kertoako raskaudesta..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja älkää kivittäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

älkää kivittäkö

Vieras
olen seurustellut vasta 4kk yhden miehen kanssa ja nyt olen vahingossa tullut raskaaksi. mulle on mahdoton ajatus pitää lasta, koska olen vasta eronnut ja ajattelen mitä ex, lapset ja suku sanoisi asiaan.
en edes tiedä olinko mitenkään vakavalla mielellä tämän kanssa. hän on kuitenkin.
on todella mukava kaikinpuolin, tehnyt selväksi haluavansa perustaa perheen kanssani vaikka heti.
tein tänään positiivisen testin, ehkäisy siis mitä ilmeisemmin petänyt jossain kohtaa.
liekö joku järkystys, mutta olen miettinyt olisiko parasta jos en kertoisi sille asiasta vaan tekisin keskeytyksen.. tiedän, että se koittaa vaikuttaa päätökseeni ja todennäköisesti suuttuu verisesti jos teen abortin. en mä kuitenkaan voi tehdä lasta jos en sitä halua, ei vielä, ei näin. se ei olisi edes reilua exää kohtaan ( miksi ajattelen sitä, entiedä) enkä kehtaa edes kertoa asiasta suvulleni!

Mä tulin aikoinaan raskaaksi tosi nopeesti uudessa suhteessa ja ei ollut edes edellinen ero tullut voimaan. Pidin lapsen vaikka kyllä monta kertaa mietin aborttia. Kyllä tää elämä näinkin sujuu.
Jos haluut abortin niin sitten vaan teet sen.

Olin nuorempana vastaavassa tilanteessa. En kertonut raskaudesta enkä abortista. Tosin meidän kohdalla kyse oli lähinnä tapailusta, joka ei olis lapsenkaan syntyessä johtanut mihinkään sen kummempaan. Kertaakaan en ole katunut. Nykyisin onnellisesti naimisissa ja äiti.

Jos nyt kuitenkin kertoisit tuolle miehelle asiasta, vaikka kyseessä on sinun kehosi ja sinä asian päätät viimekädessä, olisi kuitenkin kohtuullista kertoa tuolle miehellekin, että näin on päässyt käymään, ja saisit ehkä tukea päätöksellesi abortista, tai ehkä kuitenkin vielä raskauden jstkamisestakin voisi keskustella? Ikävää, että vahinko sattui, mutta abortin ei pitäisi olla silti automaattisesti ainut vaihtoehto, ja jos olisin tuo mies, niin haluaisin asiasta tietää.

[QUOTE="noh";28992525]Jos nyt kuitenkin kertoisit tuolle miehelle asiasta, vaikka kyseessä on sinun kehosi ja sinä asian päätät viimekädessä, olisi kuitenkin kohtuullista kertoa tuolle miehellekin, että näin on päässyt käymään, ja saisit ehkä tukea päätöksellesi abortista, tai ehkä kuitenkin vielä raskauden jstkamisestakin voisi keskustella? Ikävää, että vahinko sattui, mutta abortin ei pitäisi olla silti automaattisesti ainut vaihtoehto, ja jos olisin tuo mies, niin haluaisin asiasta tietää.[/QUOTE]
mä näkisin että ap:lle abortti tosiaan on ainoa vaihtoehto. Eihän se ole yli exästäänkään, ja jos on mieluummin tekemässä abortin kuin kertomassa läheisillekään, niin ei varmaan kannata ajatella lapsen pitämistä. Ja sen miehen on joissain tapauksissa parempi tulevaisuudessa jos ei turhaan ole mahdollisesti satutettu tiedolla siitä keskeytyksestä.

Jos olet varma päätöksestäsi keskeyttää raskaus, niin älä kerro miehelle. Turha satuttaa toista! Jos taas harkitset vauvan pitämistä, kannattaa asiasta keskustella.

lapsi on yhtä paljon miehen kuin sinunkin lapsi. ja vaikka joku tämän lapsen olemassaoloa vastustaisi - sinä, exäsi, sukusi jne. - niin se ei koskaan vie tältä lapselta oikeutta olla olemassa ja elää elämää.

Minusta miehellä on oikeus tietää että olet raskaana, sinä tietysti päätät mitä teet, mutta
kertoisin kyllä miehelle ennen päätöstä, enkä ainakaan tekisi mitään ennen kertomista tai salaisi
mitään.

Se on niin väärin että joillekin ihmisille on annettu edes mahdollisuus lisääntyä ja tuntuu siltä joskus että mitä vähemmän on yläpäähän annettu niin sitä tehokkaammin alapään vehkeet toimii. Jos ajatusmaailma on tuollainen niin tuskin kannattaa lapsia tähän maailmaan tuoda ja parisuhteetkin kannattaa unohtaa mikäli ei halua levittää pahaa oloa ympärilleen.

Huvittavaa muuten että täällä kuorossa naiset huutavat että totta kai saat tehdä abortin jos siltä tuntuu. Jos ap:n mies sitä aborttia vaatisi ja ap haluaisi pitää lapsen niin täällä huudettaisiin täsmälleen päinvastaista että ei missään nimessä aborttia, mies on itsekäs sika jota ei kannata kuunnella.

Abortti on kuitenkin loppukädessä päätös, jonka tekee nimenomaan vain ja ainoastaan se nainen, jota asia koskee. Naisella on oikeus päättää, mitä omalla ruumiillaan tekee, eikä synnytyskoneeksi vastoin tahtoaan tarvitse kenenkään enää nykyaikana länsimaissa ryhtyä. Eihän se tasa-arvoista ole, mutta ei ole moni muukaan asia tässä elämässä.

Vaikka olen itse katunut aborttia viimeiset kaksikymmentä vuotta, ei se ole muuttanut mielipiteitäni jokaisen naisen oikeudesta siihen valintaan tai päätösvallasta omaan ruumiiseensa nähden.

Ja itse kysymykseen, jos olet joka tapauksessa päättänyt tehdä abortin, ei kertomisesta seuraa kuin surua ja mielipahaa. Jos mietit kuitenkin raskauden jatkamista, keskustele ilman muuta miehen kanssa asiasta.

Yhteistyössä