Kenelle on tulut jo alkuraskaudessa runsaasti kiloja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttöjen äiti

Vieras
Tämä neljäs raskaus on vienyt ymmärtämykseni kilojen suhteen. Viikolla 15 on tullut jo 7 kiloa painoa. Esikoiselta tuli yht.15 kiloa, kakkoselta 11 kiloa a kolmoselta 20 kiloa. Kaikki olen saanut aina pois, mutta nyt kauhistuttaa. En nyt mielestäni syö niin paljon enempää kuin ennen, että olisi syytä tuollaiseen painonnousuun. Onks täällä muita joille tullut alussa rutkasti painoa jossain raskaudessa? Tasoittuiko painon tulo lopussa vai tuliko koko ajan hurjasti? Miten pääsit eroon kiloistasi?

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Tämä neljäs raskaus on vienyt ymmärtämykseni kilojen suhteen. Viikolla 15 on tullut jo 7 kiloa painoa. Esikoiselta tuli yht.15 kiloa, kakkoselta 11 kiloa a kolmoselta 20 kiloa. Kaikki olen saanut aina pois, mutta nyt kauhistuttaa. En nyt mielestäni syö niin paljon enempää kuin ennen, että olisi syytä tuollaiseen painonnousuun. Onks täällä muita joille tullut alussa rutkasti painoa jossain raskaudessa? Tasoittuiko painon tulo lopussa vai tuliko koko ajan hurjasti? Miten pääsit eroon kiloistasi?

Olisko turvotusta, jos et syökään hirvittävästi. Jos oikeasti huolestuttaa, niin ota yhteyttä neuvolaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:

Olisko turvotusta, jos et syökään hirvittävästi. Jos oikeasti huolestuttaa, niin ota yhteyttä neuvolaan!

No mä ajattelin ja samaa. Eihän ihminen voi oikeesti lihoa näin nopeasti tällasia määriä.

Ensimmäisen parin kuukauden aikana tuli n. 10 kiloa, varmaan nesteen kertymisestä suurin osa, nyt viikolla 27 ja tähän mennessä tullut kaikkiaan 13 kg, eli painon lisääntyminen on ainakin tasaantunut huomattavasti, saa nähdä miten menee lopussa tai saanko kiloja pois enää synnytyksen jälkeen.

sekin vaikuttaa, että oot vanhempi nyt kuin mitä esikoista tai muita lapsia odottaessasi. Aineenvaihdunta hidastuu iän myötä, joten sama ruokamäärä jota on syönyt nuorempana kertyykin nyt helpommin varteen...

Mulla tuli jo alkuun 10 kiloa että humps! Lopulta kiloja kertyi +21 ja risat..
2vk jälkeen synnytyksen oli lähtenyt jo 15kg . ja nyt taas on lähtenyt lisää :-)
Vaikka vain makaan sängyllä, istun sohvalla.. joulusuklaitakin syön joka päivä jne. kuntoilla en pysty vielä. Ne kilot on sitten varmaan suureksi osaksi olleet nesteturvotusta jo heti alkuun. Nyt aikaa synnytyksestä 2vk ja 5pv.. ja näytän jo suht hoikalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Myrna:
Ensimmäisen parin kuukauden aikana tuli n. 10 kiloa, varmaan nesteen kertymisestä suurin osa, nyt viikolla 27 ja tähän mennessä tullut kaikkiaan 13 kg, eli painon lisääntyminen on ainakin tasaantunut huomattavasti, saa nähdä miten menee lopussa tai saanko kiloja pois enää synnytyksen jälkeen.

No ihana kuulla et toikin on mahdollista. Toivon ettei tartti mennä synnärille 100 kilosena. hih hih. Tää on niin poikkeuksellista kun tyttöjen raskauksissa paino tullut myöhään. Kakkosessa ekan kerran tuli painoa viikolla 23.

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
sekin vaikuttaa, että oot vanhempi nyt kuin mitä esikoista tai muita lapsia odottaessasi. Aineenvaihdunta hidastuu iän myötä, joten sama ruokamäärä jota on syönyt nuorempana kertyykin nyt helpommin varteen...

Nii mut mä nyt olen kuitenkin vasta 26 ja sairastan kilpirauhasen liikatoimintaa. Mut kyl mä sen uskon et se vähän vaikutta, kun katoin neuvolakorttia, niin esikoisen jälkitarkastuksessa painoin vaan 66 kiloa, joka on mun norm. paino. Muistan, että vatsassa ei näkyn merkkiäkään raskaudesta synnytyksen jälkeen ja vedin jo laitoksella vanhat farkut jalkaan. On se nuoren kroppa jotenkin nopeampi palautuu. Kolmosen jälkkärissä olinkin sit 73 kilonen. Mut sain mie nekin tiputettuu 62 lopulta. Mut kesti kauemmin.

Esikoisesta kilot tulivat vasta lopussa. Turvotusta suurin osa. Lähtivät nopeasti pois. Alussa oli pahoinvointia niin ei voinut syödä paljoa.
Toisesta ei ollut pahoinvointia ja painokin nousi nopeasti reilu 10kg. Yhteensä tuli 22kg :snotty: Nyt poika 8kk ja viime viikolla katsoin, että olen päässyt takaisin alkuper. painooni.

Yhteistyössä