Kenestä Kaksplussan Tähtibloggaaja? Äänestä ja voita!

Tässä he nyt ovat: Kaksplussan Tähtibloggaaja-kisan kymmenen finalistia!

Mukana teiniäiti, sisustaja, vauvakuumeilija, isä ja kuusi muuta kiinnostavaa, ihanaa, hauskaa, liikuttavaa ja
ehkä toisinaan ärsyttävääkin bloggaajaa.

Tykkää ja äänestä suosikkiasi, ja olet mukana kosmetiikkapalkintojen arvonnassa.


Katso lisää täältä:

Kaksplus - Blogit
 
"vieras"
Kivoja blogeja, mutta toivottavasti toi mamas diary ei voita. Aika mautonta aloittaa kilpailu heti muita mollaamalla. "En aio kalastella ääniä tuntemattomilta ja blogiini tutustumattomilta keskustelupalstoilla tai facebook-ryhmissä." Eikö kisan pointtina ollut saada mahdollisimman paljon ääniä? "Alunperinhän minun lisäkseni finaalissa oli vain kolme muuta blogia, mutta näköjään mukaan on nyttemmin lisätty vielä muutama jälkijunalainen. Panokset kasvavat, kilpailu kovenee, vai miten se meni." Kilpailussahan on koko ajan pitänytkin olla paljon blogeja, eikö siinä alussa ollut tarkoituskin vain vilauttaa muutamaa finalistia? Miksi toi yrittää saada asian kuulostamaan siltä että hän olisi "the real deal" ja muut jotain jälkijunalaisia? Moni noista on varmasti valittu ennen häntä, toi blogi vaan päätettiin laittaa siihen ekan neljän paljastetun joukkoon. Tulipas ärsyttävä olo tosta bloggaajasta, toivottavasti joku muu voittaa.
 
"mielipide"
Samoilla linjoilla mama's diarysta, mutta toivottavasti voittaja ei ole myöskään mutsis on. Tämä kisa laittaa kaikki blogit keskenään vähän epäreiluun asemaan, koska lukijamäärätkin vaihtelevat niin suuresti. Sitä paitsi tuo Emilia on minun mielestä jo omat tähtihetkensä kaksplussasta saanut, toivottavasti raati ei nyt petaa voittoa hänelle, saattaa olla muuten aika läpinäkyvää ja täältä ainakin lähtee yksi kyllästynyt lehden lukija sitten. Ja jos häntä kerran on huhuttu nähtävän telkkarissa asti, niin ei oikein jaksa yhtä ihmistä ja samaa naamataulua monesta tuutista. Mukavan oloinen tyttö, mutta ei mikään paras ehkä blogin kirjoittajana. Muutenkin mässäilee ehkä huomionhakuisuuksissa liikaa omista ongelmistaan, koko ihmistä sävyttää vähän negatiivinen kuva, en tule ikinä hyvälle tuulelle vaan enemmän ahdistuneeksi. Toivottavasti raati ottaa tämän huomioon.
Demin blogille soisi huomiota enemmän, tosi sympaattinen ja hauska nuori äiti, jolla on sana hallussa!
 
Anneanne
Pakko korjata edelliseen, että sehän on juuri tämä Demi, joka tulee telkkarissa esiintymään, eikä Emilia. Ja muutenkin olen kyllä eri mieltä, minusta on hienoa, että Emilia on uskaltanut avoimesti puhua blogissa myös ongelmistaan silloin kun hänellä oli vaikeaa. Ja nyt kun hänellä on taas se hyperemesi vaivana niin tottakai siitä on vähän vaikea olla valittamatta, kun olo on niin surkea ja joutuu olemaan sairaalassa. Tsemppiä Emilialle, ansaitsisit todella voittaa! Mamas diaryn postaus oli kyllä aika törkeä.... Jäi huono maku, ei kiinnosta lukea tommoista blogia...
 
