Keneltä kaikilta teidän lapset saa joululahjoja? Siis muilta kuin teiltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nykyiseltä mieheltäni, isovanhemmilta, nykyisen mieheni vanhemmilta, minun isovanhemmiltani, tädiltä, minun kummitädiltäni, vaihtelevasti enoilta ja vaihtelevasti isän puolen kaukaisemmiltakin sukulaisilta.

No en osaa varmaksi sanoa, kun en ole kyselykierrosta tehnyt. Mutta luulisin, että mummuilta ja toiselta papalta tulisi sekä tädeiltä ja kummitustädiltä. Tosin varsinkin miehen puolelta mummu ja täti ovat sellaisia, että "lahjovat" pitkin vuotta, joten ei mitään kummallisuuksia erikseen odoteta jouluna. Lapsi on vielä niin pieni, että ei osaa kai odottaa erikseen suurta määrää lahjoja. (Tosin ymmärtää sanan "paketti" merkityksen: luettiin sellaista pienten sanakirjaa tänään, ja kun päästiin kohtaan "lahjapaketti" tyttö heitti kädet ilmaan ja huusi JEE!:D)

molemmat saa kummeiltaan, isovanhemmiltaan, enoltaan, tädiltään ja toisinaan sedältään ja hänen perheeltään. Lähemmäs 10 pakettia tulee muilta kuin mieheltä ja minulta.

Isän perheeltä, isän puolen isovanhemmilta, isän sisarrusten perheiltä ( 3n sisarriksen perheet), mun siskolta ja veljeltä ja ehkä rahaa mun siältä. Niin joo ja isotädiltään myös.

Meillä ei ole saanut isovanhemmiltaan, ei kummaltakaan puolelta. Vain me vanhemmat ostetaan ja kummeilta tulee yksi paketti. Eipä nuo isovanhemmat muutenkaan koskaan muista tai huomioi.

Paketteja ei tule tädiltä eikä enolta. Ei myöskään isomammalta tai muiltakaan sukulaisilta.

Itse ollaan kyllä aikoinaan ostettu kummankin sisaruksen lapsille (useampi lapsi kummallakin), mut kun saatiin oma lapsemme ns vanhalla iällä, eipä nuo sukulaiset enää ole kiinnostuneita muistamaan.

Yhteistyössä