Kenellä kodin turvapalvelu käytössä - miten toimii?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turvaa kotiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turvaa kotiin

Vieras
Saatiin tarjous yhdeltä turvallisuusfirmalta ja harkitaan vakavissamme sen ottamista. Palveluun on liitetty murtohälyttimet ja palohälyttimet, jolloin myös lemmikit ja lapset turvataan. Ovihälytykset voi laittaa päälle, kun on itse kotona sisällä, mikä toisi turvaa, kun mies on reissussa. Hälyttimessä on myös turvanappi, jolla voi laittaa hälytyksen suoraan vartijoille.

Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta murto- ja/tai palohälytys -järjestelmästä. Tuleeko paljon vääriä hälytyksiä? Kuinka paljon on kk-maksu? Oletko ollut tyytyväinen systeemiin? Onko siinä jotain huonoja puolia?

Meillä on ollut nyt pari vuotta ja pois ei annettaisi. Vääriä hälytyksiä tullut pari kertaa, kun lapset ei ole muistanu hälytystä ja menneet "väärästä" ovesta sisään. Palohälytyksiäkin tullut pari kertaa kun keittiössä ruoka kärissyt vähän liikaa :D Mutta näistä ei ainakaan verisurella tule lisämaksuja, siis vääristä hälytyksistä. Kuulemma ei saa olla kynnystä hälyttää heitä tai siis laskun pelossa jättääkin hälyttämättä vaikka tarvetta ehkä olisikin.
Me ollaan paljon reissussa viikonloppuja ja kesäisin ei kotona olla juuri ollenkaan, niin ollaan koettu tämä järjestelmä hyväksi. Jos esim syttyisi tulipalo, niin hälytys menee suoraan heille ja he hälyttävät palokunnan paikalle ja sama juttu jos murtovarkaita talossa, niin automaattisesti vartijat tulee paikalle.
Ja jos esim. minulle sattuisi jotain, niin lapsi helppo opettaa painamaan hälytysnappia, jolloin vartijat tulevat paikalle heti ja soittavat lisäapua tarpeen mukaan. Ja täällä niitä kuuromykkäsokeita-kaupustelijoita käy tämän tästä, niin lapsillakin turvallisempi olo olla kotona, kun tietävät, että voivat hälyttää helposti ja nopeasti apua jne.
En muista nyt tarkkoja summia, mutta oiskohan noin 30€/kk ja se paketti(kamerat, ovihälyttimet, summerit, palohälyttimet jne) niin olikohan ne jotain 800€. Riippuu niin paljon mitä itse haluaa siihen "pakettiin".

Kuulostaa ihan toimivalta systeemiltä.

Oletteko pitäneet hälytystä päällä myös kun olette itse nukkumassa? Onko ollut vielä mitään huoltotarvetta? Jos tulee väärä hälytys, esim. tuon väärästä ovesta sisään menon takia, niin voiko sen kuitata helposti vääräksi, vai tuleeko vartija aina paikalle (vai soittaako ensin varmistussoiton)?

Meillä on ollut nyt n. Vuoden ja en enää ilman olisi.

Meillä laitetaan aina hälytys yöksi, päivisin kun ollaan pois laitetaan hälytys. Voidaan myös puhelimen kautta laittaa häly päälle tai pois ja nähdään mikä on esim lämpötila talossa.

Vuoden aikana tullut n. 5-10 hälytystä kissojen takia, mutta siinä ovat kuvasta nähneet että kissa siellä taas riehuu. Soittavat siis aina puhelimeen samantien.

Mutta verisure on huippu ja ihana olla poissa kotoaki ku tietää että häly menee heti jonnekkin tietoon jos vaikka tulipalo sattuu, ei tarvi miettiä ja pelätä

Meillä on ollut nyt n. Vuoden ja en enää ilman olisi.

Meillä laitetaan aina hälytys yöksi, päivisin kun ollaan pois laitetaan hälytys. Voidaan myös puhelimen kautta laittaa häly päälle tai pois ja nähdään mikä on esim lämpötila talossa.

Vuoden aikana tullut n. 5-10 hälytystä kissojen takia, mutta siinä ovat kuvasta nähneet että kissa siellä taas riehuu. Soittavat siis aina puhelimeen samantien.