Anneanne
Heti tulin takaisin kommentoimaan, kävin lukemassa Emilian uusimman postauksen ja nyt vasta kannustankin häntä todella voittoon! Emilia on ainut jolla on oikea asenne kilpailuun, hän oli blogissaan kehottanut lukijoita menemään tykkäämään muistakin hyvistä blogeista eikä vain omastaan, oli laittanut linkit ja kaikki :) Ansaitset voittaa Emilia, ihana asenne! Niin reilua peliä! Aurassa peukutetaan sinua! Emilian kannustuksesta kävin tykkäämässä näistä muistakin blogeista :)
 
Muiden vuoro
Emilia on jo kaksplussassa nähty, nyt on muiden vuoro ja antaa kaikkien (muidenkin) kukkien kukkia!
Mun mielestä mama's diaryssa on kyllä hyvin ainesta kaksplussaan kirjoittaa, miksihän vieras sitä niin morkkasi, ihana blogi! Sujuvaa tekstiä.
 
"Minävain"
Pyh ja pah, jos Mutsis on. on useimman mielestä näistä paras blogi (kärkipäässä menee tykkäysten perusteella) niin miksi ihmeessä Emilian pitäisi menettää voitto sen takia, että hänen tyttärensä oli Kaksplussassa? Minun mielestäni viime vuosi oli mielenkiintoisin maailman vauva -vuosi pitkiin aikoihin ja varmasti moni muukin jäi kaipaamaan suloisen Avan kuulumisia. Tätä kautta saisimme taas seurata niitä Kaksplussassa, tällä kertaa vain netissä eikä lehdessä :)
 
journalismin opiskelija
Neljän huoneen tavarat: Mielenkiintoinen, erilainen, hyvä kirjoitustyyli.

Kiljuva Pikkunälkä: Ikäisekseen aikuisen oloinen tyttö/nainen, mutta silti aika teiniäitiblogi. Tosin teiniäitiblogit viehättävät yleisöä, joten varmasti tämäkin aiheuttaisi palsta-aloituksia ja kiinnostaisi ihmisiä.

Hemmafru: Kiva perusblogi ja nättejä kuvia. Ei mitään moitittavaa, mutta ei mitään mieleenpainuvaa tai ihmeellistä, hukkuu massaan.

Amalian harvinainen sairaus: Blogilla on hieno ja mielenkiintoinen aihe, joka ehdottomasti kerää sympatiat ja herättää ihmisiä, mutta kirjoitustaitoa ei valitettavasti ole ihan vastaamaan odotuksia.

Style bits: Ei herättänyt mitään tuntemuksia.

Mutsis on: Hyvälaatuisia kuvia ja kirjoitustyyli on luettava ja laadukas. Viimeisimmät postaukset ovat olleet vähän tynkiä, mutta ymmärsin että kirjoittajalla on vaikea raskaus meneillään... Vanhoja juttuja kun selasin niin laatu selvästi nousee koko ajan.

Odotan: Hyvä kirjoittaja ja hyvä aihe. Kivasti muitakin postauksia eikä täynnä valittamista, kirjoittajalla ihailtavan positiivinen asenne.

Mama's Diary: Odotin enemmän, mutta blogi olikin täynnä tylsiä kuvia, kirjoittajalla surkea asenne elämään, blogi täynnä pelkkää valitusta siitä kuinka vaikeaa hänen elämänsä on... Lisäksi en pitänyt hänen tavastaan mollata muita kisaan osallistujia, jotka ovat yrittäneet kerätä tykkääjiä. Jäi vain ärsyyntynyt olo.

Mörrimöykyn pesä: Tämäkään ei oikein herätä mielenkiintoa... Hyvä blogi, mutta onko Kaksplus -materiaalia...

Uskola: Visuaalisesti hieno blogi, mutta sisältö jättää kylmäksi.
 
