Kenelläkään toinen lapsi syntynyt aiemmin kuin esikoinen?

• Viestiketjun aloittaja "Odottaja"
  • Ensimmäinen viesti
"Odottaja"
Aina kuulee näitä "esikoiset menevät yliajalle". Meillä esikoinen syntyi 40+3 suunnitellulla sektiolla perätilan vuoksi. Ei osoittanut mitään syntymisen merkkejä. Oli sellainen olo, että tyyppi olisi köllötellyt masussa maailman tappiin.

Nyt siis toisen kanssa olen ensisynnyttäjä. Saisi jo tulla, viikkoja 39+3. Ei mitään merkkejä. Kuinkahan yleistä on, että toinen tulisi aiemmin kuin eka?

rairai
Olen lueskellut aiheesta paljon, ja tullut tulokseen ettei sillä juuri ole väliä onko eka vai toka. Jos eka menee yliaikaiseksi, on kuunelma erittäin todennäköistä että toinenkin menee. Vasta 3. ja 4. jne lapsien kohdalla olen huomannut tuon aikaisemman syntymisen yleistyneen. Eli voi olla että tulee ennen, tai sitten ei. Asiaan ei pysty vaikuttamaan :). Kyllä se varmaan juhannukseen mennessä tulee ;)

"vieras"
Esikoinen 41+6, seuraavana päivänä oltaisiin menty käynnistykseen, mutta lääkärin ronskimpi tutkimus käynnisti synnytyksen. Kuopus taas tuli ihan omasta halustaan jo 39+5, olin just edellisenä päivänä sanonut, että nyt olisi hyvä aika syntyä, kun kalenterissa ei ollut mitään suunnitelmia ja lapsihan totteli :D

halipupu harmaana
Aika mielenkiintoisesti muotoiltu otsikko, yleensä esikoinen syntyy ensimmisenä näin ainakin meillä. Esikoinen syntyi 8.8.04 ja viikkoja oli 40+3 ja kuopus syntyi 7.5.07 ja viikon etuajassa.

"emo"
Joo meillä esikko synty rv41+3 ( yliaikas kontrollin jälkeen ku tehtiin ronskimpi sisätutkimus tosin jouduttiin lopulta sektioon) ja nyt oottelen toista rv 40+1 ja eilen lekuri sano, et ei oo lähipäivinä tulossa..oon eläny toivossa et tää toinen tulis hieman aiemmin mut taitaa olla toive ajattelua..

nohhh
No varmaan aika monella. Eikä ne esikoisetkaan aina mee yliajalle, vaikka kaikki sitä minullekkin toitotti :D meidän esikoinen syntyi viikoilla 39+4, ihan ilman mitään ennakkovaroituksia. Yöllä vaan alko supparit, siitä alle vuorokausi niin oli vauva sylissä. En ees juuri ehtinyt kypsymään odotteluun.

meillä toka syntyi 2päivää ennen LA, vaikka neuvola povasi että menee yli reippaasti kuten esikoinen joka syntyi päivää ennen käynnistysaikaa(yliaikaisuus).

itse uumoilin että ei se toinen yli mene eikä menny.Vaikka muut oli toista mieltä.

:))
Esikoinen 40+3 käynnistyksellä, ei mitään merkkejä että olisi vielä lähtenyt syntymään ilman pillereitä. Kakkonen tuli omia aikojaan 39+2, merkkejä ilmassa 1,5vk jo ollut.

"vieras"
[QUOTE="emo";28552686]Joo meillä esikko synty rv41+3 ( yliaikas kontrollin jälkeen ku tehtiin ronskimpi sisätutkimus tosin jouduttiin lopulta sektioon) ja nyt oottelen toista rv 40+1 ja eilen lekuri sano, et ei oo lähipäivinä tulossa..oon eläny toivossa et tää toinen tulis hieman aiemmin mut taitaa olla toive ajattelua..[/QUOTE]

Tosikko?

Yhteistyössä