Kenellä kokemuksia kodin ulkopuolisesta unikoulusta?

Minulla nyt 7kk tyttö ja juuru äskettäin pidettiin unikoulua. Saatiin neukusta ohjeet tassuhoitoon.. Viikko tassuteltiin ja nyt nukutaan yöt läpeensä 21-05 sittn maito ja jatketaan unis vielä 07-08 asti. Ideanahan on pitää kättä lapsen vartalolla niin kauan että rauhoittuu ja sitten lähteä pois huoneesta/ antaa lapsen nukahtaa itsekseen.. Hyvin tosian onnistui, mutta ennen kuin itse olin suht virkku en suostunut edes harkita unokoulua... Onnea koulutukseen :)
 
Me kokeiltiin MLL:n tassutteluohjeita kun poika oli 6kk.
Saatiin niistä apua nukahtamistilanteeseen, aiemmin poika nukahti vain syliin tai liikkuviin vaunuihin (pienempänä ).
Öisiin hulinoihin ei ole ollut apua tassuttelustakaan. Nyt poika 9kk, edelleen hemmetin rikkonaiset yöt. Rauhoittuu hetkeksi tassuttelusta, saattaa älähtää itkuun taas heti vartinkin päästä.
 
Meillä koitettiin ensin itse ja sitten tuli unitäti kotiin ohjaamaan ja ratkomaan avuksi ongelmaa. Poika ei yhtään tykkää tassuttelusta ja piti sitten keksiä muita juttuja. Meillä lähdettiin siitä että 6kk oppi sänkyynsä, 8kk sairasteli ja siihen kaatui se opittu ja taas alusta koko homma, ei vaan alkanu sujua ja pyydettiin apua. Ongelmana oli iltanukahtaminen ja jossain määrin yöheräily+valvominen. Ja itsekseen ei oppinut nukahtamaan, nyt taapero ja edelleen nukutetaan, on sentään saatu oikealle tolalle se nukahtaminen ja yöhulinat.
 
Kiitoksia vastauksista!
Jos jollakulla on kokemuksia kodin ulkopuolisesta unikoulusta, niin mieluusti myös sellaisia viestejä...Mm. miten unikouluun hakeuduttu+toteutettu, oliko koulutuksesta apua kotioloissa jne...
 

Yhteistyössä