Kenkäasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hajukenkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hajukenkä

Vieras
Miksi mun tennarit alkaa nopeasti haista pahalle? Kaikki tällaset ei tennari/kagaskenkäjutut haisee ihan kauheelle kun ovat vähän aikaa olleet käytössä? Johtuuko sitten synteettisestä materiaalista vai mistä? Onks vinkkejä miten hajusta eroon?

Ainakin on niitä spray juttuja jolla raikastetaan kengät. Ja joku kuukausi pyöri se mainos tv:ssäkin...sitä pystyi käyttämään urheilu varusteisiinkiin (kypäriin ym.) Mä ihan pesen koneessa kangas kengät ja lenkkarit :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joka päivä kannattaa pestä jalat ja sukat vaihtaa jos sulla taipumusta jalkahikeen!!

no voi tsiisus kai tämä nyt on itsestäänselvä asia (no minulle on ilmeisesti ei kaikille)...ja kai ne pitää pestä vaikka ei olisi taipumusta jalkahikeen.
Ihmettelen vaan miksi tietyntyyppiset tennarit lemuaa, mut ei muut kengät.

Samoja kenkiä ei pitäisi pitää useampana päivänä perättäin vaan mielellään joka toinen päivä. Kengilläkin pitää olla lepopäivät. Ja pohjalliset pitää ottaa kengistä ulos tuulettumaan lepopäivien ajaksi. Siten pysyy kengät sekä pohjalliset paremmassa kunnossa, eikä hajuhaittojakaan tule niin paljoa.

Alkuperäinen kirjoittaja hajukenkä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joka päivä kannattaa pestä jalat ja sukat vaihtaa jos sulla taipumusta jalkahikeen!!

no voi tsiisus kai tämä nyt on itsestäänselvä asia (no minulle on ilmeisesti ei kaikille)...ja kai ne pitää pestä vaikka ei olisi taipumusta jalkahikeen.
Ihmettelen vaan miksi tietyntyyppiset tennarit lemuaa, mut ei muut kengät.

Niissä voi olla erilainen pohjallinen, joka imee hienhajua itseensä...tavan kävelykengissähän on usein vaan nahkapohjavuori, jota ei edes irti saa...paksumpi pohjallinen kostuukin sitten...

Yhteistyössä