Kengän koko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellu83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ellu83

Vieras
Eli pojalle 1v 2kk olisin ostamassa talveksi kenkiä. Mut ajattelin tässä et mikähän koko se olis hyvä, et menis pitkälle talveen. Nyt koko on 21, kesällä oli vielä 19. Et minkä kokoisen sitä uskaltaa ostaa. Siis riippuu tietenki kengästä ja pitää kokeilla. Mut en kuiten haluais et ois heti kuukauden päästä pieni..

Kannattaa ostaa ihan sen kokoinen kun jalka on. Niillä on halpoin kävellä ja voi olla että jalka ei edes kasva talven aikana. Mun tyttö käýtti viime syksynä (oli silloin vähän yli 1-vuotias) kokoa 22 ja sama koko oli vielä seuraavana keväänä. Tänä kesänä jalka on kasvaahupsahtanut 1,5 numeroa.

Toisaalta talvikenkiin voi varata enemmän kasvunvaraa ja täyttää sen villasukalla. Riippuu myös paljon siitä, käveleekö lapsi ja kuinka kauan on kävelly. Jos on just lähteny kävelemään, niin jalka leviää ja se näkyy jalan kasvuna. Meillä meni kengät per kuukausi kun poika lähti kävelemään, onneksi oli kesä. Itse ostaisin ainakin kokoa 23, niin mahtuu villasukka eikä ole heti pienet. Itse ostin pojalle ekaksi talveksi Kuomat kokoa 25 ja ne menee vielä tän talven, ainakin aluksi. Ja ihan hyvin käveli niillä vaikka reilut oli.

Meillä saman ikäinen poika, lähti kävelemään kuukausi sitten ja kengän koko kasvoi samantien. Nyt käyttää kokoa 22.

Meillä on yhdet Gore Tex -kengät kokoa 22, jotka menevät nyt varmaan syksyn loskakelit. Seuraavat onkin sitten kokoa 24 (ostin kahdet talvikengät viime keväänä alesta), mutta niissäkin on kokoeroa. Toiset ovat Pionit ja toiset merkiltään Superfit. Joten kengän koko riippuu kovasti merkistä.

Todennäköisesti ostaisin sinuna jo kokoa 24, jos on käyttänyt kokoa 22 jo hetkisen. 23 nyt vähintään, 22 numeron kenkiä en enää ostaisi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2006 klo 10:01 ipana kirjoitti:
Puolitoista senttiä ylimääräistä. ½cm, jottei varpaat ole lytyssä ja 1cm kasvunvaraa talveksi. Meillä tytön jalka on nyt 19 ja talveksi kuomat 21.

Se on niin yksilöllistä toi jalan kasvu, meillä neitillä oli kokoa 19 jalka toukokuussa ja heinäkuussa 21 numeroiset kengät jäi pieneksi, ellei olisi ollut sandaalit kyseessä olisi pitänyt ostaa uudet kengät.

Yhteistyössä