Mutta verisure on huippu ja ihana olla poissa kotoaki ku tietää että häly menee heti jonnekkin tietoon jos vaikka tulipalo sattuu, ei tarvi miettiä ja pelätä

Pitääkö tässä olla joku uudenmallinen älypuhelin, vai toimiiko tuo lämpötilan näyttö jne. peruspuhelinmalleilla?

Ymmärsin, että systeemi tarkkailee myös kosteutta. Onko koskaan tullut hälytystä liiallisen kosteuden takia esim. saunomisen jälkeen vai hälyttääkö se ylipäätään sen takia?

[QUOTE="aapee";27937614]Kuulostaa ihan toimivalta systeemiltä.

Oletteko pitäneet hälytystä päällä myös kun olette itse nukkumassa? Onko ollut vielä mitään huoltotarvetta? Jos tulee väärä hälytys, esim. tuon väärästä ovesta sisään menon takia, niin voiko sen kuitata helposti vääräksi, vai tuleeko vartija aina paikalle (vai soittaako ensin varmistussoiton)?[/QUOTE]

Vartija soittaa heti kun hälytys tulee. Meniköhän n.10sek kun puhelin on aina soinut. Ja jos olemme itse paikanpäällä ja kaikki ok, niin kuitataan hälytys sillä (pari salasanaa pitää vain tietää ;)) Vartijat lähtee heti tulemaan kun hälytys tulee ja kääntyy takaisin, jos tarvetta ei ole. Kuorihälytys on meillä öisin päällä. Autotalli on yhdistetty samaan järjestelmään, joten senkin vuoksi hälytykset on aina öisin päällä. Autotalli siis erillään talosta. Kerran on huollettu, vaihdettu yks laite uuteen. Tämä on kyllä helppo ja huoleton, kun ei tarvitse itse edes muistaa palohälyttimistä pattereita vaihtaa :)
Meillä ei tule kotielämimistä hälytyksiä, kun kameroihin saa laitettua että ei ota esim. alle 10kg:sta hälytyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä on;27937700:
Vartija soittaa heti kun hälytys tulee. Meniköhän n.10sek kun puhelin on aina soinut. Ja jos olemme itse paikanpäällä ja kaikki ok, niin kuitataan hälytys sillä (pari salasanaa pitää vain tietää ;)) Vartijat lähtee heti tulemaan kun hälytys tulee ja kääntyy takaisin, jos tarvetta ei ole. Kuorihälytys on meillä öisin päällä. Autotalli on yhdistetty samaan järjestelmään, joten senkin vuoksi hälytykset on aina öisin päällä. Autotalli siis erillään talosta. Kerran on huollettu, vaihdettu yks laite uuteen. Tämä on kyllä helppo ja huoleton, kun ei tarvitse itse edes muistaa palohälyttimistä pattereita vaihtaa :)
Meillä ei tule kotielämimistä hälytyksiä, kun kameroihin saa laitettua että ei ota esim. alle 10kg:sta hälytyksiä.

Meillä ne hälytykset kissoista tulee siksi kun ne riehuu ja hyppiessään esimerkiksi heilauttavat tuoleja.

Aapee kyseli kosteudesta, ei ole koskaan saunasta hälyttänyt vaikka ollut koko kämpänkin lasit huurussa joskus.

AI, meillä on aina kun ollaan kotona ulko-ovikin lukitsematta... :) JOskus on yötkin niin ettei muisteta lukita. Ja joskus varasto on lukitsematta ja onpa ollut muutaman kerran autokin ovet auki. Onneksi ei ole sattunut mitään, toisaalta asutaan pienehkössä kylässä mutta varkaitahan on kaikkialla...

[QUOTE="vieras";27937850]AI, meillä on aina kun ollaan kotona ulko-ovikin lukitsematta... :) JOskus on yötkin niin ettei muisteta lukita. Ja joskus varasto on lukitsematta ja onpa ollut muutaman kerran autokin ovet auki. Onneksi ei ole sattunut mitään, toisaalta asutaan pienehkössä kylässä mutta varkaitahan on kaikkialla...[/QUOTE]

Haluatte siis oppia kantapään kautta? Varkaathan etsivät juuri rauhallisia lintukotoja ja nykyään trendi mennä taloon sisälle asukkaiden nukkuessa. Meidän sukulaisille kävi näin.