"vieras vaan"
Kun joku tuolla mainitsi siitä kuinka reilua ja ja jaloa on että Mutsis on -blogin Emilia mainosti muitakin blogeja, mulle tuli ainakin heti mieleen että toi on taas yks kikka saada ihmiset äänestämään koska onhan hän niin symppis ja reilu että! Otsikkokin on Game on Bitches.. Toi otsikko kertoo mulle enemmän siitä millanen hän on. Lisäks todella huomionkipeä, kaikki vaivat ja viat löytyy Alkoi oikein ärsyttää kun hän linkkasi aiemmin uuden bloginsa jossa oli uudesta rasakudesta ni pelkkää valitusta koko ajan.. Kesken jonkun valituspostauksen kirjoitti että "No mutta en aio enempää valittaa vaan nauttia" ja seuraava lause että voi voi voi kun nyt taas sattuu sinne ja tänne ja tonne.. Erittäin huomionkipee lapsi.
 
no kyllä
[QUOTE="vieras vaan";28217469]Kun joku tuolla mainitsi siitä kuinka reilua ja ja jaloa on että Mutsis on -blogin Emilia mainosti muitakin blogeja, mulle tuli ainakin heti mieleen että toi on taas yks kikka saada ihmiset äänestämään koska onhan hän niin symppis ja reilu että! Otsikkokin on Game on Bitches.. Toi otsikko kertoo mulle enemmän siitä millanen hän on. Lisäks todella huomionkipeä, kaikki vaivat ja viat löytyy Alkoi oikein ärsyttää kun hän linkkasi aiemmin uuden bloginsa jossa oli uudesta rasakudesta ni pelkkää valitusta koko ajan.. Kesken jonkun valituspostauksen kirjoitti että "No mutta en aio enempää valittaa vaan nauttia" ja seuraava lause että voi voi voi kun nyt taas sattuu sinne ja tänne ja tonne.. Erittäin huomionkipee lapsi.[/QUOTE]

mäkin valittaisin jos ois niin ongelmallinen raskaus. Sinä taidat olla yksi näistä jonka raskaus menee kuin vettä vain, eikä ymmärrä, että toisilla raskaus voi olla oikeasti täyttä kärsimystä.
 
Voittaja on
Mama's diary voittaa, ihan varmasti. Näin ainakin toivon. Aika eriskummallista, ettei journalismin opiskelija kiinnittänyt huomiota oikeasti kirjoittajan tapaan kirjoittaa. Se ei ole valittava (joskin uskon myös, ettei kommentin kirjoittaja ole journalismin opiskelija, vaan kilpakumppani). Se on mahtava. Sopisi hyvin vaikkapa heti kaksplussan pääartikkeliksi. Lukekaa vaikka raati hyvä seuraavat postaukset ja miettikää:
http://mamasdiaryblogi.blogspot.fi/2013/03/kun-tarkein-unohtuu.html
http://mamasdiaryblogi.blogspot.fi/2013/03/mita-rakkaus-on.html
Bloggaaja, jolla on oikeasti sana hallussa. Huonoa kirjoitustaitoa ei yritetä paikata "hienoilla ja taiteellisilla" kuvilla tai turhalla huomionhakuisuudella, eikä ole edes tarpeen (vaikka hänelläkin OIKEASTI mielenkiintoinen kuvituskin), koska harvoin tulee vastaankaan näin taitavasti kirjoitettua blogia, jota on suorastaan hieno lukea ja joka jättää ihanan fiiliksen. Tästä bloggaamisessa on kyse. Ja tämä on minun mielipiteeni.
Ihana, eritoten samaistuttava bloggaaja. Kaikessa normaaliudessaan erilainen suomalainen äiti. Yksinhuoltaja, penninvenyttäjä, raa'an rehellinen, antaa toivoa. Selviytyjä. Mielestäni ehdottomasti ainesta vakkarikirjoittajaksi kaksplussaan, tätä jaksaisi oikeasti lukea eikä tarvitsisi pelätä viikon taukoja.
 
