Kertakaikkisen kypsä naapureihin jo :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ei auta puhe, ei vanhemmille sanominen, ei huutaminen, ei kieltäminen. Mitä tässä enää on tehtävissä? Siis kyseessä naapurin 10 ja 12v pennut. Ollaan sanottu, että meillä syödään klo 15, joka päivä. Ja aina he tulevat klo 14.30 hakemaan meidän lapsia ulos ja kysyvät sen 100 kertaa, joko ne on syöneet, joko nyt, joko kohta. Me asutaan maalla ja ovi on yleensä auki, kulkevat meille sisään kun kotiinsa. Kun lukitsee oven, alkaa jatkuva, ihan jatkuva ovikellon rimputus, joko nyt, joko nyt, joko nyt. Eikä sitä nyt viitsis aina ennen ruokailua kiivetä ovikelloakaan ottamaan pois päältä ja sit taas laittamaan takas. Ollaan sanottu asiasta heidän vanhemmilleen, ei mitään vaikutusta. Ei he kuulemma aio pitää omia lapsia sisällä siksi että meillä syödään. En mä sitä pyytänytkään vaan sitä, että pitäs ne pennut omalla pihalla tai ainakin poissa meidän pihalta ja oven takaa! Ja vaikka siihen ovikellon soittoon ei reagoisikaan, niin ei se oo kivaa kuunneltavaa. Eikä liioin se, että sit keittiön ikkunan takana pällistelevät ja kurkkivat ja lähmivät ikkunat likaisiksi kun huutelevat siinä, että joko nyt, joko nyt? Viimekesänäkään ei tullut edes omalla pihalla grillaamisesta ja syömisestä mitään, kun kokoajan siinä oli nuo 2 huutelemassa ja häiriköimässä toisten syömistä.

Mä saisin varmaan jonkinasteisen hepulin.

Taluttaisin tenavat omalle pihalleen, juttelisin jäätävästi vanhempien kanssa että teille EI OLE ASIAA tontille ennen klo 16 ja seuraavalla kerralla ei olla ehkä näin ystävällisiä :kieh:

Meillä vanhassa asunnossamme oli samanlaiset kaverukset riesana. Yritin ensin ystävällisesti saada asiaa perille lapsille, sen jälkeen vähän tiukemmin sanomalla, mutta kun sekään ei tehonnut, sanoin uhkailin heitä melko pelottavaan sävyyn. Kuulostaa kauhealta, mutta oikeasti en jaksa joka päivä joidenkimn huonosti kasvatettujen kakaroiden kanssa tapella.

soita poliisi. tuo on kotirauhan rikkomista. ei vaan naapurisovun säilyttämiseksi varmasti kannattaa vaan laittaa se ovikello pois päältä ja ovi lukkoon, eiköhän ne viikossa opi että se soittaminen on turhaa. sinänsä kyllä ihmetyttää tuon ikäisten käytös. itsellä on kyllä muistikuvia että kakarana tein samaa kun maalla niillä ketkä lähti navetoimaan oli ruoka-aika tosi aikaisin ja meillä vasta kuuden aikaan. mutta olin 9 vuotias, joten ehkä saan arhmahdusta?

[QUOTE="näin meillä";23786487]kata näille lapsille myös lautanen, saavat sitten syödä yhdessä ja loppuu tuo juokseminen.[/QUOTE]

Vai alkaa kahta kauheemmin, kun saa ruokaa...

Halloooo!!

[QUOTE="näin meillä";23786487]kata näille lapsille myös lautanen, saavat sitten syödä yhdessä ja loppuu tuo juokseminen.[/QUOTE]

:laugh: Ei hitto, no siinä onkin ratkaisu ongelmaan!