Minua pelottaa täällä kiertelevät romanikerjäläiset ja muut huumehörhöt. Työkaverin taloon oli murtautunut näitä romanian romaneja. Taidetaan hyväksyä tarjous.

meillä ollut verisure nyt pari vuotta.hyväksi ollaan todettu.kesäisin ollaan paljon poissa, ei tarvitse naapureita hätyytellä ,ja soitella, onko kotona kaikki ok. suosittelen!!!

Miten onnistuu sellainen toiminto, jos laitan 'kuorihälytyksen' päälle nukkumaan mennessä ja kun mies saapuu yövuoron jälkeen aamulla kotiin. Alkaako hälyttämään? Vai ehtiikö mies kytkeä hälyn pois päältä ulkoa käsin jotenkin?

Verisure on meilläkin käytössä. Vääriä hälytyksiä ei ole tullut koskaan. Sisään tultaessa koodilaite piipittää sen verran kovalla äänellä, ettei mitenkään voi unohtaa näppäillä koodia tai näyttää avaimenperää sille. Sekin on muuten loistojuttu, tuo avaimenperä. Kotoa lähtiessä ei tarvitse kuin näyttää sitä laitteelle ja hälyt menee päälle. Erittäin vaivatonta minun mielestä.

Näissä hälytinasioissa kannattaa olla viisas etukäteen. Suuri osa ihmisistä laittaa hälytinjärjestelmän vasta sitten, kun kertaalleen on kotiin jo murtauduttu.

[QUOTE="aapee";27939989]Miten onnistuu sellainen toiminto, jos laitan 'kuorihälytyksen' päälle nukkumaan mennessä ja kun mies saapuu yövuoron jälkeen aamulla kotiin. Alkaako hälyttämään? Vai ehtiikö mies kytkeä hälyn pois päältä ulkoa käsin jotenkin?[/QUOTE]

Siinä on sellainen varoaika, että ehtii hyvin laittaan lätkällä hälytyksen pois. Meillä juuri näin, kun mies tekee yötyötä.

Mies tykkää kun meillä on tuo, kun hän on itse paljon öitä pois kotoa.

Entäs lapset? Muistavatko käyttää hälytintä? Meillä on ekaluokkalainen ja pelkään, ettei muista ottaa sitä pois päältä kotiin tullessaan. Ja osaako laittaa kuorihälytyksen itse päälle, kun on kotona yksikseen iltapäivällä?

[QUOTE="aapee";27940066]Entäs lapset? Muistavatko käyttää hälytintä? Meillä on ekaluokkalainen ja pelkään, ettei muista ottaa sitä pois päältä kotiin tullessaan. Ja osaako laittaa kuorihälytyksen itse päälle, kun on kotona yksikseen iltapäivällä?[/QUOTE]

Ei sitä voi olla muistamatta kun se huutaa sen verran kovaa kun avaa oven. Jos sen siinä "unohtaa" niin jo on ihme.

Ja eipä siinä ole kuin että painaa yhtä nappulaa ja näyttää lätkää, tai vaihtoehtoisesti painaa nappulaa ja sen jälkeen näppäilee oman pinkoodin. Lapsille tuo lätkä varmaan helpoin, itsellenikin.
Se on kuitenkin aina kotiavaimen kanssa samassa nipussa ja aina kun oven avaa, alkaa piippaus ja avaimet jotka jo kädessä, siinä nipussa olevalla lätkällä kuittaan hälytyksen.

Siinä on sellainen varoaika, että ehtii hyvin laittaan lätkällä hälytyksen pois. Meillä juuri näin, kun mies tekee yötyötä.

Mies tykkää kun meillä on tuo, kun hän on itse paljon öitä pois kotoa.

Jos on älypuhelin saa siihen ladattua sovelluksen jolla sen saa jo etukäteen pois laitettua vaikkapa matkan aikana. Ei sitten piippaile kotona.

