Kenelle kuuluu mielestäsi MLL:n jouluavustus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhäkö

Vieras
Minulle tarjosi terkkari mahdollisuutta ottaa mll:n jouluavustus 60 euroa( joku maksusitoumus kauppaan) jouluruokien tms. ostamiseen.

Olin yllättynyt ja aioin kohteliaasti kieltäytyä ja pyysin antamaan sen jollekin enemmän tarvitsevalle. Näitä maksuosoituksia kuulema jää käsiin kun ihmiset tulkitsevat sen sosiaaliavuksi eivätkä halua ottaa vastaan.

Mietin asiaa hetken ja ilmoitin että laittaa sitten tulemaan sellaisen. Kiitos vaan.

Olenhan minä äitiyslomalla ja mieskin lomautettu, joten kai sitten kuulun kohderyhmään.. vaikka rahasta ei kyllä varsinaisesti tiukkaa ole.

Mutta missä siis nyt on ne köyhät lapsiperheet, joita kai täällä palstallakin aina välillä on hätää kärsimässä? Kun ei kerran apu kelpaa..

musta ap kuuluu kyllä nimenomaan tuohon kohderyhmään. olette vaan osanneet ilmeisesti asianne hoitaa siihen malliin, että ette koe olevanne köyhiä. mutta suuren suuret ei kai teidänkään tulot ole, joten ota vaan hyvällä mielellä vastaan mitä tarjotaan.

jostain syystä noiden lapsiperheavustusten kanssa tuntuu olevan ongelmana, että apu ja tarvitsijat eivät kohtaa... missähän vika?

Multakin MLL:N edustaja pari päivää sitten kyseli, että tiedänkö vähätuloisia lapsiperheitä, joille voisi tuon avustuksen antaa. Olenkin tässä jo jonkinmoisen listan laittanut nimiä, joita ehdotan tuen saajiksi. Tottakai tuollainen kannattaa ottaa vastaan, jos sitä tarjotaan!

No sitäpä tässä mietinkin, kun luulen että perheemme ei ole paikkakunnan pienituloisimpia. Ainakaan vielä kun saan palkkaa äitiyslomalla olosta ja mieskin ansiosidonnaista.

Onko ne joilla tekee tiukkaa jouluruokaostoksissa sitten kieltäytyneet tuosta avustuksesta että me sitten voidaan ostaa sillä jotain extraa vaikka pärjättäis kyllä ilmankin?

Kykkö mullekin kelpais. Vaikka mies onkin töissä niin palkka menee asumiseen ja laskut + ruoka menee mun kotihoidotuella.. Onneksi tulee veronpalautukset sopivasti joulun alla ;) Mutta en valita, itse olemme kotona oloni valinneet.

En mä kyllä oikein usko, että mun neuvolassa edes tiedetään että mikä meidän rahallinen tilanne on. Mistä ne esim sen tietäis, että mitä mun puolisoni tekee työkseen?

Sen ne kyllä tietää, että mä olen äitiyslomalla ja omaishoitajana :xmas:

Yhteistyössä