Kerran pakasteesta sulatettuahan ei saisi pakastaa uudelleen, mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
entäs jos sen on valmistanut ruuaksi, niin kai sitten voi? Siis kun mi tein peruna-sipulisekoituspakasteesta kinkkukiusausta ja sitä jäi n. 4 annosta, mutta siitä ei järin riitä jaettavaa huomenna 9 lapselle, jotta voiko sen pakastaa?
Tuota on paha millään "jatkaakkaan", kuten keitolle vielä vois tehdäkin.

Hitsit, ei mulla usein oo moista "ongelmaa". Yleensä kun teen päivällistä, niin siitä just seuraavana päivänä lounastaa mie ja 3 lasta... tai vaan lapset, jos jää naftisti, mutta nyt tää loma ja kaikki lapset lounasta syömässä kotona tuo yllättäviä probleemoja :whistle:

kyllä mä ainakin olen tollasia pakastanut kun ne on tosiaan valmistettu (kypsennetty) sen jälkeen kun ne on ensin sieltä pakkasesta kaivettu. Ja hengissä ollaan vaikka sellasia ollaan syöty.

entäs jos teet jotain "saman henkistä" ruokaa huomenna silleen että sitäkin jää ja ylihuomenna söisitte ne loput pois!??

mut alkuperäseen kyssäriin vastaan että kyl mää ainakin on pakastanu sellasia ruokia missä esim jauhelihaa joka otettu pakkasesta!

Kiittää ja kumartaa.
Mie ajattelin, että tuosta ottaa sit lisäkeruokaa, kun tulee toinen samanmoinen "jämäjäämä", niin on sit yks lounas sellainen, että sulle sitä, tolle tota jne.

Huomenna ois tarkoitus tehdä jauhelihakastike, ja sitä tuskin jää, kun syödään siitä sit lounaalla ja päivällisellä :ashamed: *ei jaksa kokata aina "uutta" ruokaa kokonaan*

Yhteistyössä