Kenellä muilla riesana migreeni?

Ja kertoisitteko hiukan että mitä oireita teillä tulee ja kestääkö miten kauan jne....? :whistle:
Mulla tulee näkökenttään sahalaitakuvioita jne...
Kiva kun tänään töissä iski migreeni ja tuntu että taju lähtee aina kun piti päätä alaspäin laittaa,oksensin myös muutaman kerran.
Tuleeko teillä puutumisia mihinkään?
 
ei lääkkeitä ei vaivaa enää
Vielä 10 vuotta sitten en tajunnut, että ruoassa on niitä aineita, mistä tulee, siis aina siihen lisättynä:
http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/patologi.html
 
*
Pahimmillaan mulla on puutunut toisen käden sormet ja oksentaminen on ollut se "huipennus", minkä jälkeen olo on helpottanut ja sitten tullut todella kova väsymys, ollut pakko nukkua. Auroja en ole nähnyt koskaan.
Mulla on tänään ollut migreeni lähellä-kävin hierojalla ja se laukaisi tämän päänsäryn joka on kestänyt koko päivän, lääkkeitä olen popsinut aina kun tuntuu että särky pahenee. Eivät ne vie kipua kokonaan pois, mutta pystyy olemaan.
Voi kestää monta päivää, etenkin kun tämä tällä kertaa johtuu jumiutuneista lihaksista selässä, niskassa ja hartioissa. Hierontapöydällä tuntui että oksennan kohta...
 
Mulla tulee kans tuohon näkökenttään sahalaitaa ja puutuminen alkaa sormista ja kohta on koko käsi puutunut ja aina tuo oikea käsi. Sitten iskee se päänsärky ja kestää pitkään. Seuraavana päivänäkin pää hellänä. Joskus myös oksennan. :$
 
:wave: Jos ehdin ottaa ajoissa täsmälääkettä niin kestää noin 4h, ilman voi kestää vuorokauden.
Oireina tuskallinen päänsärky, pahaolo+usein oksennukset, valonarkuus, ääniherkkyys, puhe sotkeutuu ja näkö sumenee. Hirveä väsymys ja haukottelu, vapina. Sahalaitoja ei ole ollut kun pari kertaa synnytyksen jälkeen. Kohtauksen mentyä väsyttää edelleen kauheasti ja pakko saada suolaista syötävää.
Mulle on kerran iskeny kesken työpäivän ja se oli helvettiä kun ei ollut migreenilääkettä eikä päässy pimeään huoneeneen makaamaan.

Mulla on selvästi kiertoon liittyvä, joskus iskee muulloinkin.
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
:wave: Jos ehdin ottaa ajoissa täsmälääkettä niin kestää noin 4h, ilman voi kestää vuorokauden.
Oireina tuskallinen päänsärky, pahaolo+usein oksennukset, valonarkuus, ääniherkkyys, puhe sotkeutuu ja näkö sumenee. Hirveä väsymys ja haukottelu, vapina. Sahalaitoja ei ole ollut kun pari kertaa synnytyksen jälkeen. Kohtauksen mentyä väsyttää edelleen kauheasti ja pakko saada suolaista syötävää.
Mulle on kerran iskeny kesken työpäivän ja se oli helvettiä kun ei ollut migreenilääkettä eikä päässy pimeään huoneeneen makaamaan.
Mulla on hyvin samantapaista, tosin tällainen helpotti lapsen saamisen jälkeen. Nykyään on vaan migreenityyppinen särky joka lääkkeistä huolimatta voi kestää useita päiviä ja olla pahimmillaan aamulla herätessä.
 
-mila
Sain ensimmäisen reseptin migreenilääkkeeseen kun oli 2,5-vuotias ja oireet ovat edelleen melko samat jo kuin silloin. Oksentaminen, kyvyttömyys kestää mitään liikettä, ääniä tai hajuja. Lämmönsäätelykyky menee sekaisin. Esim. Jos minulla olisi nyt kohtaus, laittaisin lämmöt pois makuuhuoneesta ja ikkunan auki vaikka pakkasta lähes 20. Aurallisia migreenejä minulla ei onneksi ole, koska olen lukenut että se lisää riskiä halvauksiin. Kohtaus kestää yleensä vuorokauden.
 
