Kenelläkään keittiössä 2 kpl astianpesukoneita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teitte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

teitte

Vieras
Keittiöremonttia suunnitellaan ja sisustaja- Markon ohjelmassa oli mahtava idea laittaa keittiöön kaksi astianpesukonetta.

Toisessa aina puhtaat ja toiseen voi samalla latoa likaisia.
Onhan se hölmöä tavallaan kierrättää niitä sieltä kaapin kautta, kun meilläkin arkikäytössä ne samat astiat aina pyörii.
Poistuisi yksi työvaihe kokonaan.

Mitäs luulette, olisiko toimiva systeemi?

Tilaa meidän keittiössä on toisellekin, ja säästyy hiukan kaappitilaa muulle kun astioille ei niin paljon tarvitse varata.

Miks ne puhtaat ei voi olla kaapeissa?
Ihan älytöntä, ellei kyseessä ole oikeasti joku MEGA perhe!
Meillä laitetaan ruokailun jälkeen likaset koneeseen ja illalla kone pyörimään.
Aamulla kone tyhjennetään kaappiin.
Meillä on kerran tippunu täys hylly astioita lattialle, kun taapero avasi koneen. Sieltä tuli ylähylly alas.
Ja siis tiskit oli kuivumassa. En vois kuvitella mitään ylimääräisiä astioita meillä koneessa. JA kyllä mielummin sen koneen tilalle ottaisin kaapin astioille. Yksi kone riittää

Tunnen yhen perheen joka hankki kaks astianpesukonetta. Niillä vaan kävi niin että molemmis koneis oli likasiaa ja välillä oli likasia ja puhtaita sekasin ja lopulta ne hävitti sen toisen koneen.

• Tykkää
Reactions: Salla07
Jos ei olisi tilasta ja rahasta puutetta, niin voisin laittaakin kaksi tiskikonetta. Nyt ärsyttää, kun kukaan ei ole vaivautunut tyhjentämään konetta ja likaiset astiat täyttävät tiskialtaan ja työtasot.

[QUOTE="sasa";28593147]Miks ne puhtaat ei voi olla kaapeissa?
Ihan älytöntä, ellei kyseessä ole oikeasti joku MEGA perhe!
Meillä laitetaan ruokailun jälkeen likaset koneeseen ja illalla kone pyörimään.
Aamulla kone tyhjennetään kaappiin.
Meillä on kerran tippunu täys hylly astioita lattialle, kun taapero avasi koneen. Sieltä tuli ylähylly alas.
Ja siis tiskit oli kuivumassa. En vois kuvitella mitään ylimääräisiä astioita meillä koneessa. JA kyllä mielummin sen koneen tilalle ottaisin kaapin astioille. Yksi kone riittää[/QUOTE]

Huh, olipas jotenkin aggressiivisen oloinen tuo viestisi. :)
Mulla ei ehkä ihan noin paljon herätä tunteita tämä asia.

Teen meidän perheelle sopivaa keittiötä, sellaisen minkä minä haluan ja mikä sopii meidän arkeemme.

Mun mielestä se oli ideana loistava, uskon että sopisi meille hyvin.

Onko muilla kokemuksia tai veikkauksia?

Me mietittiin samaa jo ennen tuota Markon ohjelmaa... mut tultiin kyl siihen tulokseen, ettei siinä oo järkee. Vaikka meillä on 6 henkinen perhe niin en näe toisen konetta hankkimista kaappitilan kustannuksella järkeväks. Meillä ei nytkään kone pyöri ku joka toinen ilta. Aamulla puhtaat kaappiin/pöytään ja sitä mukaa kun likaantuu takasin koneeseen.

[QUOTE="Sari";28593202]Jos ei olisi tilasta ja rahasta puutetta, niin voisin laittaakin kaksi tiskikonetta. Nyt ärsyttää, kun kukaan ei ole vaivautunut tyhjentämään konetta ja likaiset astiat täyttävät tiskialtaan ja työtasot.[/QUOTE]

Minäkin olen ajatellut tätä puolta, eli kun ne astiat on koneessa niin isommat lapset voivat ottaa niitä puhtaita sieltä ja laittaa itse likaiset sinne koneeseen.

En usko, että meillä toimisi järkevästi, meillä on hyvin erilaisia astioita pesussa päivittäin, joskus on enemmän isoja astioita, joskus lasia, joskus kahviastioita. Ei ne menisi tasaisesti.

