kerronko ensimmäisenä koulupäivänä raskaudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Veera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
joo siis meen opiskelemaan ja vuoden kestää koulu eli toukokuun loppuun asti. vauva syntyy helmikuun puolessa välissä.
sitä mä just mietin että ootanko jotain sopivaa tilaisuutta kertoa, siis hetkeä jolloin se on pakko kertoa tai jos paukasen sen heti kättelyssä opettajalle niin onko se jopa haitta välillä jos raskaana olevaa huomioidaan liikaa tai puhutaan tulevaisuudesta niin muitutetaan että "siniähän et sitte enää olekaan täällä" ym...

Jos opiskelet jotain missä esim. nostamisia tai yövuoroja edessä, niin kertoisin ennen sellaisia. Jos viikkoja vähän (alle 12), niin en kertoisi. Voihan sitä kysyä että kun olet raskaana, niin onko siitä koulutuksen kannalta jotain haittaa, eikä mitään "olen muuten raskaana."

riippuu ihan siitä minkälainen koulu on kyseessä. jos olet jossain missä esim harjoitteluita paljon ja niihin liittyy riskejä niin sitten on syytä kertoa heti, mutta jos pääpaino pulpetin ääressä istumisessa niin ei ole mitään tarvetta kertoa vielä - vasta sitten pari kk enne äitiyslomaa tai jos olet koko kevätkauden pois niin silloin.

mä kerroin jo parille opelle ihan siitä syystä et kurssit jatkuu toukokuuhun asti ja kysyin saanko siitä huolimatta osallistua kurssille vaikka jää auttamatta kesken. Mullakin laskettu aika helmikuussa :) Ja sain järjestettyä korvaavuuksia ja myöhemmin suoritettavia osuuksia. Kannattaa rehellisesti kertoa hyvissä ajoin niin asiat voi vielä järjestää. Myöhästä se on jälkikäteen.

kouluun sisältyy kolme työharjoittelua, ei ole mitenkään fyysisesti rankkaa työtä. mutta tietenki kevään työharjoittelut jää tekemättä ja ne pitää siirtää seuraavaan syksyyn. luulisin että semmoinen on mahdollista.

Yhteistyössä