Kerrotko lapsillesi Norjasta..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kerrotko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olen kertonut jo ajat sitten ja ei jäänyt miettimään asiaa sen enempää..tänään satuimme kauppaan minuutin hiljaisuuden aikaan,kerroin mistä on kyse kun ei ollut ennenmin tullut asia vastaan.

En ole kertonut. Teinin kanssa aion keskustella asiasta. ( Oli viikonlopun mummolassa. ) Mutta muille en aio puhua, elleivät tule asiasta kyselemään. Meillä toinen poika kärsii peloista jo nyt, joten en halua että näkee tästäkin painajaisia ja kokee turvattomuutta. Jos jostain kuulee niin sitten keskustellaan. Muuten vaikenen...

ne jotka osaa itse lukea netistä, lukekoon. muut olkoon tietämättä (emme katso uutisia telkkarista). en halua olla tukemassa murhaajan hartainta toivetta eli julkisuuden saamista. muutoinkaan en mässäile toisten ihmisten kärsimyksellä, joten olen lukenut nettilehdistä vain otsikot aiheesta. itse jos oisin uhrien omainen, en tahtoisi median mässäilyä ja ihmisten kauhistelua kaiken lisäksi.

Vastaan kysymyksiin jos / kun niitä tulee.

Esim. eilen kun oli suruliputus ja poika (5,5 v.) kysyi miksi, niin kerroin, että Norjassa on tapahtunut onnettomuus, jossa kuoli monta ihmistä ja suomalaiset haluavat liputtamalla näyttää norjalaisille, että ovat tapahtuneesta surullisia myös. Ei kysellyt enempää sillä kertaa.

Ei olla kerrottu edes tulevalle kolmasluokkalaiselle saati sitten hurjan empaattiselle ja herkälle ekaluokkalaiselle. Parivuotias kuopus ei taitaisi tajuta mitään jos asiasta kerrottaisiin (ei kyllä katsota pienimmänkään nähden aiheeseen liittyviä uutisia tms.).

Jos lapset uutisen itse jostain bongaisivat, niin siinä tapauksessa varmasti juteltaisiin. Toki tänään kaupassa kuulutettiin hiljaisuuden vietosta Norjan tapahtumien vuoksi, mutta eivät lapset sitä tainneet sen kummemmin noteerata..

Yhteistyössä