kerhot, muskarit jne

minkä ikäisiä muksunne ovat olleet kun olette lähteneet kerhoihin? itsellä lapsi neljä kuukautta enkä koe että pitäisi lähteä vielä mihinkään. joskus tuntuu että olen huono ihminen kun muut kuljettavat lastansa jo kolmen kuukauden iässä milloin mihinkin mutta vaikka lapsi saisikin uusia virikkeitä, on meillä kotonakin niin paljon ohjelmaa etten pidä kerhoja sun muita tarpeellisina vielä. ja minkä ikäisinä olette vieneet lapsenne hoitoon? itse olen ajatellut kahden vuoden ikää mutta toiset houkuttelevat viemään jo kahdeksankuisena. haluaisin kuitenkin olla mukana vielä kehityksessä kun kyseessä ensimmäiseni ja yhteinen aika tuntuu lentävän siivillä. ei olisi kivaa, jos tarhasta hakiessani kuulisin että nyt se on oppinut kävelemään tms. taidan kuulostaa itsekkäältä mutta olenkin niin kiinni tuossa ipanassa etten raski antaa sitä vielä kenellekään hoitoon. mutta muiden kokemuksia puolesta ja vastaan olisi kiva lukea.

"vieras"
Vauvamuskari alkoi kun tyttö oli noin 6 kk ja siitä sitten muskari onkin jatkunut joka vuosi ja uimakerhoon meni 4 vuotiaana ja taaperokerhoon 3v seurakunnan ja siitä sitten isompien ryhmään, liikuntakerhossa ollaan käyty myös 2-3vuotiaana.

Kolmivuotiaana ovat omat lapset ja lapsenlapset alkaneet sekä päiväkerhon (alussa kerran viikossa 2h , 4+ iästä kahdesti viikossa 3 h) että muskarin (kerran viikossa).

Päiväkotiin ei ole laitettu (jotain satunnaista yökylää lukuunottamatta) ennen kuin alkavat eskarin.

Tuo sopinut meidän perheellemme. Jokin toinen malli sopii toiselle perheelle.
Jokainen tietää itse parhaiten.

aller
Perhekerhossa ollaan käyty esikoisen ollessa reilu vuoden ikäinen ja kuopus pääsikin mukaan ihan vauvana :) Muskari aloitettiin nyt, kun he ovat 1 ja 3 vuotiaat.

Sinä teet harrastuksien sekä hoidon aloittamisen kanssa juuri niin kuin sinä haluat. Ei ne muut esim. tule jäämään pois töistä hoitaakseen sinun lastasi, joka 99% todennäköisyydellä sairastelee paljon päivähoidon alussa ja myös myöhemmin! Oma esikoinen oli 1v3kk mennessään hoitoon yhdelle sukulaiselle ja silti oli kipeänä ihan jatkuvasti.

srfhsg
3kk vanhana alotettiin vauvauinti ja perhekerho ja neuvolan vauvakerho. =D muskariin mentiin 5kk vanhana. Ja kovasti ollaan tykätty kaikista harrastuksistamme. Ne on kaikki aamupäivällä ja sitten onkin koko loppupäivä vapaata.

Yhteistyössä