Kerronko pettämisestä vai onko parempi vain antaa olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mariela"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mariela"

Vieras
Tästä on tosin jo aikaa. Tiedän olevani idiootti ja kaikkea mahdollista, mutta jos joku nyt osaisi suht. järkevästi ajatella..

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 6v. Vajaa vuosi sitten mulle tuli olo, että tää oli nyt tässä. Etsin puoli tosissani uutta tuttavuutta ihan vain kokeillakseni ja testatakseni itseäni, suhdettamme jne. Löysin netistä miehen, jota tapasin noin 10krt. Tuona aikana harrastettiin kaksi kertaa seksiä ja muilla tapaamisilla esim. halailua, pusuja jne. Oma mieheni tiesi, että mulla on uusi miespuolinen kaveri, mutta vannotin, että hän on vain kaveri ja mitään ei ole tapahtunut. Tapailin miestä osittain salaa. No lopulta totesin, että oma mieheni on oikeasti kultaakin kalliimpi aarre. Suhteemme voi todella huonosti, mutta halusin korjata sen. Nyt kaikki on taas hyvin. Kävimme läpi todella vaikeita aikoja.

Pilaanko suhteemme kertomalla totuuden vai annanko olla ja olen tästä edespäin järkevämpi ja en enää töppäile?

Meillä on 7v lapsi.

kyllä se on parempi potea yksinään huonosta omastatunnosta. Sitähän sinä kuitenkin vain haluaisit keventää tunnustuksella. Elä ihmisiksi ja kärsi temppusi tykönäsi kuten kuuluu. Kerran rikottua ei kokonaan ehjäksi enää saa.

Jos olisin miehesi, en haluaisi kuulla. Älä osta puhdasta omatuntoa tuhoamalla kaikkea toiselta. Tiedän, että oma mieheni taas on sitä mieltä, että hän haluaisi aina totuuden ja sen jälkeen voisi sitten korjata rikkoutuneen.

Mielipiteet vaihtelevat, osaatko yhtään sanoa mitä miehesi ajattelisi - haluaako tietää vai ei?

No sisäisesti olen alkanut tästä kärsiä vasta nyt. Olen miettinyt tosiaankin, että parempi kaikille, että en kerro ja elän ihmisiksi nyt tästä eteenpäin.. Toivottavasti tämä olisi se oikea ratkaisu..

En tiedä haluaisiko hän tietää vai ei.. Meillä siis oli aikamoinen kriisi silloin suhteessa ja ollaan päästy siitä nyt yli. Mies tietää, että tapailin tiivistikin toista miestä, mutta ei siis tiennyt, että meidän välillä oli oikeasti muuta, kuin ystävyyttä.
Jos nyt kertoisin niin meille tulis parhaimmillaan uusi, kuukausia kestävä kriisi ja paha mieli koko perheelle ja huonoimmillaan ero.

Todellakin kerrot, että miehesi voi lopettaa suhteen tuommoisen säälittävän pettäjän kanssa. Eipä yllätä täällä mammapalstalla nuo ensimmäiset vastaukset, voi jumalauta. Miehet todellakin haluavat kuulla tämmöiset asiat! On todella raukkamaista ensin pettää ja sen jälkeen muka suojella miestään, hyi helevetti!

[QUOTE="vieras";27604554]Todellakin kerrot, että miehesi voi lopettaa suhteen tuommoisen säälittävän pettäjän kanssa. Eipä yllätä täällä mammapalstalla nuo ensimmäiset vastaukset, voi jumalauta. Miehet todellakin haluavat kuulla tämmöiset asiat! On todella raukkamaista ensin pettää ja sen jälkeen muka suojella miestään, hyi helevetti![/QUOTE]

Peesi tälle. Jos on valmis tommosta tekemään, on oltava valmis myös kantamaan siitä koituvat seuraukset.

[QUOTE="vieras";27604554]Todellakin kerrot, että miehesi voi lopettaa suhteen tuommoisen säälittävän pettäjän kanssa. Eipä yllätä täällä mammapalstalla nuo ensimmäiset vastaukset, voi jumalauta. Miehet todellakin haluavat kuulla tämmöiset asiat! On todella raukkamaista ensin pettää ja sen jälkeen muka suojella miestään, hyi helevetti![/QUOTE]

No mutta joskus vaan on parempi ettei tiedä,se mitä ei tiedä,se ei loukkaa,vai miten se menikään..? Jos heillä kerran nyt menee hyvin,eikä ap;lla ole enää aikoimusta toistaa virheitään,niin miksi pitäisi väkisin tuottaa miehelle tuskaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu Leppävaara;27604601:
No mutta joskus vaan on parempi ettei tiedä,se mitä ei tiedä,se ei loukkaa,vai miten se menikään..? Jos heillä kerran nyt menee hyvin,eikä ap;lla ole enää aikoimusta toistaa virheitään,niin miksi pitäisi väkisin tuottaa miehelle tuskaa?

