäisi hankkia?

Nyt meillä on käytössä koko 80, joka on vielä vähän väljä, mutta olen ymmärtänyt että talvihaalareiden jälkeen hankitaan kevyttoppahaalari tai välikausihaalari (ovatko sama asia?) ja ehkä kesäksikin joku haalari. Siis miten monta haalaria tässä nyt pitäisi hankkia jos vaikka kirpparilta etukäteen hankkisin osan tulevista vaatteista? Ja sekin mietityttää, että jos satsaan johonkin haalariin erityisesti (=ostaisin uutena laadukkaan), mihin kannattaa panostaa? Asumme Etelä-Suomessa, joten kovin kylmiä säitä ei ole hirmuisesti... Ja hoitoon poika menee syksyllä (1,5 vuotiaana), pitääkö siellä olla vielä toinen vaatekerta? Sadevaatteetkin kai pitää vielä ostaa erikseen vaikka olisi kuinka vedenpitäviä haalareita, eikö?

No niin, tyhmiä kysymyksiä varmaan, mutta kun en tiedä näistä asioista yhtään mitään. Mutta tosiaan mahdollisimman yksityiskohtaiset ohjeet auttaisivat kovasti :).

Meillä on isommalla lapsella (2v) vedenpitävä toppahaalari talveksi, ja vedenpitävä välikausihaalari syksy/kevätkäyttöön (ja kesälläkin viileinä/sadepäivän'ä käytetään tätä samaa). Sadevaatteita ei ole erikseen, koska nuo "tekniikkahaalarit" todellakin pitää vettä. Eikä oikein kunnon vesisateellla tule ulkoiltuakaan, niin mä en ainakaan näe erillisiä sadevarusteita tarpeellisiksi. Mun mielestä näillä kahdella haalarilla pärjää hyvin, ja niihin kannattaa panostaa. Jos ei halua uutena ostaa niin huuto.netistä löytyy kans joskus vähän edullisemin, jos ei halua just sitä huippumerkkiä. Sitten meillä on talvitakki ja kesätakki kyläily- ja kauppakäyttöön. Ne eivät ole mitään kalliita vedenpitäviä, vaan ihan H&M tai Lindex-kamaa.

itse en enää muita ulkoiluvaatteita osta kun vedenpitäviä.reimatec ja remu olleet talvella käytössä ja lassie-tec keväthaalarina.kaikki toimineet hyvin.ja on se helppoa kun ei vaatteet kastu alla.
se on totta että kurahaalarit on silti hyvä laittaa pahimmille keleille mm.syksyllä mutta periaatteessa nuo tec-haalarit riittää.ainut miinus niissä on se että kuivauskaapissa ei saa olla kovin kuuma(päiväkotia ajatellen) ja haalari saattaa sit olla vielä iltapäiväulkoilussa märkä kun kuivaavat huoneilmassa...mut ei meille kyllä niin ole sattunut vielä kertaakaan.yhdellä haalarilla ollaan pärjätty.

meillä myös sitten kesä ja talvitakit erikseen kun mennään kylään tai liikutaan autolla.

Mä kans suosittelen Travallen Remua (meillä on toiminu hyvin) ja kamalassa kurasäässä kurahousut päälle. Ei muuten niin väliä, mutta jos joudut usein pesemään haalaria, niin kyllähän täytteet (talvihaalarissa ainakin) ohenee ja lämpöarvo kärsii. Eli ihan senkin takia on hyvä käyttää kuriksia. Ja kaatosateessa oon kyllä laittanu myös sadetakin (koiran takia pakko välillä ottaa neiti mukaan sateeseen, kun mies töissä). Sen verran sanoisin noista Gore-tex kengistä vielä, että pitävät kyllä kosteutta, mutta eivät vettä, eivät siis ole kumisaappaat! Välillä tarhassa jollain on kaameessa sadekelissä vaan goret ja iltapäiväks ne ei kyllä kuivu, kun pikku-ulkoilija on niillä lätäkössä juossu. Lapselle kurja tilanne, eli sateeseen reilusti saappaat ja villasukat kans =)

