Kenelläkään kokemusta pintalaskimon tulehduksesta?

Eli allekirjoittanut sai n.kk sitten heti synnytyksen jälkeen vasempaan jalkaansa pintalaskimon tulehduksen.
Ensin tulehdus tuli sisäreidessä olevaan suonikohjuun, ensin ihan pieni patti kunnes levisi koko sisäreiteen,nyt tulehdus on sitten tosiaan ollut vuoroin nilkassa, sääressä, jalkapöydällä ja taas palasi reiteen.
Olen asian tiimoilta käynyt terkkarin lääkärillä ja ensiavussakin kun tuntuu että tulehdus ei hepota millään.
Lääkärit määränneet hirudoitfortea tai trombosol voidetta tulehduskohtiin mutta hirudoitista tuli aivan kauhea psoriaasiksen tapainen ihottuma ja trombosolia kun laitan tekisi mieli raapia jalka verille..
Kertokaa te joilla kokemusta, miten kauan tulehdus on kestänyt, miten olette itse sitä hoitaneet ja mistä on ollut apua?!
Kiitos etukäteen jos edes joku osaisi kertoa

Ootko sä saanut minkäänlaisia hoito- ohjeita kotiin noiden käyntiesi tiimoilta? Mitä he ovat sinulle sanoneet?

Oletan, että olet tietoinen siitä, että sun kannattaa liikkua mahdollisimman paljon kipua vasten. Siten ennaltaehkäiset mahdollista syvän laskimotukoksen riskiä. Ja minun käsittääkseni esim. Trobosolia käytettäessä tulee juuri tuota kutinaa, koska aine vaikuttaa verenkiertoa stimuloivasti. Käytätkö rinnalla tulehduskipuläkkeitä? Eihän sulla ole ollut kuumetta tämän kaiken aikana? Jos on, niin silloin rivakasti lääkäriin.

Oman aikansa paraneminen ottaa, mutta jos menee jo toiselle kuukaudelle eikä tilassa ole tapahtunut muutosta, niin sitten lääkärille näytille. Tsemppiä!

Kuulemma ihan normaalisti liikkumista, oman voinnin mukaan. Tällä hetkellä kävely on linkuttamista kun tuntuu että suoni repeää.. Paljon joudun istumaan kun tuo kk ikäinen poika jota joutuu syöttämään.
Lääkärin mukaan syvän tukoksen riskejä ei minulla synnytystä lukuunottamatta pitäisi olla.
Tulehduskipulääkettä sain mutta en ole sitä syönyt koska acutan lekuri oli sitä mieltä että sitä ei kannata syödä kipu ole kova, enkä imettämisenkään takia sitä haluaisi joka päivä kuurina syödä. Kuumetta minulla ei onneksi ole ollut.

Kuulemma ihan normaalisti liikkumista, oman voinnin mukaan. Tällä hetkellä kävely on linkuttamista kun tuntuu että suoni repeää.. Paljon joudun istumaan kun tuo kk ikäinen poika jota joutuu syöttämään.
Lääkärin mukaan syvän tukoksen riskejä ei minulla synnytystä lukuunottamatta pitäisi olla.
Tulehduskipulääkettä sain mutta en ole sitä syönyt koska acutan lekuri oli sitä mieltä että sitä ei kannata syödä kipu ole kova, enkä imettämisenkään takia sitä haluaisi joka päivä kuurina syödä. Kuumetta minulla ei onneksi ole ollut.
Ok, sitten annetuilla ohjeistuksilla vain eteenpäin. Ja mahdollisuuksien mukaa yrität vain liikkua, otat sitä omaa aikaasi siihen. Jo se, että pidät kinttuja ylhäällä ja vaikka ns. polkupyöräilet, auttaa. Oma aikansa siihen menee eli on vielä kipeä mutta uskoisin, että ne pahimmat viikot kivun suhteen ovat sulla jo takana.

Yhteistyössä