"vierailija"
Mama's diary voittaa, ihan varmasti. Näin ainakin toivon. Aika eriskummallista, ettei journalismin opiskelija kiinnittänyt huomiota oikeasti kirjoittajan tapaan kirjoittaa. Se ei ole valittava (joskin uskon myös, ettei kommentin kirjoittaja ole journalismin opiskelija, vaan kilpakumppani). Se on mahtava. Sopisi hyvin vaikkapa heti kaksplussan pääartikkeliksi. Lukekaa vaikka raati hyvä seuraavat postaukset ja miettikää:
mama's diary: kun tärkein unohtuu
mama's diary: mitä rakkaus on?
Bloggaaja, jolla on oikeasti sana hallussa. Huonoa kirjoitustaitoa ei yritetä paikata "hienoilla ja taiteellisilla" kuvilla tai turhalla huomionhakuisuudella, eikä ole edes tarpeen (vaikka hänelläkin OIKEASTI mielenkiintoinen kuvituskin), koska harvoin tulee vastaankaan näin taitavasti kirjoitettua blogia, jota on suorastaan hieno lukea ja joka jättää ihanan fiiliksen. Tästä bloggaamisessa on kyse. Ja tämä on minun mielipiteeni.
Ihana, eritoten samaistuttava bloggaaja. Kaikessa normaaliudessaan erilainen suomalainen äiti. Yksinhuoltaja, penninvenyttäjä, raa'an rehellinen, antaa toivoa. Selviytyjä. Mielestäni ehdottomasti ainesta vakkarikirjoittajaksi kaksplussaan, tätä jaksaisi oikeasti lukea eikä tarvitsisi pelätä viikon taukoja.

Täysin samaa mieltä :) Lisäksi tykkään siitä, että kun hän kertoo joskus huonojakin asioita niin hän osaa kertoa sen hauskallakin tavalla, tulee hymy huulille ja naurattaa..
Yks tässä kisassa oleva blogi ärsyttää mua suunnattomasti, koska inhoan sitä tapaa kun hän kertoo jonkin olevan huonosti ja saa ihmiset sen ainaisen valituksen kautta nostamaan kirjoittajan jalustalle ja ylistämään kuinka hän on sankari kun selviytyy siitä niin kauhean hyvin vaikka tosiasiassa näin ei edes asia ole.. :)
 
vieraampii
Ei ole Mamas diary ainoa sujuvasanainen tässä kisassa:
http://viimanuuttileilei.blogspot.fi/2013/02/toivepostaus-itkua-ja-hampaiden.html
http://viimanuuttileilei.blogspot.fi/2013/03/kevaan-ensimmainen-luontoaani.html
hauskaa, kepeää tekstiä vakavistakin aiheista. Hyvä vastus muille.
 
"Vieras"
Vilkaisin blogeja ja yksi asia laittoi miettimään eli kielenhuolto. Miksi ei kirjoiteta kokonaisia lauseita? Miksi keksitään omia sanoja? Lauseeseen kuuluu aina verbi.
Hieman huolittelua mukaan ja tekstit muuttuvat mielllytävimmiksi lukea.
 
mielipiteeni
Saisinko kysyä perusteluita? Vai onko asia sellainen etten minä voi siihen vaikuttaa? :)
Blogisi on aika mitään sanomaton. En pääse siihen oikein sisälle. Juttu heittele paljon ja on irralallaan toisistaan. Tuollaista lapsellista hölinää välittämättä lukijoista.
Myös ulkonäkö on väritön ja hailakka,tylsä. Mukaviaa kuvia lapsesta,mutta siihen ne sitten jääkin.
 
Blogisi on aika mitään sanomaton. En pääse siihen oikein sisälle. Juttu heittele paljon ja on irralallaan toisistaan. Tuollaista lapsellista hölinää välittämättä lukijoista.
Myös ulkonäkö on väritön ja hailakka,tylsä. Mukaviaa kuvia lapsesta,mutta siihen ne sitten jääkin.
Kiitos mielipiteestäsi, mutta tuosta yhdestä kohdasta on pakko olla eri mieltä. Minä nimittäin todellakin välitän lukijoistani, vastaan heidän kommentteihinsa ja kysymyksiinsä, kyselen itse mielipiteitä ja toteutan toiveita. :)
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi

Yhteistyössä