Kenet laitan työhakemukseen suosittelijaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hampsteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hampsteri

Jäsen
06.07.2008
761
0
16
Kotiäitivuodet alkaa lähestyä loppuaan ja pitäis alkaa työnhakuun. En vaan keksi, kenet/ketkä mä laitan hakemuksiini suosittelijaksi, kun viimesestä työsuhteesta on aikaa kolmisen vuotta ja silloinen esimies ei ole enää töissäkään siellä? Sitä paitsi aion nyt hakea ihan muun alan töihinkin.
Vaikuttaako se heti ihan luuserin touhulta, jos ei oo ketään suosittelijaa? :|

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Ei se mitään jos sulla on muuten hyvä hakemus jne.
Tietysti suosittelijat on plussaa, mutta ei pakollisia.

ja käsittääkseni sehän pitää suosittelijalta kysyä lupa ennenkuin sen nimen tyrkkäsee siihen?
korjatkaa jos oon väärässä

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Ei se mitään jos sulla on muuten hyvä hakemus jne.
Tietysti suosittelijat on plussaa, mutta ei pakollisia.

ja käsittääkseni sehän pitää suosittelijalta kysyä lupa ennenkuin sen nimen tyrkkäsee siihen?
korjatkaa jos oon väärässä

No tottakai! Sehän on ilman muuta selvä. sitä vartenhan ne suositukset yhteystietoineen siinä on, että voi tarvittaessa ottaa yhteyttä niihin suosittelijoihin - ois aika noloa, jos ei olis kysässy etukäteen, että saako laittaa suosittelijaksi :whistle:

Mie hain puolisenvuotta sitten töitä ja siihen piti laittaa suosittelijat. Jätin sen kohdan auki, kun hakemus piti täyttää netissä. Kun sitten pääsin työhaastatteluun puhelimitse,ensinmäisellä kerralle sitä ei kysytty mutta toisessa haastattelussa joka oli jo henkilökohtainen työnantaja kysyi suosittelijat. Annoin pari ihmistä jotka olivat nähneet minut työskentelevän sekä yhden entisen työnantajan, kaikilta kysyin luvat.

Niin ja sain muuten tuon työpaikan;) Kivaa oli pitkästä aikaa olla töissä kun olin taaperon kanssa ollut kotosalla pitkään! Tsemppiä työnhakuun!

Yhteistyössä