Että mahdollisuuksia löytyy :)

[QUOTE="aapee";27940066]Entäs lapset? Muistavatko käyttää hälytintä? Meillä on ekaluokkalainen ja pelkään, ettei muista ottaa sitä pois päältä kotiin tullessaan. Ja osaako laittaa kuorihälytyksen itse päälle, kun on kotona yksikseen iltapäivällä?[/QUOTE]

Meillä lapset ei oikeastaan käytä sitä, se on lähinnä yö- ja poissaolokäytössä. Ei olla ajateltu, että hälyn pitäis olla päivällä päällä, jos ulko-ovi on lukossa.

Mutta niin helppokäyttöinen se on, että lapset oppii nopeasti, kunhan vaan muistaa. Muutaman vikahälyn jälkeen ehkä jo muistaakin :)

Meillä on kodissa hälytinjärjestelmä ja kerran on tullut väärä hälyytys, kun palohälytimessä oli joku vika. Meillä ei soitto mene vartiointifirmaan, vaan tulee omiin ja naapurin puhelimeen. Hyvin niinkin toimii, sillä käytännössä naapuri on nopeammin paikalla mitä vartiointifirma. Muistakaa, että ei ne vartiointifirman vartijatkaan muuta tee, kun tule paikalle, tarkistaa tilanteen ja tarvittaessa soittaa poliisin, ambulanssin tai palokunnan.

Ps. Tuntuu tämä ketju hieman Verisuren mainosketjulta...

Meillä lapset ei oikeastaan käytä sitä, se on lähinnä yö- ja poissaolokäytössä. Ei olla ajateltu, että hälyn pitäis olla päivällä päällä, jos ulko-ovi on lukossa.

Mutta niin helppokäyttöinen se on, että lapset oppii nopeasti, kunhan vaan muistaa. Muutaman vikahälyn jälkeen ehkä jo muistaakin :)

Me käytetään sitä aina päivisin sen takia, että jos tulipalo alkaa, niin hälytys menee samantien. Voi koko talo mennä (meillä eläimetkin) jos ei ajoissa havaita, joten mukava olla päivisinkin poissa kotoa kun tietää että kaikki on ok.
Kuitenkin siitä maksetaan, joten se on tosi helppo laittaa päälle kun lähtee pois, pieni vaiva siitä ku että koko talo menis..

Meillä on ollut jokunen vuosi G4S enkä ikinä suostu luopumaan.
Suosittelen!
Meillä on isoja koiria, mutta silti meillä on häly päällä joka yö ja aina tietty, kun ei olla kotona.

[QUOTE="aapee";27937916]Haluatte siis oppia kantapään kautta? Varkaathan etsivät juuri rauhallisia lintukotoja ja nykyään trendi mennä taloon sisälle asukkaiden nukkuessa. Meidän sukulaisille kävi näin.

Minua pelottaa täällä kiertelevät romanikerjäläiset ja muut huumehörhöt. Työkaverin taloon oli murtautunut näitä romanian romaneja. Taidetaan hyväksyä tarjous.[/QUOTE]

Meillä on yhä nykyäänkin pönkä oven päällä ja varastoissa ei ole lukkoja koskaan ollutkaan, salpa vain.
Autoissakin on avaimet aina paikoillaan.

Mutta me asutaankin huitsin jeerassa ja jos joku tänne eksyy luvattomilla asioilla niin on kyllä aika hukassa =)

Ei sitä voi olla muistamatta kun se huutaa sen verran kovaa kun avaa oven. Jos sen siinä "unohtaa" niin jo on ihme.

Ja eipä siinä ole kuin että painaa yhtä nappulaa ja näyttää lätkää, tai vaihtoehtoisesti painaa nappulaa ja sen jälkeen näppäilee oman pinkoodin. Lapsille tuo lätkä varmaan helpoin, itsellenikin.
Se on kuitenkin aina kotiavaimen kanssa samassa nipussa ja aina kun oven avaa, alkaa piippaus ja avaimet jotka jo kädessä, siinä nipussa olevalla lätkällä kuittaan hälytyksen.

Ei kai se heti huuda, kun ovesta sisään tulee? Eikö silloin yövuorosta kotiutuva herätä koko talon?

Yhteistyössä