Kerjäävä kissa, kerjää aivan kokoajan ruokaa. Ideoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kissaihmisiä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kissaihmisiä?

Vieras
Aina kun joku nousee sohvalta ja lähtee liikkeelle niin kissa hyökkää jostain tosi kovasti maukuen perään, juoksee ruokakupille ja kokoajan maukuu. Keittiöön jos menee niin koko sen ajan kun siellä on, kissa maukuu vieressä.

No, jos sille antaa ruokaa niin saattaa vähän syödä ja tulee maukumaan jotain muuta. Ollaan jo ihan täynnä tuota kerjäämistä, ihan sama mitä sille antaa syötäväksi niin jo seuraavan kerran maukuu kun taas joku nousee sohvalta.

Ideoita? Auttaisiko jos antaisi aina salassa ruokaa sille? Eikä silloin kun se maukuu sitä. Kun mikään ei oikeesti riitä sille, saattaa syödä mahansa täyteen ja taas maukua. Voiko kissa tehdä näin ihan vaan sen takia kun on tottunut siihen että aina saa ruokaa kun joku menee vessaan missä kipot on?

madotus, pidä huolta että kuivaruokaa on kokoajan saatavilla. annettoko kissalle tarpeeksi huomiota? oletteko antaneet kisulle ennen herkkupaljo että on tottunut siihen että saa aina jotain hyvää kun liikutte? ole myös yhteydessä e-lääkäriin

Meillä on ihan samanlainen kissa, enkä tosiaan ole ajatellut viedä sitä eläinlääkäriin tuon persouden takia. Mä oon ajatellut että se on vaan sen luonne, samalla tavalla kuin jotkut koiratkin on ruuan perään. Tuokin kerjää ruokaa, vaikka sillä on kupit täynnä eikä välttämättä edes syö sieltä. Jos alan laittamaan hellalla jotain ruokaa, kissa on heti kerjäämässä vieressä. Oon joskus antanutkin sille pieniä palasia raakaa jauhelihaa, kanasuikaleita, katkarapuja tms ruuan laiton lomassa niin tietää että herkkuja voisi vaikka tulla.
Ja meidänkin kissa on todella nirso, vain tietyt ruuat kelpaa.

Mä sanoisin, ettei sun kissalla todellakaan ole mitään sellaista hätää, että se pitäisi lähteä kiikuttamaan eläinlääkäriin. Ihan normaali ruualle perso eläin se on. Tää palsta on niin outo, kun ihan uskomattomistakin asioista aina vastaus on että vie HETI eläinlääkäriin.. Eikö ihmisillä ole minkäänlaista maalaisjärkeä enää?

Madotus on tosiaan kunnossa.

Herkkupaloja saa aika usein. Tämäkin mirri tulee aina keittiöön maukumaan kun laitan ruokaa, annas olla jos alan leikkaamaan leikkuulaudalla jotain, nousee kahdelle tassulle seisomaan ja yrittää kurkkia mitä leikkaam ja tietysti maukuu samalla kokoajan.

Nirso kissa eläinlääkäriin :laugh: mitähän ne siellä sit tekee kissalle?

Onneks on toinenkin kissa mikä syö noi ruoat mitkä tää kissa jättää syömättä.

Mä vaihdoin meidän kissojen kitekat kuivamuonan eläinkaupan applawsiin. Siihen loppui kerjäämiset ja märkäruokaan ei se jälkeen enää koskeneetkaan.
Niiltä loppui mitä ilmeisimmin nälkä.

Laitappa sitten nappulan oheen pari kertaa päivässä ihan kunnon lihaa, semmoset ison hiirenkokoiset annokset, niin lähtee nälkä. Halpaa possunsuikaletta on meillä syönyt kissa jo iät ja onnet, josko sillä nälkä lähtis.

No kait se nyt kerjää kun on oppinut, että kerjäämällä saa. Älä anna ruokaa kun kerjää, älä anna ruokia kun teet ruokaa. Ruoka-aikoina vaan ruokit. Ja jos kerjää niin älä anna silloinkaan. En siis tarkoita, että kissa ei saisi ollenkaan ruokaa, vaan laita ruoka vaikka kun kissa muualla talossa. Jos juoksee luo naukumaan kun kuulee äänet, niin sulje toiseen huoneeseen ja päästä ruoan luo kun naukuminen loppuu.

Yhteistyössä