Kertoako miehelle vai ei (lentopelosta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kj

Vieras
Ookei, eli varasin mulle ja miehelle lentoliput joskus kuukausi sitten. Silloin koneen tyyppinä oli normaali turbiinikone. Miehellä on ihan kamala lentopelko, turbiinikoneeseen hän just pystyy tulemaan, mutta pelkää kuollakseen potkurikoneita. Nyt kun "lähtö lähestyy", huomasin että konetyyppi on vaihtunut 50-paikkaiseen potkurikoneeseen.

En tiedä, uskallanko kertoa miehelle tästä. Lippuja ei voi perua. Joutuukohan tässä yksin lähtemään reissuun, kun mies jää kentälle tutisemaan. Vai juotanko sen känniin?

No et kerro mitään, olet kuin et asiasta mitään tietäisikään, kentälä sitten vasta huomaatte, jos huomaatte.
Jos ei muu toimi, niin sitten juotat sen nopeasti kovaan humalatilaan ja koneeseen :whistle:

Kiitos vastauksista. Tosiaan ajattelin olla ihan tietämätön asiasta, ihan huvikseen mä äsken asian tsekkasin. Jos en olisi tsekannut, en olisi itsekään tiennyt... Äh. Ei voida siirtää reissua, sillä hotelli on jo maksettu, eikä sitä voi perua. Aikaisemmaksi reissua voisi siirtää, mutta se maksaa 150 e - enemmän kuin itse liput maksoivat. Olen miehelle ehdottanut lääkäriä ja jotain mietoja rauhoittavia, mutta "hänhän ei lääkkeitä syö".

Mutta uskon kyllä, ettei mies enää siinä koneen edessä kehtaa jättää tulematta, siinä kun on muita matkustajia ja henkilökuntaakin. Eihän sieltä kentältä (mistä nuo potkurit lähtee) edes pääse takaisin terminaaliin, kun ei sellaisia putkia ole, vaan bussilla mennään. Jospa tuo lentopelko vähän katoaisi, kun huomaa ettei potkurikone tapa.

Alkuperäinen kirjoittaja hiukan huvittavaa:
aikuinen mies ja pelkää :)

Niinpä. Äijä on älykäs insinööri, mutta koneessa ihan kuin pieni lapsi. Ymmärrän kyllä että pelkää, eihän pelolle mitään voi (se on irrationaalista), mutta voi kun suostuisi edes kokeilemaan lääkkeitä tai menisi Finskin pelkokurssille.

Alkuperäinen kirjoittaja kj:
Alkuperäinen kirjoittaja hiukan huvittavaa:
aikuinen mies ja pelkää :)

Niinpä. Äijä on älykäs insinööri, mutta koneessa ihan kuin pieni lapsi. Ymmärrän kyllä että pelkää, eihän pelolle mitään voi (se on irrationaalista), mutta voi kun suostuisi edes kokeilemaan lääkkeitä tai menisi Finskin pelkokurssille.

Se siitä juuri huvittavan tekeekin kun aikuinen mies ei suostu apua vastaan ottamaan ;)

Anna miehesi luoda silmäys lentokenttärakennuksen ikkunoista potkurikoneeseen ja kun hän kääntyy pelosta vapisten puoleesi, pidä käsissäsi Diapam-pilleriä ja vesilasia. Eiköhän se lääkevastaisuus hetken harkinnan jälkeen sitten karise pois.

Dash? En ole kuullutkaan, mutta ei siis ole. Katsoin äsken netistä, että tuolla "meidän" koneella ei ole tehty kuin neljä "kolaria", joista kolmessa on kuollut jengiä. Ja konetyyppi on sentään ollut käytössä 1980-luvulta lähtien. Että ihan turvallinen pitäisi olla, ja olenpa joskus yksinkin lentänyt moisella. Ihan mukavaa kyytiä.

Diapam-kikka kuulostaa muuten hyvältä, mutta en itse syö niitä, joten pitäisi mennä lääkärille. :>

Yhteistyössä