Kerronko huutismyyjälle että hänen kotonaan on ehkä hometta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Huusin huutiksesta yhden vaatteen, ja kun se tuli postissa, niin huomasin heti että tilassa jossa sitä on säilytetty on hometta. Olen itse altistunut homeelle melko pahasti, ja haistoin heti että vaate haisi vahvasti. Lisäksi naamaani alkoi punoittaa ja nousi ihottumaa kun olin pitänyt vaatetta kädessä ja haistanut sitä.

Mitä tekisin, ilmoitanko myyjälle asiasta vai en? En vaadi häntä purkamaan kauppoja, kyseessä oli pari euroa. Mutta siis ilmoitanko siksi, että heidän olisi hyvä tietää asiasta? Jos siis vaatetta oli säilytetty heillä sisällä.

Mä ostin kans kerran yhden vaatteen maalla asuvalta myyjältä ja oli pakko palauttaa se tosta samasta syystä. Samalla ystävällisesti vihjasin, että kannattaa ehkä tarkistuttaa talonsa, koska mun nenä on herkkä haistamaan noita homehajuja. Ja itselläni siis tulee kurkku aina kipeäksi sellaisesta.

Kyllä sä voit ilmoittaa myyjälle, että vaate haisee voimakkaasti homeelle. Tietää ainakin että tuollaisia ei kannata myydä. Tosin ne jotka asuvat hometaloissa eivät sitä itse aina haista.

Olen miettinyt samaa asiaa kun lapsen kaveri haisee homeelle. On paljon pois koulusta sairastelun takia. Olen miettinyt miten kertoa asiasta. Vanhemmat ei ole kovin helposti lähestyttäviä.

Itse ehkä hienovaraisesti kysäisin myyjältä, että miten vaatetta on säilytetty, kun haiskahtaa homeelle? Siis en sanoisi suoraan, että teillä on hometalo, tai syyttäisi homeisen vaatteen myynnistä. Mutta niin, että myyjä itse pääsisi miettimään vaatteen säilytystä, ja mistä homeen haju mahdollisesti on tullut.

[QUOTE="vieras";27213899]Siksi, kun ne pieneksi menneet vaatteet ei sovi kotiin sisälle ja joskus myymisessä kestää.[/QUOTE]

Sulla on siis pokkaa myydä haisevia lastenvaatteita? On meitä moneen junaan.

[QUOTE="niisku";27213909]Sulla on siis pokkaa myydä haisevia lastenvaatteita? On meitä moneen junaan.[/QUOTE]

Joo, niin on. Onneksi ne vaatteet voi pestä. Haju ja home kun on kaksi ihan eri asiaa.

[QUOTE="vieras";27213921]Joo, niin on. Onneksi ne vaatteet voi pestä. Haju ja home kun on kaksi ihan eri asiaa.[/QUOTE]

Se haju ei välttämättä lähde pois vaikka pesisi vaatteen kymmenen kertaa.

[QUOTE="niisku";27213909]Sulla on siis pokkaa myydä haisevia lastenvaatteita? On meitä moneen junaan.[/QUOTE]

Peesi. Käytätkö omalle lapsellesi niitä varastossa säilytettyjä vaatteita?

kyllä luulisi rikastuvan tuolla nenällä - tarjoaisi palveluja talojen ostajille ym. Itse maksaisin mukavasti, jos joku pystyisi jonkin talossa olleen tekstiilin perusteella kertomaan onko hometta vai ei :).

[QUOTE="vieras";27215465]kyllä luulisi rikastuvan tuolla nenällä - tarjoaisi palveluja talojen ostajille ym. Itse maksaisin mukavasti, jos joku pystyisi jonkin talossa olleen tekstiilin perusteella kertomaan onko hometta vai ei :).[/QUOTE]

ps. Enkä siis ole tuo "vieras", joka säilyttää myytäviä vaatteita ulkovarastossa tms.

Yhteistyössä