Kerro yksi vegaani terveellinen lämmin ruoka?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
No henkilökohtainen kokemus on nyt se että lihapohjaisella ruokavaliolla olin jatkuvalla ripulilla ja suolisto oli todella kipeä. Nyt yli kolme kuukautta foodmap ruokavaliolla ja en ole pitkään aikaan voinut näin hyvin. Vatsa ei ole ollut enää se elämää hallitseva tekijä. Jokaisen kannattaa kokeilla se itselle paras vaihtoehto.
Ai niin verenpaine laski ja samoin kolesteroli.
Ei ollut luomulihaa se aiempi?
 
vierailija
Jatkuva vegaani ruokavalio ei voi olla terveellinen. Tietääköhän monlkaan vegaani millaisen ruuansulatus järjestelmän evoluutio on ihmiselle kehittänyt ei sitä yhdessä sukupolvessa muuteta toisenlaiseksi.
 
vierailija
En ole. Tiedän lukuisia vegaaneja, jotka ovat sitä olleet vuosikausia, ja voivat erinomaisesti. Itse en ole, mutta syön kasviperäistä ruokaa nykyään valtaosin ja voin paremmin.
Lisäsin kasviksia ruokavalioon reilusti seuraus tuli suolitukos joka jouduttiin aukaisemaan keskussairaalassa. Tekivät tähystyksen parin kuukauden kuluttua selvittääkseen syyn, ei löytynyt syytä sanoivat kaiken olevan kunnossa. Ja minä palasin takaisin entiseen ruokavalioon. Tulihan sille kokeilulle hintaa ja "turhaa rasitusta terveyden hoito järjestelmälle". Evoluutio on tehnyt ihmisestä sekaravinnon käyttäjän sille tosiasialle ei mahda mitään.
 
vierailija
Fermentoituvat oligosakkaridit, disakkaridit, monosakkaridit ja polyolit imeytyvät huonosti suolistossa. Pähkinät ja siemenet, pistaasi-ja cashewpähkinät, mantelit ja hasselpähkinät aiheuttavat oireita. Tulehduksellinen suolistosairaus on itselläni sidoksissa reumaan ja pärjään kun noudatan foodmap ruokavaliota.
 
vierailija
Fermentoituvat oligosakkaridit, disakkaridit, monosakkaridit ja polyolit imeytyvät huonosti suolistossa. Pähkinät ja siemenet, pistaasi-ja cashewpähkinät, mantelit ja hasselpähkinät aiheuttavat oireita. Tulehduksellinen suolistosairaus on itselläni sidoksissa reumaan ja pärjään kun noudatan foodmap ruokavaliota.
Manteli on syötävä jauheena. Ja silti pureskeltava hyvin.
 
vierailija
Tv-dokumentissa luonnonkansa joka eli viidakossa erillään nykyelämästä kaivo puun rungoista sormen vahvuisia toukkia ja söivät ne saman tien. Varmaan toukat on ihmisen "alkuperäistä ravintoa". Eräässä toisessa ohjelmassa todettiin, että ihmisellä on toukkien ja hyönteisten syöntiin kehittyneet hampaat. Tästäkin voi jo päätellä, että ihmistä ei ole tarkoitettu puhtaaksi kasvissyöjäksi.
 
vierailija
Lisäsin kasviksia ruokavalioon reilusti seuraus tuli suolitukos joka jouduttiin aukaisemaan keskussairaalassa. Tekivät tähystyksen parin kuukauden kuluttua selvittääkseen syyn, ei löytynyt syytä sanoivat kaiken olevan kunnossa. Ja minä palasin takaisin entiseen ruokavalioon. Tulihan sille kokeilulle hintaa ja "turhaa rasitusta terveyden hoito järjestelmälle". Evoluutio on tehnyt ihmisestä sekaravinnon käyttäjän sille tosiasialle ei mahda mitään.
Täällä kysyttiin ruokareseptejä eikä potilaskertomuksia. Kukaan ei pakota sinua syömään kasvisruokaa.
 
vierailija
Tämän teen tänään
Tuli muuten todella hyvää 😋Kiitos roosaruusa :)

Olen kyllä tehnyt linsseistä keittojen lisäksi soossia, sellaista ragù-tyylistä pastalle ja myös "curryna", mutta tuo maapähkinävoi antoi oman säväyksensä ja kaikille maistui, myös meidän lihansyöjille ja täytti vatsan varsin mainiosti. Tein lisäksi yhden kasvisjutun ja riisin tilalle keitin bulguria.
 
vierailija
Täällä kysyttiin ruokareseptejä eikä potilaskertomuksia. Kukaan ei pakota sinua syömään kasvisruokaa.
Täällä kysyttiin terveellistä vegaani reseptiä. Sellaista ei ole jos syö vain vegaani ruokaa. Vegaani sana viittaa siihen, että syö vain kasviksia ja se ei ole pitemmän päälle terveellistä joten vegaanille ei ole olemassa terveellistä vegaani reseptiä. Syökää minun puolesta niin paljon vegaani ruokaa kuin haluatte ja kärsikää sen aiheuttamista puutos tiloista. Niitä puutostiloja ei tunnista, mutta ne tulee aikaa myöten aiheuttamaan harmia.
 

Yhteistyössä