Kenen lapsella silmälasit? Olisi kysymys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma"

Vieras
Meillä tyttö saa nyt toiset lasinsa. Plussanäkö huononee huonommassa silmässä +3,5 :stä +4,75 :een. Eli liikkeen mukaan linsseistä tulee tosi paksut. Myyjä näytti minulle myös "taulusta", kuinka paksut niistä tulisi. Ilman ohennusta lasit tulisi maksamaan sairaalan korvauksen jälkeen 85€ ja ohennuksen kanssa 200€. Sairaala siis korvaa halvimman linssivaihtoehdon.
Kauhea hintaero, mutta hirvittää kyllä laittaa lapselle mitään pullonpohjalinssejäkään? Onko jonkun lapsella noin vahvat plussalinssit? Onko ne ohennettu vai ei? Kuinka paksut ne on oikeesti ilman ohennusta?

Sai juuri ekat rillit ja nekin painaa ja tuntuu hassulle alkuun!
Ja ehdottomasti ohennetut nuo on oikeasti tosi paksut, joten painavat.
Edellisenä vuonna tytön lasit maksoi n300€ ja nyt pojan 215€
en kyllä edes harkitsisi ohentamattomina

Voinko heittää kysymyksen välistä... Mitä tuo tarkottaa, kun tulee plussaa lisää? Siis kuvittelin, että sillon näkö paranis. Mulla on +2 näkö ja oon käsittäny että se on tod. hyvä mut oonko mä nyt väärässä? Oikeesti näen kyllä tosi hyvin.

Oikeastaan olen mielessäni päättänyt, että kyllä ne pitää ohentaa, vaikka maksaakin paljon. Ajattelin kuitenkin kysellä, miltä ne oikeasti näyttää. Onko järkyttävän paksut. Ja taitaahan ne olla ja painavatkin. Eiköhän me pienelle tytöllemme tilata huomenna ne kalliimmat linssit, jotka ovat "kauniimmatkin" lapsella.

Olen ollu optikkoliikkeessä aikoinani töissä ja voin kertoa, että jos vahvuutta on lähes +5 niin kyllä siinä ohennus on ihan paikallaan. Tietty jos joudutte muutenkin tilaamaan erikoislinssin niin se on mahdollista tilata niin pienellä halkaisijalla kuin mahdollista ja näin ollen siitä saadaan ihan nätti, vaikkei ohennusta olisikaan. Jos linssi tilataan ihan varastolinssinä, niin se on oikeasti hirvittävän paksu jos vahvuutta tuo +4.75.

Jokatapauksessa, suosittelisin ohennusta. Ymmärrän kyllä että maksaa ja itseänikin harmittaisi, mutta ainakin se on siistimpi.

No siis yleensä liikkeet myy sekä varastolinssejä että hiomolinssejä. Varastolinssit tulevat tietyn kokoisina. Hiomopuolen linssit tilataan mittojen mukaan ja niistä saadaan kauniimmat kuin varastolinsseistä. Kun plussaa on paljon, voidaan tilata hiomopuolelta pienellä halkaisijalla oleva linssi ja näin saadaan oikein ohut ja kaunis linssi, vaikkei ohennusta välttämättä olisikaan.

Vähän vaikea selittää, sori. Ja nuo hiomopuolen linssit ovat jokatapauksessa kalliimpia kuin varastolinssit, joten voi olla että ohennettu varastolinssi ja ohentamaton hiomolinssi maksaisivat ihan yhtä paljon.

Yhteistyössä