Eli pettäminen ei ole pettämistä kunhan siitä ei vaan jää kiinni? Pettäjä kyllä pettää jatkossakin, jos siitä ei ole minkäänlaisia seurauksia. Hyvin? Miten voi sanoa menevänsä hyvin, jos yhteinen elämä rakentuu valheiden ja pettämisen päälle?

Minä en kertoisi.

Sen sijaan kertoisin, miten onnellinen olen, että on päästy vaikeista ajoista eteenpäin. Kertoisin, että vuosi sitten todella olin epävarma suhteesta, mutta nyt kaikki tuntuu taas olevan hyvin.

Jos mies kysyisi mahdollisesta suhteesta, en kyllä varmaan pystyisi valehtelemaankaan. Kertoisin siinä vaiheessa totuuden, että suhteen ongelmat johtivat tähän epätoivoiseen tekoon, jota kadun.

[QUOTE="vieras";27604638]Eli pettäminen ei ole pettämistä kunhan siitä ei vaan jää kiinni? Pettäjä kyllä pettää jatkossakin, jos siitä ei ole minkäänlaisia seurauksia. Hyvin? Miten voi sanoa menevänsä hyvin, jos yhteinen elämä rakentuu valheiden ja pettämisen päälle?[/QUOTE]

Juurikin näin.

[QUOTE="Mariela";27604478]Tästä on tosin jo aikaa. Tiedän olevani idiootti ja kaikkea mahdollista, mutta jos joku nyt osaisi suht. järkevästi ajatella..

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 6v. Vajaa vuosi sitten mulle tuli olo, että tää oli nyt tässä. Etsin puoli tosissani uutta tuttavuutta ihan vain kokeillakseni ja testatakseni itseäni, suhdettamme jne. Löysin netistä miehen, jota tapasin noin 10krt. Tuona aikana harrastettiin kaksi kertaa seksiä ja muilla tapaamisilla esim. halailua, pusuja jne. Oma mieheni tiesi, että mulla on uusi miespuolinen kaveri, mutta vannotin, että hän on vain kaveri ja mitään ei ole tapahtunut. Tapailin miestä osittain salaa. No lopulta totesin, että oma mieheni on oikeasti kultaakin kalliimpi aarre. Suhteemme voi todella huonosti, mutta halusin korjata sen. Nyt kaikki on taas hyvin. Kävimme läpi todella vaikeita aikoja.

Pilaanko suhteemme kertomalla totuuden vai annanko olla ja olen tästä edespäin järkevämpi ja en enää töppäile?

Meillä on 7v lapsi.[/QUOTE]

Eikös teidän suhteen pitäisi olla vähintään 8v?

[QUOTE="vieras";27604638]Eli pettäminen ei ole pettämistä kunhan siitä ei vaan jää kiinni? Pettäjä kyllä pettää jatkossakin, jos siitä ei ole minkäänlaisia seurauksia. Hyvin? Miten voi sanoa menevänsä hyvin, jos yhteinen elämä rakentuu valheiden ja pettämisen päälle?[/QUOTE]

Varmaan on tällaisia patologisia pettureitakin. Mutta normaali ihminen ei ole luonnoltaan paha. Epätoivoinen tilanne vain voi johtaa epätoivoisiin tekoihin, koska ihminen on erehtyväinen. Erehdyksestään kuitenkin voi oppia. Eivät kaikki jää mihinkään uskottomuuskierteeseen.

Missään nimessä pettäminen ei ole hyvä asia! eikä mitenkään puolusteltava teko! Tarkoitin lähinnä että jos ap on todellakin nyt sitä mieltä että haluaa olla miehensä kanssa,eikä enää ikinä petä,niin ei tarvitse kertoa,jos siis muuten menee hyvin.Eikä se aina mene niin että jos on kerran pettänyt,pettää aina,ei todellakaan ja kyllä tähän asiaan löytyy oma kohtainen kokemus,joskus vaan tulee tehtyä virheitä,pahojakin mistä sitten opitaan..kaikkea hyvää ap;lle ja uskon että hän on ottanut opikseen virheestään :)

Se on jännä juttu, jokin aika sitten täällä mies avautui pettämisestä, mikä oli tapahtunut kerran ja sai aika kylmää kyytiä palstalta, lähes kaikkien mielestä olisi pitänyt vaimolleen kertoa. Nainen kun pettää, niin eihän sitä miestä kannata loukata kertomalla :D

Mun mielestä kuitenkin kerran tapahtuneen virheen voi jättää kertomatta, jos siitä on ottanut opikseen, oli mies tai nainen kyseessä. Tässä nyt on ollut kuitenkin suhde, joskin lyhyt sellainen ja mun mielestä toisella osapuolella olisi oikeus silloin tietää.