Tässä on varmaan eroja tyttöjen ja poikien kohdalla. Meillä esikoinen, tyttö, oppi rusetin tekemisen kolmevuotiaana ja viime viikolla taistelin keskimmäisen, (pojan, kohta 8 v.!!) kanssa rusetin teon kanssa!! Ollaan harjoiteltu sitä ennenkin ja on hän toki jonkilaiset rusetit saanut väännettyä pupun korvat solmuun-tekniikalla, mutta nyt siis onnistui ekaa kertaa ihan kunnon rusetti viimein! ((((huokaus)))) Että ei tartte pyytää opea sitomaan monojen nauhoja....Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 13:41 Tuulia kirjoitti:Miten olette saaneet lapsenne oppimaan kengännauhojen sitomisen?? Meillä pian 9-vuotiaan kanssa yritetty opetella vaikka kuinka paljon, mutta ei vaan onnistu. Koulussa pitää jo osata solmia itse luistimien ja monojen nauhat.
Miksi ensimmäiseksi ajatellaan että lapsella on motorisia vaikeuksia...."meillä 6 vuotias itse sitoo kengät...."...Ei kai kaikkien lasten tarvi samasta muotista olla. Ei jokaisen tarvi samanikäisenä osata sitä mitä naapurin lapsi jo osaa....Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 14:36 mä vain kirjoitti:Voisiko kyse olla mistään motorisista vaikeuksista; meillä 6 vuotias itse sitoo kengät, monot ja luistimet...? Tuntuu 9 vuotias jo aikas isolta... miten on tähän asti koulussa hoitunut nuo sitomishommat? Onko muuten ollut mitään ongelmia motoriikassa? En missään nimessä halua loukata, mutta hämmästyin vain...
Näin.Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2007 klo 09:42 Ihmettelen kirjoitti:\Miksi ensimmäiseksi ajatellaan että lapsella on motorisia vaikeuksia...."meillä 6 vuotias itse sitoo kengät...."...Ei kai kaikkien lasten tarvi samasta muotista olla. Ei jokaisen tarvi samanikäisenä osata sitä mitä naapurin lapsi jo osaa....Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 14:36 mä vain kirjoitti:Voisiko kyse olla mistään motorisista vaikeuksista; meillä 6 vuotias itse sitoo kengät, monot ja luistimet...? Tuntuu 9 vuotias jo aikas isolta... miten on tähän asti koulussa hoitunut nuo sitomishommat? Onko muuten ollut mitään ongelmia motoriikassa? En missään nimessä halua loukata, mutta hämmästyin vain...
niin meilläkinAlkuperäinen kirjoittaja 20.03.2007 klo 14:19 meillä kirjoitti:meillä molemmat oppivat viime viikolla poika 7v ja tyttö 5v. Nuorempi kun haluaa oppia kaikki samalla kun isoveljensäkin =)