kerrostäytekakku,mahdoton yhtälö?

• Viestiketjun aloittaja synttärihuumaa
  • Ensimmäinen viesti
synttärihuumaa
neitokaiset täyttävät kohta 5 vuotta ja toiveena olisi kerrostäytekakku!tässä sitä onki mamma helisemässä :).
kysymys kuuluukin et mitenkäs tämmösen sit tekis,hih!?onko vinkkejä,kokemuksia kellään?täytevinkkejä?
tällä hetkellä toiveena olisi et sitä kinuskikermavaahtoa ainakin reunoille mut se on kuiten aika makeaa niin mitähän täytettä kannattis laittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Vitsi.. Vika oli siis meikäläisen vispauksessa... :/
Ei välttämättä, kermapurkeissa on huonoja sattumia jotka ei vatkaannu vaikka mitä tekis :headwall:

Joku kysy et mikä on kerrostäytekakku:

Tässä esimerkkinä yksi, ja vielä tosi kaunis sellainen!
Kuva kinuskikissan blogista

Mä en oo koskaan käsittänyt,et kuinka esim.tuollasta leikataan.. :eek: Painetaanko kakkulapiolla ihan ylhäältä alas asti?Vai yritetäänkö ensin leikata päällimmäisestä kerroksesta joka ainakin tuntuu et ois hankalaa?

Vaahdota vispikerma ja lisää siihen maitorahkaa ja laita sit vielä sellaista kinuskikastiketta siihen joukkoon niin kylläpäs tulee hyvää! siinä voi itse päättää kuinka makeaa tai kinuskista haluaa tehdä. Ja varmasti pysyy myös reunoilla :p

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
voi että kun on kaunis kakku,siis aivan ihana!!oletko itse sen tehnyt?miten hitossa mie osaan edes tuohon viittaavaakaan tehdä,huoh...
En minä tuota ole tehnyt, kuva on täältä http://www.kinuskikissa.fi/

Tuolla on muuten todella hyvin ohjeistettu kuvien kanssa kaikkia leivontaan ja koristeluun liittyvää, kannattaa tutustua!
Ja googlettamalla kerroskakku läytyy erilaisia ohjeita

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Mä en oo koskaan käsittänyt,et kuinka esim.tuollasta leikataan.. :eek: Painetaanko kakkulapiolla ihan ylhäältä alas asti?Vai yritetäänkö ensin leikata päällimmäisestä kerroksesta joka ainakin tuntuu et ois hankalaa?

näin mä ainaki leikkaisin :LOL: (miten niin makenhimoinen..)

ap
kiitti vinkeistä ja ohjeista!pitäs varmaan joku koeversio tekasta ennen synttäreitä,ihan vain et tietää onnistuuko ;)...nam..
mie kans tuota leikkaamista pähkäilly,kuis se "oikeaoppisesti"tehtäs *nolona*?

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:

näin mä ainaki leikkaisin :LOL: (miten niin makenhimoinen..)
:LOL: Tulipas nyt tyhmä olo,mä kun en ajatellut sitä palan kokoa ollenkaan,vaan sitä leikkaamisen hankaluutta.. :LOL: :ashamed:

V
Alkuperäinen kirjoittaja elisabet79:
jokaisen kakun alle kannattaa laittaa muutama kakun kokoinen ohkanen pahvi ympyrä, kolme lätyskää siis, jotka on päällystetty foliopaperilla, että näin..
siis kakun keskelle pahvia... En vissiin ymmmärtänyt..? Jos tarkoitit kerrosten väliin pahvia, miksi?

vieras
Parhaiten se kakku onnistuu, jos paistat pohjat kolmessa erikokoisessa astiassa. Voi ne leikata levystäkin sopivan kokoisiksi tai sitten tehdä rullaamalla, mutta se on hankalin keino ja vaikein saada pysymään kasassa eli se kääretorttumainen rulla tulee pystyyn.

Yhteistyössä