Kengät kastajaisiin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyylitiedoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyylitiedoton

Vieras
Millaiset kengät sitä laitetaan näin talviaikaan kastajaisiin? Juhlat on pitopaikassa, joten sinne mennään toki talvisaappaisaa, mutta sisälle lienee hyvä vaihtaa kengät. Käykö jotkut ballerinat? Tytölle sellaiset laitetaan, mutta voiko aikuinen nainen laittaa sellaset? Itselläni ei ole kuin kesäisiä korkokenkiä.
Olimme tänä talvena häissä, sinne pistin vaan ne talvisaappaat, ne sopi siihen mekkoon ja olivat sellaiset juhlat, että tiesin ettei etiketeistä niin väliä joten en ressannut sisäkengillä, enkä nähnyt kenenkään muunkaan vaihtavan kenkiä ;)

Ärsyttää aina kenkäjutut, mä olen varmaan erikoinen nainen, kun kenkäostokset ei voisi vähempää kiinnostaa ja samoilla kengillä kuletaan niin kauan, kun pohja pysyy kiinni :D

Aikuisella naisella on hyvä olla ihan kunnolliset ja laadukkaat avokkaat. Mieluiten nahkaa ja mustat, niin menevät aika moneen juhlaan. Kirjekuorilaukku myös saman värinen avokkaiden kanssa.

Ei tarvitse olla sen kummenpi hienostelusuku mutta yhdyn edelliseen. Perusmustat nahkaiset avokkaat menevät sinulla jatkossa seuraavat 20 vuotta, kun ne nyt hankit. Haloo...

Mä myös olen "huono" kenkien käyttäjä, eli ymmärän tilanteesi. Olishan se hyvä, jos viitsisit ostaa ne mustat, laadukkaat nahka-avokkaat. Jos ne ovat hyvät jalassa, niin niitä viitsiikin laittaa joskus jalkaansa.

Mä aina ihmettelen hieman kateellisena, kuinka jotkut osaavat ja pystyvät kävelemään ja seisomaan tuntikaupalla korkeakorkoisissa juhlakengissä. Mä itse pidän kaikissa kotijuhlissa villasukkia ! Onhan se kauhean näköistä, kun on juhlamekko päällä ja villasukat, mutta aah, niin mukavaa.

Laita vaikka ne balleriinat sitten, jos et viitsi sijoittaa uusiin kenkiin.

Mä myös olen "huono" kenkien käyttäjä, eli ymmärän tilanteesi. Olishan se hyvä, jos viitsisit ostaa ne mustat, laadukkaat nahka-avokkaat. Jos ne ovat hyvät jalassa, niin niitä viitsiikin laittaa joskus jalkaansa.

Mä aina ihmettelen hieman kateellisena, kuinka jotkut osaavat ja pystyvät kävelemään ja seisomaan tuntikaupalla korkeakorkoisissa juhlakengissä. Mä itse pidän kaikissa kotijuhlissa villasukkia ! Onhan se kauhean näköistä, kun on juhlamekko päällä ja villasukat, mutta aah, niin mukavaa.

Laita vaikka ne balleriinat sitten, jos et viitsi sijoittaa uusiin kenkiin.

Ei juhlakenkien tarvitse olla kovinkaan korkeakorkoiset. Mulla itselläni on max 4 cm, koska en halua olla korkeakorkoisissa kengissä tuntikausia.

Ehkä mun avokas kammo johtuu siitä, kun leveään jalkaan ei tahdo löytyä nättejä :( pakko kai se on koittaa löytää sellaset sitte.

Kannattaa mennä johonkin vanhaan perinteiseen ja paljolti mummojen suosimaan kenkäkauppaan :D Sieltä tuskin löydät halpoja kenkiä, mutta niissä myydään paljon erikoislestisiä kenkiä ja valikoimiin kuuluu paljon juuri mustia aika klassisia avokkaita matalahkolla korolla, joita voi käyttää vuosikausia. Itse ostin kengät hautajaisia varten. Noita kauppoja pitää pystyssä ongelmajalkaiset, jotka ovat valmiita maksamaan vähän enemmänkin saadakseen omaan jalkaansa istuvat kengät. Itse kokeilin silloin vaikka kuinka montaa avokasmallia, joiden ehtona oli juuri leveä lesti.

Saakos ne avokkaat olla kantapäästä avoimet näin talvella? Löysin omista kätköistä sellaiset avokkaan, ne on kyllä ruskeat joissa tumman tuskeita kuvioita ja ne on kärjestä umpinaiset ja kantapäässä on joustava remmi... Tosin tulee varmaan liikaa värejä jos en keksi valkoisen boleroni tilalle ruskeaa boleroa. Saakos sukkahousut olla mustat paksummat vai pitääkö olla kylmät ohkaset ihon väriset? Kiva jos joku jaksaa neuvoa tiedotonta :)

Slingbackit?
Laitat hameen siis, kun sukkiksista kysyt?
Jos on mustat sukkikset, ohuet tai paksut, se auki oleva kantapää ei nyt juuri mihinkään näy.
En usko, että tarvii pelätä liikaa värejä tulevan. Ruskeaa, mustaa, valkoista?
Kengät on varmaan ihan asiallinen näköiset, se riittää.

Tuo on ihan juhlakenkämalli kyllä, ja varpaathan on peitossa.
Korkoa on vissiin vähän - se kävelykorkokorkeus 4 cm tekee jo juhlavaksi.
Sukkikset voi periaatteessa olla kumman väriset vaan, miten muu vaatetus oli väreiltään, onko alaosassa minkä värinen hame, vai oliko se mekko?:).

Laittaisin jotkut fiksut avokkaat.
Sitä paitsi nyt on huhtikuu, eli talvisaappailla tai -nilkkureilla en kyllä kulkisi kuin ulkona, kevään juhliin laittaisin fiksut juhlakengät sisätiloihin.

Jos on mieleen ulkonäkö, sillä nämä ovat aika perusmallia, ehdottaisin joustava korkoisia:
http://www.ladiva.fi/kenkakauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=1_11_24&products_id=43

Ei näet väsy jalat ja voit vaikka juosta näissä tai seisoa pidempään ilman, että tulee sietämätön olo.

Yhteistyössä