Alkuperäinen kirjoittaja Hansu81:
Mä kans suosittelen Travallen Remua (meillä on toiminu hyvin) ja kamalassa kurasäässä kurahousut päälle. Ei muuten niin väliä, mutta jos joudut usein pesemään haalaria, niin kyllähän täytteet (talvihaalarissa ainakin) ohenee ja lämpöarvo kärsii. Eli ihan senkin takia on hyvä käyttää kuriksia. Ja kaatosateessa oon kyllä laittanu myös sadetakin (koiran takia pakko välillä ottaa neiti mukaan sateeseen, kun mies töissä). Sen verran sanoisin noista Gore-tex kengistä vielä, että pitävät kyllä kosteutta, mutta eivät vettä, eivät siis ole kumisaappaat! Välillä tarhassa jollain on kaameessa sadekelissä vaan goret ja iltapäiväks ne ei kyllä kuivu, kun pikku-ulkoilija on niillä lätäkössä juossu. Lapselle kurja tilanne, eli sateeseen reilusti saappaat ja villasukat kans =)

peesi. Meillä kanssa travallen remuhaalari käytössä. (vauvamallia) Poika ei kävele. Jos ei ole lunta, niin laitan kurahousut päälle pukua suojaamaan. Sateella myös takin. Koitan pukua säästellä, ettei tosiaan tarttis pestä niin usein. Lumella suojaa tosi hyvin. Mulla on villahousut alla vielä, koska poika konttaa ja maasta hohkaa kylmää. Puku on kokoa 86 ja poika 83 cm pitkä.
Meillä on kans kuralla ja sateella kumpparit monine villasukkineen ja sitten lumisilla säillä Richter coretex kengät.
Mulla ei vielä oo kevät-kesä tamineita hankittuna. Olen ollut tosi tyytyväinen, koska me käydään ulkona säällä kuin säällä. Varapukuna meillä on Lassien perushaalari. On huonompi malliltaan meitin ukolle(vyötärökuminauha).

Meillä on pärjätty myös kahdella haalarilla. Toppahaalari talveksi on Remu ja syksy/kevät haalari on vedenpitävä Rasavil. Sadevaatteita ei olla tarvittu ja aika märässä kelissä ulkoillaan (kaatosateella emme kyllä ulkoile). Talvikenkinä on Eccon coretexit. Saappaita ei olla tarvittu, mutta ajattelin kevääksi ostaa pahimmille rönttäkeleille.

Syksyllä meillä on ainakin kahdet välikausiasut (joko haalari tai takki+housut). Minä ostan vedenpitävät vaikka päiväkodissa käytetäänkin kuravaatteita niiden päällä. Kuravaatteet ja kumisaappaat ovat ihan must, sillä pienet istuvat maassa ja sotkevat vaatteensa muuten joka päivä. Ja päiväkodintädit eivät sitä estä eivätkä ehdi estää sitä. Minä en halua pestä ulkovaatteita joka päivä. Ja en halua hakea mutaista poikaa päiväkodista ja pistää istumaan likaisena istuimeen/rattaisiin. Kun kelit kylmenevät, pistetään alle villahaalari. Kenkinä on usein goretexit, vaikka päiväkodissa käytään kumppareita.

Talvella on vedenpitävät toppavaatteet ja meillä on myös varalla toppavaatteita. Kenkinä on goretexien lisäksi ihan tavalliset Kuomat. Ja talvella meillä käytetään toppavaatteiden alla villahaalaria. Karvarukkasten sisällä on pakkasilla toisen hanskat, muuten olisivat sormet ihan kylmät.

meillä myös vedenpitävät toppahaalarit x2 ja välikausihaalari. Kengät myös goret ja kuivana on poika noilla ollut vaikka kirjaimellisesti on uinut lätäköissä :D
Alle villaa tai fleeceä tarpeen mukaan. Merkkeinä nyt on ReimaTec ja H2O ja kummatkin on todella pitävät. Kengät on Eccot. Tosin toi Reinman kangas ei ole mitään huippu kestävää, et seuraava toppa taitaa olla tuota Travallen kehuttua Remua, jos vielä näkökin miellyttää.
Lisäksi meillä on toppatakki auto/kauppamatkoilla ja ihan vain farkut tms. housut, topatkin on mutta näillä keleillä ei vielä ole tarvittu noilla matkoilla. Kura/sadevaatteita ei ole erikseen enkä aio ostakaan.

Yhteistyössä