Kutistunut
Mulle tulee migreeni jos syön liikaa juustoa, pähkinöitä tai suklaata. Punaviini laukaisee kans, mutta onneks en tykkää siitä.

Näkökenttään ilmestyy kirkkaita palloja ja sahalaitaa. Pää on julmetun kipee ja oksettaa. Toipumiseen menee viikko.
 
esimerkiksi?
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Mulle tulee migreeni jos syön liikaa juustoa,
Mulle tulee vain sellaisesta juustosta, mihin on lisätty aromisuolaa tai pansuolaa, siinä on se proteiinihydrolysaatti:
http://www.juustomestarit.fi/julia17/info.htm

 
Miulla lähtee näkö en nää ku lyhkäselle matkalle ja sillo o autolla ajo kielletty, mut nykyään harvoin ku avun oon saanu vyöhyketerapiasta, jossa käyn joka kuukausi, ennen kävin tiheämmin mut en enää.
 
Aurallinen migreeni: näköhäiriöitä, tasapainohäiriöitä, ongelmia puheentuottamisessa (ts. ei löydy sanat ja keskittyminen tosi hankalaa), pahoinvointi, puutumista...

Pahimmat kohtaukset on olleet pari päivää niin että jo ekan päivän iltana oon ollu kipupiikillä ja mukamas on mennyt ohi, mut seuraavana yönä alkanu taas :headwall: Nyt mulla on lääkityksenä imigran-injektio ja se auttaa, jos pääsen lepäämään myös.
 
Välillä tulee aurallisena ja välillä ihan puun takaa. Mm. näköhäiriöt ,käden puutuminen on aika tavallisia aurallisessa. Kävipä kerran niinkin, että menetin hetkeksi puhekykyni. Yritin sanoa jotain miehelle ja kuulin kyllä että puhuin ihan höpönlöpöä (lähinnä jokelsin) mutten vaan pystynyt puhumaan oikein. Sitten pyörryin ja kun heräsin niin alkoi migreeni... :xmas:

Kohtausten aikana särkee pirusti päätä ja oksennan sisuskaluni pihalle. Kohtaukset kestävät 12h-2vrk. :headwall:
 
suklaan sokeri?
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
suklaata.
Suklaasta tulee mullakin, jos siinä on luomusokeria tai intiaanisokeria ja se taas johtuu siitä että niissä on glysiiniä ja glutamiinihappoa. Makeutetusta luomujogurtistakin se sit tulee ja kaikesta, missä on käytetty ruokosokeria:
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1987

 
vierailija
Aurallinen migreeni: näköhäiriöitä, tasapainohäiriöitä, ongelmia puheentuottamisessa (ts. ei löydy sanat ja keskittyminen tosi hankalaa), pahoinvointi, puutumista...

Pahimmat kohtaukset on olleet pari päivää niin että jo ekan päivän iltana oon ollu kipupiikillä ja mukamas on mennyt ohi, mut seuraavana yönä alkanu taas :headwall: Nyt mulla on lääkityksenä imigran-injektio ja se auttaa, jos pääsen lepäämään myös.
Ergotamiini on perinteisesti homeisesta viljasta eristettyä ainetta, eikö? Injektiona ---siis täytyy käydä piikillä erikseen? En ole koskaan käyttänyt migreeninestoläkkeitä, vaikka ne on neljä kertaa määrätty - ilman olen aina selvinnyt. Onkohan joku tulkinnut, että ne sopis mulle, kun en ole koskaan valittanut niistä?

http://spc.fimea.fi/indox/nam/html/nam/humspc/2/733462.pdf

MIKSI siinä tablettivalmisteessa on noin paljon fosfaattia? Se apuaineissa mainittu lista on tietääkseni pitoisuusjärjestys, et ekana merkattua on eniten...?
 
vierailija

Yhteistyössä