[QUOTE="vieras";28593214]Me mietittiin samaa jo ennen tuota Markon ohjelmaa... mut tultiin kyl siihen tulokseen, ettei siinä oo järkee. Vaikka meillä on 6 henkinen perhe niin en näe toisen konetta hankkimista kaappitilan kustannuksella järkeväks. Meillä ei nytkään kone pyöri ku joka toinen ilta. Aamulla puhtaat kaappiin/pöytään ja sitä mukaa kun likaantuu takasin koneeseen.[/QUOTE]

Mä luulen että moni on pohtinut samaa sen ohjelman jälkeen. :)

Meillä ei tosiaan se kaappitila ole olennainen asia, tilaa on laittaa kaappia niin paljon kuin tarvitaan, se ei meidän tilanteessa ole olennainen asia.

Uskon että tuo tosiaan toimisi ihan hyvin jos aamulla aina purkaa ja illalla päälle.

Meillä ei tuo aamupurku vain onnistu ja ollaan niin huonomuistisia, ettei kuitenkaan muisteta laittaa illalla konetta pyörimään tarpeeksi aikaisin, että ehtii pesemään ennen nukkumaanmenoa.

Eli ehkä se sopii vaan meille huonomuistisille. :)

Minun mielestäni idea on hyvä. Meille ei pienen keittiön vuoksi onnistu, mutta ideaalitilanteessa varmasti harkitsisin meillekin tuota vaihtoehtoa ihan vakavissani.

Mä en oikein usko että tuo toimisi... se puhtaiden kone ei varmaan ehtisi tyhjentyä ihan tyhjäksi asti ennenkuin likaisten kone pitäisi jo laittaa pyörimään ja sitten onkin kaksi puhtaiden konetta ja pöytä taas täynnä likaisia astioita. :D Sitäpaitsi toinen kone veisi tilan yhdeltä kaapilta, mikä olisi todennäköisesti paljon tarpeellisempi ratkaisu.

Jos tiskiä tulee hirveästi niin hankkisin jonkin nopean teollisuuskoneen, äkkiähän sen kaappiin tyhjentää.

Olen ulkomailla asunut joitain kuukausia asunnossa, jossa oli kaksi pienempää astianpesukonetta. Sopi meille (4 henkinen perhe) ihan loistavasti. Kyseisessä keittiössä oli suomalaisiin keittiöihin verrattuna vähän laskutilaa ja toisaalta koneet olivat pienempiä, joten pestiin pari pienempää koneellista päivittäin. Ei jäänyt likaisia astioita koneeseenkaan odottelemaan koneen täyttymistä.

Minä vähän epäilen että toimisko se oikeasti? Ettei kävis just noin kuin joku kirjoitti että sitten on puhtaat ja likaiset astiat sekaisin koneessa...

Niinpä. Sen kun tietäisi. :)

Tietenkin sitä joutuisi myöskin tyhjentämään, ei siitä kokonaan pääse, mutta meillä ei nykyään mahdu esim. uunivuoat ja isommat salaattikulhot ym. isot koneeseen, mikä tarkoittaa ruokailun jälkeen joko käsinpesua tai sitten astiavuorta tiskipöydällä.
Inhoan käsintiskaamista. :(

Keittiöremontin myötä meidän keittiö myös avautuu olohuoneeseen, joten tiskivuoret näkyy aiempaa paremmin.

Hankalaa. :(

Minä vähän epäilen että toimisko se oikeasti? Ettei kävis just noin kuin joku kirjoitti että sitten on puhtaat ja likaiset astiat sekaisin koneessa...

Varsinkin jos lapset (ja mies) myös osallistuvat koneen täyttöön :)

Ja me tosiaan mietittiin sitä, että likasia tulee nopeempaa tahtia ku puhtaita koneesta tulee poistettua kun ei sitä joka päivä samoilla astioilla tehdä ruokaa, syödä jne... Sitten olis taas likasia odottamassa koneeseen menoa tai ne puhtaat pitäis kuitenkin nostaa pois koneesta kaappiin.

Me mietittiin tuota samaa pari vuotta sitten kun rakennettiin talo. Luovuttiin ajatuksesta koska keittiöstä ei löytynyt toiselle tilaa. Jos tila ei olisi ollut ongelma niin varmasti oltais otettu 2 konetta.

Meillä ei tosiaan toimi tuo neuvo, että aina aamulla tyhjennetään kone. Aamuisin on niin kiire, että ei siinä mitään astianpesukoneita tyhjennellä. Ja ei, en aio sen takia herätä aikaisemmin.

Tunnen yhen perheen joka hankki kaks astianpesukonetta. Niillä vaan kävi niin että molemmis koneis oli likasiaa ja välillä oli likasia ja puhtaita sekasin ja lopulta ne hävitti sen toisen koneen.

Näin mä luulen että siinä tulisi käymään tuon ajatuksen kanssa että astioita ei tarvitsisi laittaa koneesta kaappiin ja sieltä ottaa käyttöön.

