Kerro yksi vegaani terveellinen lämmin ruoka?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä se mulle aukeaa.

Mut siis et tosissasi kysyä, mitä vihanneksista saa? Olen ennenkin laittanut sulle näitä linkkejä, mut et ehkä silloinkaan saanut auki?

Mut kokeilepa vaikka tästä. Jos tietämyksesi vihannesten terveellisyydestä on noin retuperällä, niin on syytäkin avata linkki jos toinenkin:

Kysymys kuului että mitä carnivore ei saa lihasta?
 
vierailija
Nnniii. Kai tohon voisi riisiäkin laittaa. Mä vaan en tykkää ku sit tulee mieleen porkkanapiirakat joten teen pelkkään mantelijauhoon.
Ei tarvi riisiä, onhan siinä jo mantelijauhoa. Mutta miksi sen nimi on porkkanalaatikko eikä perunalaatikko? Olisi loogisempaa. Vai onko tässä sellainen vitsi kuten joillakin että antaa kissalle nimeksi koira ja koiralle kissa?🤔
 
Sen jäkeen, toisessa ketjussa, tutkin asiaa noitten omega kolmosten kantilta ja raadollinen fakta on se, ettei suomessa tuotettu luomuliha eikä edes se määrä mitä riistaa vuosittain pyydetään riittäisi kattamaan kuin murto-osan suomalaisten tarpeesta vuositasolla.

Niijuu, ja sisäelimiä pitäisi siinäkin tapauksessa syödä kilotolkulla jokaikinen päivä.


Toisaalta toi samantien selittää sen, miksei Lispetin aivotoiminta enää oikein tahdo olla riittävällä tasolla. Liian vähän omegakolmosia on vaan liian vähän.
Elinperäisistä rasvoista saa, esim. lohesta, sardiineista jne, mutta vegaanit eivät näitä syö.
 
Sen jäkeen, toisessa ketjussa, tutkin asiaa noitten omega kolmosten kantilta ja raadollinen fakta on se, ettei suomessa tuotettu luomuliha eikä edes se määrä mitä riistaa vuosittain pyydetään riittäisi kattamaan kuin murto-osan suomalaisten tarpeesta vuositasolla.

Niijuu, ja sisäelimiä pitäisi siinäkin tapauksessa syödä kilotolkulla jokaikinen päivä.


Toisaalta toi samantien selittää sen, miksei Lispetin aivotoiminta enää oikein tahdo olla riittävällä tasolla. Liian vähän omegakolmosia on vaan liian vähän.
Juuri valittelit muistiasi, eikä kirjoittaminenkaan enää onnistu?
Ja, harmittelit kun olet sairaana?

Me ollaan viimeks oltu yli 10v sitten lentsussa.🤔

Mielestäni mun aivot toimivat sharpisti ja muistan asioita erittäin hyvin…
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Elinperäisistä rasvoista saa, esim. lohesta, sardiineista jne, mutta vegaanit eivät näitä syö.
Omega-3-rasvahappo − lähteet


  • kasviöljyt, erityisesti rypsiöljy
  • kasvimargariinit
  • rasvainen kala, kuten lohi, kirjolohi, nieriä, taimen, silli ja makrilli
  • pellavansiemenet
  • chiansiemenet

 
No mä en nyt tiedä, mitä sinä tarkoitat carnivorella, siis tuota pelkkään lihaan perustuvaa ruokavaliota noudattavaa vai mitä. Mutta jos avaat tuon linkin, niin huomaat, että siellä on lueteltu vitamiineja, joita lihasta ei saa.

Tarvitset monia vitamiineja extrapaljon jos mätät hiilareita. Silloin et jos syöt pelkkää eläinperäistä ravintoa et tarvitse.
 
Vegaanien on turha pyristellä.

Vegaani ruokavalion toteuttaminen ilman ravitsemuslisiä on terveysriski!
 
vierailija
Tarvitset monia vitamiineja extrapaljon jos mätät hiilareita. Silloin et jos syöt pelkkää eläinperäistä ravintoa et tarvitse.
Sä oletat kauhean paljon asioita. En minä "mätä" hiilareita, en mussuta pullaa tms. mutta en vältä hiilareita, ENKÄ myöskään ole vegaani, vaikka lihan syöntini on minimaalista nykyään.

