Kerätään kivoja ideoita itse tehtyihin joulukalentereihin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Joulutonttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Joulutonttu"

Vieras
Kerätään ideoita yhdessä!

Yhteistä tekemistä kuten kuusenhakureissu ja pipareiden leipomista, mitä muuta?

Olisi kiva jos olisi myös muutama fyysinen tavara, mutta mikä olisi sellaista mikä ei antaisi lapselle mielikuvaa krääsästä ja sen tarpeellisuudesta. Mitä te olette ajatelleet laittaa?

Mulla on joka luukussa sellainen joulukortista leikattu kuva, jonka toiselle puolelle oon liimannut jonkun joululaulun sanat. Sitten lisäksi joku tavara. Enemmän tai vähemmän "krääsättömiä" tavaroita esimerkiksi heijastin, piparkakkumuotti, pikkukirja (niitä pixikirjoja, ovat hyviä matkakirjoja), tarrat, ilmapallo.

Ite tein lapsille viime vuonna kirjekuori-kalenterin. Siihen laitoin juuri tuollaisia tehtäviä esim.pipareiden leipominen ja siihen mukaan molemmille omat ppiparimuotit. Sitten oli esim. tonttujen askartelu, jossa oli tarvikkeet mukana. Pieninä tavaroina oli mm. tarroja, tonttu-magneetit, kiiltokuvia, vihot joihin sai liimata nuita tarroja, kuusenkoristeet..Muistaakseni laitoin kerran viikossa jonkun karkkijutun.Pyrin juuri siihen, ettei tulis mitään ylimääräistä krääsää.
Tänä vuonna tarkotus ois laittaa keittiön pöydälle laatikko, jonne on joka aamu ilmestyny uusi yllätys. Samalla periaatteella aattelin tehä, eli paljon tuommoisia eri tehtäviä, joihin sitte mahdollisuuksien mukaan voi liittää jotain tarvikkeita. Ja lisäks muutamia pikkutavaroita ja kerran viikkoon se karkkijuttu.

Kuusenkoristelu ja joulutorttujen leipominen löytyvät meidän kalenterista, jos harrastatte joululaulujen laulamista kirkossa tms, niin sellaisenhan voi tuonne lisätä päivän ohjelmaksi. Joulukorttien, joulukarkkien tai joulukoristeiden askartelu lasten kanssa. Meillä tosin kortit ovat marraskuun tavaraa.

Meillä ei toimi tarrat. Parhaaksi olen todennut jouluaiheiset kirjat ja kirppikseltä ostetut rakennussarjat pilkottuna (legot, briot ja onhan niitä muitakin). Hintaa tulee kyllä enemmän, mutta meillä joululahjojen määrässä kevennetään.

Yhteistyössä