Kenen perheessä mies lakkoilee???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mä olen jotenki tosi kiukkunen tästä tilanteesta. Sanoin miehelle, et mene töihin, kun ei olis varaa olla pois. Mutta kaikki muutki liittolaiset ovat kotona. Kehtaisitteko mennä töihin rahan takia, vaikka ei sais??? Alkaa nyt hakea jotain lakkoavustuksia sitte..no se hyvä puoli on, et mies kerkee olla raksalla, mut muuten ei olis varaa olla pois.

Täällä, paitsi että hoitelee silti työhommia kuten aina muutenkin iltaisin kotoa käsin päiviittäisten hommien lisäksi ja puhelin pirisee jatkuvasti :headwall:

Ja aikoo ensi viikolla hoitaa ulkomaan työmatkat.

[QUOTE="vieras";24956982]Täällä, paitsi että hoitelee silti työhommia kuten aina muutenkin iltaisin kotoa käsin päiviittäisten hommien lisäksi ja puhelin pirisee jatkuvasti :headwall:

Ja aikoo ensi viikolla hoitaa ulkomaan työmatkat.[/QUOTE]

Miksi?

[QUOTE="Eee";24957016]Hilpeä otsikko. Mitä jos vaimo on lakossa? Se ei kiinnosta ap:ta. :D[/QUOTE]

Ilmeisesti Teknologiateollisuuden ylempien toimihenkilöiden lakossa ei "voi" olla naisia =)

Joo, sikshän ne paperitehtaat todella suljettiinkin niitten lakkojen takia!!!??? URPO!! Lakko on kansalaisten oikeus, muutenhan työnantajat vois mielivaltasesti riistää työntekijöitään. Suomessa vaan ollaan niin pirun kilttejä ja alistutaan helposti.

Joo, sikshän ne paperitehtaat todella suljettiinkin niitten lakkojen takia!!!??? URPO!! Lakko on kansalaisten oikeus, muutenhan työnantajat vois mielivaltasesti riistää työntekijöitään. Suomessa vaan ollaan niin pirun kilttejä ja alistutaan helposti.

joo ja nämä lakot parantaa yrityksen tulosta ja toiminta/toimitus takuuta ostajan silmissä.
vienti kauppahan ei ole tärkeää suomelle.riistäkööt muut maat työntekijöitä ja pirkolle lisää palkkaa ja etuja.

Siis keskieuroopassa lakkoillaan jatkuvasti. Suomessa edes osata lakkoilla. Metallin lakkokin oli ihan turha, kantti loppui kesken, taas kerran! Sillä lakolla ei kyllä saavutettu mitään lisää siihen sopimukseen (jäsenet vastusti paikallista sopimista---niin jos paikallisesti ei päästä sopuun niin tehdään XXXX asioita). Eiköhän työnantajapuoli aja sitä paikallista sopimisista siellä työpaikoilla niin, että taas ne saa kenen naamavärkki miellyttää.

Mut joo...sun mielestä (ap) muiden pitäis sitten lakolla hankkia myös sun miehelle palkankorotus tai muita parempia ehtoja soppariin? Niinkö? Kinkkinen tilanne kyllä. Tuli meidänkin perheessä vastaan näiden ylityökieltojen mukana, reissuhommia kun oli. Lähteäkö kauas tekemään normipäivää vai tehdä yliötillä lisää rahaa. Omantunnon kysymys. Itse toivon, että miehes lakkoilee heille paremman sopimuksen.

miksi täällä naristaa että talous kärsii parin vkon lakkoilusta
mua harmittaa niiden puolesta jotka on työttömänä ja joutuu kärsimään tilanteesta vuosikausia
mieheni oli 3 vuotta työttömänä ja vihdoin pääs töihin
jos nyt jäis pariksi vkoksi tai vaikka kuukausiksi lakkoilemaan niin ei se taloutta kaada vielä verrattuna että jäisi työttömäksi kokonaan

Koska olen itse työtön. Mies laski just, et pystyy olla viikon palkattomalla, koska meillä lainarahaa ja oli sitten, et saa rakentaa ja sitten iski tämä lakko, et kun olis taas osannut ennustaa. Joo, mua ärsyttää lakkoilu periaatteessa sen takia, et toiset on työttömänä ja tekis mitä vain,et sais töitä ja toiset lakkoilee "lisää palkkaa lisää sitä lisää tätä" mikään ei riitä. Tehtäs töitä vaan kunnolla. Ja vaikka kaiken maailman liittojen sivuilla lukee suosituspalkat ni miehellä jää monta sataa sen alle jo nyt, vaikka yli 10 vuotta ollu samassa paikassa ja yhden kerran on saanu korotettua et tuskinpa tämä heiluttaa sitä mihinkään suuntaa. Liian hyvin on suomalaisilla asiat!!

[QUOTE="vieras";24957442]Ja vaikka kaiken maailman liittojen sivuilla lukee suosituspalkat ni miehellä jää monta sataa sen alle jo nyt, vaikka yli 10 vuotta ollu samassa paikassa ja yhden kerran on saanu korotettua et tuskinpa tämä heiluttaa sitä mihinkään suuntaa. [/QUOTE]

Ainakin IT-alalla tuntuu olevan virhe jäädä samaan työpaikkaan liian pitkäksi aikaa. Ehkä miehes on tehnyt sen virheen? Palkankorotukset neuvotellaan, kun vaihdetaan uudelle työnantajalle, joka haluaa saada sen työntekijänsä. Sitten kun on tyytyväinen liksaansa ja löytänyt kivan työpaikan, niin voi jäädä sinne eläkeikään asti, mutta siihen asti on vaihdettava tasaiseen tahtiin, jos haluaa rahoille päästä.

Katsokaas nyt mammat kun on semmoinen asia kuin inflaatio. Se tarkoittaa että rahan arvo laskee.

Sem, minkä sain kymmenen vuotta sitten kahdeksalla eurolla maksaa nyt 10 euroa.

Eli ei korotusta = palkanALENNUS. Se, että palkkoja korotetaan inflaation verran= palkka pysyy samana.

Kyllä kyllä prkle vie kuuluu sama korotus kaikille, eikä niin, että TA antaa niille joiden pärstä miellyttää. Niillä on jo yleensä joku henkilökohtainen palkanlisä taulukkopalkan päällä.

Ja kyllä, minun mieheni lakkoilee jos lakko alkaa. Itse olen alempi toimihenkilö ja meillä on jo sopimus voimassa.

[QUOTE="vieras";24957073]että mun perheessä mies lakkoilee ja halusin kysellä, et kenellä sama tilanne. Vitsit, kun täällä aina jaksetaan takertua epäolennaisiin seikkoihin.[/QUOTE]

No onhan se sama tilanne perheessä, jossa nainen lakkoilee. Tuo oli ihan olennainen korjaus aloitukseesi.

Yhteistyössä