kenkäasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja duuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

duuri

Vieras
Meidän vauva täyttää vajaan kuukauden päästä 1v ja olen miettinyt, minkälaisia kenkiä tarvitsee kevättä ja kesää varten. Tarvikenkiä ei vauvalla ole ollut, kun vasta kuukausi sitten rupesi seisomaan ja ulkoilu on ollut enimmäkseen pulkkailua ja rattailua.
Nyt ollaan ostettu tukevat nahkaiset ensiaskelkengät ja ulkomaanreissua varten kesäsandaalit. Kumpparit on myös hankittu. Tarvitseeko jotkut muut ulkoilukengät vielä? Mä oon ihan pihalla näiden kenkä- ja osin myös vaatejuttujen kanssa...

Kyllä noilla varmaan pärjää aluksi oikein hyvin. Kannattaa kyllä ottaa huomioon, että lapsen jalka kasvaa tai oikeastaan leviää aika paljon ja nopeasti sen jälkeen kun on alkanu kävelemään. Meillä meni viime kesänä suunnilleen kengät per kuukausi, kun poika oppi Juhannuksena kävelemään. Ja saappailla poika pysy kävelemään vasta syksyllä kunnolla, kun nilkka ei päässy niissä tarpeeksi taipumaan ja kaatuili vaan aluksi kumpparit jakassa. Nyt keväällä ensiaskelkengät voi olla vielä liian kylmät, mutta uusia kenkiä ei varmaan näin luhyeksi aikaa kannata hommata, mutta jos kirppalilta tai kevereilta löytyisi jotkut talvikengät tai gore-tex kengät, niin ne voisi olla hyvät. Itse käytin pojalla viime keväänä käytettyjä talvikenkiä vähän aikaa, tosin poika konttasi silloin vielä.

Meillä tyttö on kävellyt jo pitempään, eli meillä on nuo talvikengät nyt käytössä, mutta muuten kevät- ja kesävarustus näyttää samalta kuin teillä: kumpparit, nauhakengät ja sandaalit. Niillä aattelin että pärjättäis!

Yhteistyössä