Pelkästä lihasta et saa kuituja.
 
Enpä tiiä, mutta täällä päässä alles gut.
Ehkäpä jotakin tehdään oikein.
Mä olen varmaan tänäänkin syönyt luomukinkkua enemmän kuin sä.

Jos kuvittelet, että se että mä sain koronan ja se että mulla on ollut aina jonkinsortin sana/lukihäiriö, jotenkin pelastaa noitten sun linkkaamien höpöhöpölinkkien uskottavuuden ni kuvittele toki.


Oikeasti ne ovat jotain käsittämättömän tyhmää. -Elleivät myöhemmin paljastu jonkun tahon jakamiksi tavoitteena syöstä länsimaiden asukkaat kuolemaan suolistosyöpiin ja taisteluun vedestä ja viljelysmaista.
 
vierailija
Mä olen varmaan tänäänkin syönyt luomukinkkua enemmän kuin sä.

Jos kuvittelet, että se että mä sain koronan ja se että mulla on ollut aina jonkinsortin sana/lukihäiriö, jotenkin pelastaa noitten sun linkkaamien höpöhöpölinkkien uskottavuuden ni kuvittele toki.


Oikeasti ne ovat jotain käsittämättömän tyhmää. -Elleivät myöhemmin paljastu jonkun tahon jakamiksi tavoitteena syöstä länsimaiden asukkaat kuolemaan suolistosyöpiin ja taisteluun vedestä ja viljelysmaista.
👍
 
Mä olen varmaan tänäänkin syönyt luomukinkkua enemmän kuin sä.

Jos kuvittelet, että se että mä sain koronan ja se että mulla on ollut aina jonkinsortin sana/lukihäiriö, jotenkin pelastaa noitten sun linkkaamien höpöhöpölinkkien uskottavuuden ni kuvittele toki.


Oikeasti ne ovat jotain käsittämättömän tyhmää. -Elleivät myöhemmin paljastu jonkun tahon jakamiksi tavoitteena syöstä länsimaiden asukkaat kuolemaan suolistosyöpiin ja taisteluun vedestä ja viljelysmaista.
Minkä merkkistä kinkkua?😛

En ole linkannut mitään höpölinkkejä, niistä löytyvät tutkimukset mukana.

Väännät asiasta mikä on ihan virallisesti todettu haitalliseksi. Eli vegaani ruokavalio.
 
vierailija
Mielenkiinnosta kurkkasin vielä tuosta Omega 3:n saannista vegaaneille suunnattua tietoa, vaikka niiden lähteistä tiesinkin jo (sitä paitsi kalalle allergisten pitää myös pitää saannista huolta).

"Useat kasviöljyt, pähkinät ja siemenet sisältävät elimistölle tärkeitä rasvahappoja. Vegaaniruokavalio sisältää yleensä riittävästi omega-6-rasvahappoja, mutta omega-3:n saantiin kannattaa kiinnittää erityistä huomiota. Pellavansiemen-, hamppu- ja rypsiöljy ovat hyviä omega-3-rasvahapon lähteitä. Esimerkiksi 1,5 rkl jauhettuja pellavansiemeniä, 2 rkl rypsiöljyä tai 5 rkl kokonaisia hampunsiemeniä hyvin pureskeltuina tyydyttää päivittäisen omega-3-rasvahappojen tarpeen."

Noita tuotteita näkyy paljon ihan ruokakaupoissakin jo ja sitten tietty erikoisliikkeissä, kuten Ruohonjuuri.



Vastaavasti kalasta:

"Tämä on grammamäärä, joka sinun tulisi syödä erilaisia perinteisiä kalaruokia tyydyttääksesi päivittäisen omega-3-tarpeesi:

  • 176 grammaa kalapuikkoja
  • 88 grammaa turskaa
  • 60 grammaa seitiä
  • 50 grammaa mätiä
  • 333 grammaa kalakeittoa
  • 9 grammaa makrillia tomaattikastikkeessa
  • 12 grammaa viljeltyä lohta"


 

Yhteistyössä