joo mä olen siis sanonut että jos ovikello soi vielä kerrankin tai jos yksikin utelias naama kuikkii jonkun ikkunan takaa niin meillä lapset ovat sit sisällä ja kärsivät noiden lasten puolesta ja takia, eivätkä sit enää varmasti edes halua leikkiä heidän kanssaan. Ei vaikutusta. Ei vaikka asiaa on jotenkin toteutettukin, siis niin, että olen sit omat lapseni vienyt muualle puistoon tai vaikka uimaan tai kaupoille, että ei ole päässeet leikkimään noiden kanssa, kun enhän mä omiani voi toisten tyhmyyksistä rangaista. Ja todellakaan en ala noita ruokkimaan, jos käytöstavat on tota luokkaa tai muutenkaan. Ihan tarpeeks mulla on menoja omien lastenkin kanssa. Kerran kyllä sanoin noiden vanhemmille, että voin mä heillekin kesällä grillata makkaraa, mutta lasku ruuasta tulee sit postilaatikkoon tai lasten mukana kotiin. Sen jälkeen lapset vaan sanoivat, että eivät saa syödä vieraassa paikassa, mutta kavereita saa kyllä hakea ulos.

[QUOTE="vieras";23786532]Vai alkaa kahta kauheemmin, kun saa ruokaa...

Halloooo!![/QUOTE]

Miten niin? Me ruokitaan aina kaikki jos tulee ruoka aikaan kylään, ei tarvitse selitellä lapsen kaverille että odotteleppas nyt kun me syödään, samalla tavalla annan vieraalle kuin omallenikin ruuan ja loppuu vinkuminen -syö nyt nopeammin-.
Tuolla taktiikalla että ruuvaatte ovikelloja pois ja vedätte kai kohta verhotkin ikkunoiden eteen te karkoitatte lapseltanne ne ainoatkin kaverit ja sitten valitetaan kun ei ole kavereita:(

Siis mä luulen että noi voi olla vähän jotenkin sellaisia erityislapsia, mutta ei kai nekään saa käyttäytyä ihan miten vaan? Tai siis että naapurit sit kärsii siitä että naapurissa nyt vaan sattuu olemaan noita erityislapsia kaksin kappalein. Onneksi heillä ei oo kolmea (erityis)lasta, taikka viittä!

[QUOTE="näin meillä";23786567]Miten niin? Me ruokitaan aina kaikki jos tulee ruoka aikaan kylään, ei tarvitse selitellä lapsen kaverille että odotteleppas nyt kun me syödään, samalla tavalla annan vieraalle kuin omallenikin ruuan ja loppuu vinkuminen -syö nyt nopeammin-.
Tuolla taktiikalla että ruuvaatte ovikelloja pois ja vedätte kai kohta verhotkin ikkunoiden eteen te karkoitatte lapseltanne ne ainoatkin kaverit ja sitten valitetaan kun ei ole kavereita:([/QUOTE]

No, mä kun en ole aikonut perustaa mitään hostellia. Syökööt kotonansa vaan. Tällä taktiikalla tulevat oppimaan etteivät ole tervetulleita.

Kavereita meidän lapsilla piisaa muutenkin, ei oo meidän lasten kaverit noiden varassa, mutta lähinaapureina me taidetaan olla noiden ainoat kaverit kun eivät nämä liiku tuolla kauempana kun tässä just näköyhteydessä kodistaan.

[QUOTE="näin meillä";23786567]Miten niin? Me ruokitaan aina kaikki jos tulee ruoka aikaan kylään, ei tarvitse selitellä lapsen kaverille että odotteleppas nyt kun me syödään, [/QUOTE]

Mä voisinki lähettää omat muksut teille joka päivä vähän ennen ruoka-aikaa, tulis itselle halvemmaksi. ;)

kyllä se on vanhempien tehtävä opettaa lapsilleen käytöstavat, ja mun mielestä on hyvin hyvin törkeetä noilta lapsilta juosta teidän oven takana vaikka hyvin tietävät että ei saa! jos "häiriköiminen" ei lopu, sanoisin vanhemmille suoraan että heidän lapsilla ei ole mitään asiaa enää meidän kulmille ja jos ei auta, niin teen ilmoituksen koti rauhan rikkomisesta. Kyllä on mulla ollut hyvin selvät säännöt lapsena ja sama pätee omiini. Enkä myöskään alkaisi ruokkimaan vieraiden lapsia huvin vuoksi.

Yhteistyössä