Mutta kaksi konetta voisi olla silti OK tietyissä tilanteissa, jos koneet tyhjentää kuitenkin kaappeihin. Nimittäin meillä olisi joskus tarvetta pestä enemmänkin kuin yksi koneellinen astioita kerralla, ja olisi kiva jos toisen koneen ollessa täynnä ja peseytymässä voisi siihen toiseen latoa ne ylijäävät ja koneen käynnissä ollessa tulevat likaiset astiat. Inhoan likaisia astioita tiskipöydällä. Niinpä tuleekin usein pestyä vajaita koneellisia, koska usein jos odottaa koneen täyttymistä niitä astioita likaistuu niin paljon ettei ne mahdu sinne koneeseen. Ja osa jää odottelemaan seuraavaa pesuvuoroa.

Jos rahasta ja tilasta ei olisi puutetta niin laittaisin keittiöön sekä kaksi astianpesukonetta että kaksi uunia. Monissa amerikkalaisissa sisustuslehdissä on keittiöissä kaksi uunia jolloin voi valmistaa samalla useampaa uuniruokaa (jotka vaativat erilaisen lämpötilan jne.), vaikkapa jotain paistia ja kermaperunoita jne. Miellä on kyllä uunin päällä uunin levyinen mutta hieman matalampi mikro jossa on myös grillivastukset. Sillä voi kyllä rajoitetusti tehdä myös ns. uuniruokia.

[QUOTE="vieras";28593457]Toisen uunin minäkin ottaisin mielelläni ja sellaisen lämpölaatikon, jossa voisi pitää lautasia tai ruokavuokia lämpimänä.[/QUOTE]Kaksi uunia on kätevät kun leipoo paljon tilauksiin kuten ite teen ja leivinuuni siihen lisäksi niin saa isoja määriä helposti paistettua.

Mä oisin halunnut meille sen kaksi konetta ja keittiörempan aloituskin (ja koko keittiön tilaus) venyi viikolla, kun en halunnut siitä toisesta koneesta luopua ja pyörittelin niitä paloja viimeiseen asti, että olisin sen toisen koneen saanut mahtumaan, mutta sit oli vaan luovuttava.

Edelleen olen sitä mieltä, että jos tästä muutetaan johonkin, niin seuraavaan keittiöön tulee kaksi konetta. Ja tunnen perheitä, joissa on kaksi konetta ja joissa se toimii hyvin.

Musta olis niin hienoa, että kun mäkin teen kerralla usempaa ruokaa useammalla kattilalla, vuoalla ja yleensä samallaleivonkin jotain, niin saisin kaikki tykötarpeet koneisiin kerralla, ja sitten pitäis pestä käsin vain ne oikeasti käsin pakosti pestävät. Sellaista arjen luksusta.

Meille tulee kaksi tiskikonetta. Meillä on 4 henkeä ja tiskikone pesee kaks-kolmekertaa päivässä, joten ne samat astiat nostellaan edes takaisin kaks-kolmekertaa päivässä kaappiin - pöytään ja koneeseen. Vielä en osaa sanoa toimiiko. Magneettilaput ajattelin laittaa tiskikoneeseen missä lukee puhtaat ja likaiset. Lapsetkin ylettyvät sitten itse ottamaan astioita, kaappiin eivät vielä ylety ainakaan viiteen vuoteen.

Meille tulee kaksi tiskikonetta. Meillä on 4 henkeä ja tiskikone pesee kaks-kolmekertaa päivässä, joten ne samat astiat nostellaan edes takaisin kaks-kolmekertaa päivässä kaappiin - pöytään ja koneeseen. Vielä en osaa sanoa toimiiko. Magneettilaput ajattelin laittaa tiskikoneeseen missä lukee puhtaat ja likaiset. Lapsetkin ylettyvät sitten itse ottamaan astioita, kaappiin eivät vielä ylety ainakaan viiteen vuoteen.

Onks teillä jotenkin pieni kone vai pesettekö joka ruuan jälkeen erikseen melkein tyhjän koneellisen?

Ihmettelen vaan kun meillä on 4 lasta ja 2 aikuista ja me pestään koneellinen joka toinen päivä. Lapset on vielä kotona niin lähes joka päivä syödään 5 kertaa kotona. Paistinpannut ja kattilat kyllä pesen aina käytön jälkeen, että ne ei vie tilaa koneesta.

Meillä muuten aamulla esikoinen 7v auttaa koneen tyhjentämisessä, laittaa paikoilleen aseet (ei leikkuuveitsiä) ja muovikipot :) tykkää hommasta ja siitä, että saa auttaa.

Sitten kun itse joskus töihin lähden mietin varmaan uudestaan tuon kone asian kun ei aamulla niin aikaa ole tyhjentämiseen...

Yhteistyössä